صنعاء: اشغالگران از جزایر یمن در جهت منافع صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن شنبه شب گفت که عربستان سعودی و امارات متحده عربی از جزایر یمن در جهت منافع صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، «عبدالعزیز بن حبتور» افزود: وخامت اوضاع در استان‌های تحت اشغال عربستان و امارات نتیجه تلاش دو کشور اشغالگر برای تداوم رویکرد هرج و مرج، تخریب و ویرانی است.

او ادامه داد: دو کشور اشغالگر (عربستان و امارات) به هر نحوی تلاش می‌کنند تا حضور خود را برای غارت ثروت و دارایی‌های یمن و بهره برداری از جزایر و سواحل آن برای منافع صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها طولانی کنند.

نخست وزیر دولت نجات ملی اضافه کرد: یمن با سوابق مبارزاتی و تاریخ خود که مبتنی بر مقاومت در برابر متجاوزان و اشغالگران است، می‌تواند این اشغالگران را اخراج و امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود را تضمین کند.

پیش تر منابع رسانه‌ای محلی از ارسال تجهیزات نظامی و ارتباطی به بندر «ارخبیل» در جزیره سقطری یمن به وسیله یک فروند کشتی باری توسط امارات عربی متحده خبر دادند.

امارات در تلاش برای جدا کردن این منطقه از سرزمین‌های یمن، برنامه‌ها و اقدامات بسیاری را از جمله ساخت پایگاه‌های نظامی، اردوگاه‌ها و مراکز آموزشی برای مزدوران و همچنین ایجاد یک شرکت ارتباطی و شبکه‌های جاسوسی علیه ساکنان جزیره سقطری انجام داده است.

امارات همچنین تمام تدابیر امنیتی در سقطری از جمله ورود و نگهداری خارجی‌ها، ایجاد بنادر خصوصی، جلوگیری از بازگشت و بازدید مقام‌های یمنی و حتی کاهش حضور مزدوران خود را در دست گرفته است.

وب سایت اطلاعاتی «اینتلجنس» در اوایل سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد که هیاتی از دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و امارات وارد جزیره سقطری شده است. در همین حال شبکه‌های بین المللی تصاویر ماهواره‌ای از ساخت فرودگاه امارات و یک باند نظامی در جزیره عبدالکوری را فاش کردند.

امارات در حال حاضر امکان دسترسی دریایی به جزیره سقطری را کنترل می‌کند و محموله‌های نظامی این کشور می‌توانند بدون مشکل وارد بنادر این جزیره شوند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس