کد خبر 1386314
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
تاسیسات نفتی اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی پس از تهدید حزب الله لبنان در رابطه با دکل حفاری در منطقه آبی مورد مناقشه لبنان و اسرائیل، در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

سرویس جهان مشرق _ پس از اقدام تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در ورود به منطقه مورد مناقشه آبی با لبنان و اقدام برای استخراج گاز، حزب الله لبنان تاکید کرد که در قبال این اقدام اسرائیل سکوت نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی که در آماده باش کامل به سر میبرد، اکنون نگران این مسئله است که سازمان حماس اقدام به حمله به تاسیسات گازی و نفتی اسرائیل کند.

وب سایت اسرائیلی «jcpa» در رابطه با این مسئله نوشت:

«اسرائیل نگران است که حماس به تأسیسات گاز طبیعی و نفت اسرائیل در دریای مدیترانه آسیب برساند. روزنامه العربی الجدید به نقل از مقامات ارشد مصری گزارش داد که اسرائیل از مصر خواسته است تا بر حماس فشار بیاورد تا از حمله به تاسیسات گاز طبیعی و نفت ضروری اسرائیل در دریای مدیترانه در سواحل نوار غزه جلوگیری کند.»

نگرانی صهیونیست ها از اقدام حماس علیه تاسیسات گازی
اسرائیل نگران است که حماس به تأسیسات گاز طبیعی و نفت اسرائیل در دریای مدیترانه آسیب برساند

«رایزنی های امنیتی در سطح ارشد بین اسرائیل و مصر در حال انجام است و اسرائیل سازمان اطلاعات مصر را با اطلاعاتی که در مورد برنامه های نیروی دریایی نظامی حماس برای ضربه زدن به سکوهای گازی و تأسیسات نفتی اسرائیل در دریای مدیترانه با استفاده از قایق های تندرو یا موشک های دریا به دریا دارد، به روز کرده است.»

«مقامات ارشد امنیتی به مصر توضیح دادند که چنین آسیبی به تأسیسات گاز طبیعی و نفت اسرائیل توسط حماس، به عرضه گاز اسرائیل به مصر، اروپا و سایر کشورهای عربی آسیب می رساند. با توجه به نگرانی اسرائیل، همکاری بین اسرائیل و مصر در زمینه های مختلف افزایش یافته است.»

«در جریان عملیات "محافظ دیوارها"، حماس ده ها موشک به سمت سکوی گازی تامار در سواحل عسقلان شلیک کرد و حتی سعی کرد با یک هواپیمای بدون سرنشین به ان آسیب برساند. همچنین مقامات امنیتی در اسرائیل ادعا می‌کنند که حماس دارای قایق های تنرویی است که میتواند با آنها با دکل گازی آسیب وارد کند.»

«طاهر النونو، مشاور رسانه ای اسماعیل هنیه، رهبر حماس، چند روز پیش گفت که اسماعیل هنیه درخواست های منابع مختلف را رد کرده و از دادن هرگونه تعهد یا تضمینی مبنی بر عدم پاسخگویی سازمانش به برگزاری رژه پرچم در بیت المقدس و «نقض حرمت مسجدالاقصی» خودداری کرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تومخی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    بیشرفا چه راحت دارن از نفت و گاز لبنان استفاده میکنن،یعنی یک باغیرتی نیست بزنه دکلاشون رو از بیخ و بن بندازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس