کد خبر 1386361
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
سارقان

نیروهای کلانتری آبکوه مشهد، سارقانی را با رصدهای اطلاعاتی دستگیر کردند که خودروهای مسروقه را در پاتوق خلافکاران دود می کردند.

به گزارش مشرق، ماموران کلانتری آبکوه مشهد که گروهی از منابع و مخبران را برای رصدهای اطلاعاتی فعال کرده بودند، به سرنخ هایی از یک باند سرقت دست یافتند که بررسی های غیرمحسوس نشان می‌داد آنان خودروهای مدل پایین را تنها با یک «سیم مفتولی» از منطقه قاسم‌آباد سرقت می کنند و به پاتوق‌های خلافکاران در حاشیه شهر می‌آورند.

همزمان با کسب این اطلاعات و با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ حسین دهقان‌پور (فرمانده انتظامی مشهد) تحقیقات میدانی گسترده‌ای برای ریشه یابی ماجرا آغاز شد. به همین دلیل گروهی از افسران زبده دایره تجسس با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ ابراهیم خواجه‌پور (رئیس کلانتری آبکوه) به تجزیه و تحلیل کارشناسی جرم پرداختند و عملیات شناسایی پاتوق‌ها را در مناطق «کشف» و «اسماعیل آباد» ادامه دادند.

ماموران تجسس در اثنای بررسی‌های نامحسوس و از طریق منابع اطلاعاتی به سرنخی از سرقت یک دستگاه پراید مدل پایین رسیدند که راننده جوان آن در حال پرسه زنی در یکی از خیابان‌های «کشف» بود. بلافاصله بیسیم های پلیس به کار افتاد و راننده مذکور زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفت. هنگامی که خودرو مقابل یک خواربار فروشی در خیابان شقایق متوقف شد و راننده جوان برای خرید سیگار به درون فروشگاه رفت، استعلام نیروهای تجسس از مرکز فرماندهی پلیس نیز نشان داد که خودروی پراید از بولوار فلاحی در منطقه قاسم آباد سرقت شده است. اینگونه بود که نیروهای کلانتری آبکوه وارد عملیات پوششی شدند و به طور نامحسوس در اطراف پراید به حرکت درآمدند.

راننده جوان خودرو به سمت پاتوقی در خیابان فردوسی حرکت کرد و بدون توجه به اطراف، خودرو را مقابل یک منزل مسکونی گذاشت و به داخل پاتوق رفت. در این هنگام نیروهای انتظامی با دستورات تلفنی قاضی «فرهمند نیا» (جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) منزل مذکور را به محاصره درآوردند و راننده جوان را در حالی کنار چند خلافکار دیگر به دام انداختند که مشغول مصرف مواد مخدر بودند.

در بازرسی از متهمان، نه تنها مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف شد بلکه پیدا شدن دو سوئیچ خودرو در جیب یکی از آنان ، روند تحقیقات را دگرگون کرد. چرا که بررسی‌های افسران دایره تجسس نشان داد یکی از سوئیچ‌های کشف شده مربوط به خودروی پارک شده در کوچه‌های اطراف است که آن هم سابقه سرقت از بولوار خادم الشریعه را دارد.

با انتقال دو متهم مذکور و خودروهای سرقتی به کلانتری، بازجویی های تخصصی در این باره با تاکید ویژه رئیس پلیس مشهد، آغاز شد. بررسی ها بیانگر آن بود که دو سارق جوان با استفاده از «سیم مفتولی» خودروهای پراید را به سرقت می برند و سپس لوازم و قطعات قابل فروش را در «پاتوق خلافکاران» به مالخران حرفه‌ای می‌فروشند و پول آن را نیز در همان مکان با خرید مواد مخدر صنعتی دود می کنند. سپس لاشه خودرو را در مناطق مختلف شهر به صورت بدون صاحب رها می‌کنند و متواری می‌شوند. در پی اعترافات متهمان، بلافاصله افسران دایره تجسس در ادامه عملیات ضربتی، چندین مالخر اموال و قطعات خودروهای سرقتی را دستگیر کردند که لوازم زیادی شامل جک، زاپاس، باند و غیره را از سارقان حرفه‌ای خریده بودند.

ماموران انتظامی همچنین با دستگیری یکی از مالخران در شهرک نجفی نیز یک دستگاه پمپ کف کش متعلق به یکی از شاکیان پرونده را کشف کردند. در حالی که تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که اعضای این باند شبانه به خودروها دستبرد می زدند، عملیات مذکور با دستورات ویژه سرهنگ «دهقان پور» برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با این باند سرقت ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    9 15
    جرم کل ایران یک طرف مشهد یک طرف !!!؟
  • عبدالعمر گمشاد زهی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    6 10
    مشهد
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      3 2
      بله جناب عبدالعمر .
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    5 0
    نیروی انتظامی پیگیر فساد و جنایت ها باشد
  • سعید حسینی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    5 0
    مشهد بخاطر امکانات و شرایط بهتر شغلی و وسعت، از تمام شهرستان ها و روستاها مهاجر دارد و همین اختلاف فرهنگ باعث مشکلاتی در سطح شهر میشود و حتی امنیت را تا حدی خدشه دار کند. مشهدی اصیل انسانهای با فرهنگی هستن.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    آبرو معتادها رو برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس