کد خبر 1385376
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کی‌یف: روسیه در حال شکست ما در خطوط مقدم است

معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین گفت که جنگ در حال حاضر توپخانه‌ای است و کی‌یف برای دور نگه داشتن نیروهای روسیه تنها به سلاح‌های غرب متکی است.

به گزارش مشرق، معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین گفت که کی‌یف در حال شکست در مقابل روسیه در خطوط مقدم است و اکنون برای دور نگه داشتن روسیه تقریباً تنها به سلاح‌های غرب متکی است.

«وادیم اسکیبیتسکی» معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» اظهار داشت: این جنگ اکنون توپخانه‌ای است. خطوط مقدماتی اکنون جایی است که آینده را تعیین می‌کند و ما از نظر توپخانه‌ای در حال شکست هستیم.

وی افزود: اکنون همه چیز به آنچه [غرب] به ما می‌دهد بستگی دارد. اوکراین یک توپخانه تا ۱۰ تا ۱۵ قطعات توپخانه‌ای روسی دارد. شرکای غربی ما حدود ۱۰ درصد از آنچه را که دارند به ما داده‌اند.

به گفته اسکیبیتسکی، اوکراین روزانه از ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گلوله توپ استفاده می‌کند. او در مورد مهماتی که از توپخانه شلیک می‌شود، گفت: ما تقریباً تمام مهمات [توپخانه] خود را مصرف کرده‌ایم و اکنون از گلوله‌های استاندارد ناتو با کالیبر ۱۵۵ استفاده می‌کنیم. اروپا همچنین در حال تحویل گلوله‌های با کالیبر پایین‌تر است، اما با رو به اتمام گذاشتن، میزان (تحویل) آن کمتر می‌شود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هفته گذشته گفت که روزانه بین ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز اوکراینی جان خود را از دست می‌دهند و ۵۰۰ نفر دیگر مجروح می‌شوند. اوکراین تعداد کل تلفات نظامی خود را مخفی نگه داشته اما به نوشته گاردین، نظامیانی اوکراینی که از خطوط مقدم با این روزنامه انگلیسی صحبت کردند تصویر مشابهی را ارائه دادند.  

اسکیبیتسکی بر نیاز اوکراین به تامین سامانه‌های موشکی دوربرد از سوی غرب برای نابودی توپخانه‌های روسیه از راه دور تاکید کرد. این هفته، «الکسی آرستویچ» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین به گاردین گفت که این کشور  «به ۶۰ پرتابگر موشک چندگانه - بسیار بیشتر از تعداد انگشت‌شماری که تاکنون انگلیس و ایالات متحده وعده داده‌اند- نیاز دارد تا شانس شکست روسیه را داشته باشد».

طبق گزارش رسانه انگلیسی، قرار است اوکراین در روز ۱۵ ژوئن (۲۴ خرداد) در نشست گروه تماس با ناتو در بروکسل فهرستی از تسلیحات و تجهیزات دفاعی مورد نیازش را به غرب ارائه کند.

به ادعای اسکیبیتسکی، درگیری در آینده نزدیک عمدتاً به صورت یک جنگ توپخانه‌ای باقی خواهد ماند و تعداد حملات موشکی روسیه به میزان فعلی باقی خواهد ماند. به نوشته گاردین، در ماه اول، روسیه دائماً اوکراین را با موشک هدف قرار می‌داد، اما در دو ماه اخیر این حملات کاهش یافته و آمارهای اخیر منتشر شده توسط فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین نشان می‌دهد که روسیه بین ۱۰ تا ۱۴ موشک در روز پرتاب می‌کند. ساخت موشک گران است و هر موشک می‌تواند بین چند صد هزار تا چند میلیون دلار قیمت داشته باشد.

این مقام اوکراینی در ادامه ادعا کرد: «ما متوجه شده‌ایم که روسیه حملات موشکی بسیار کمتری انجام می‌دهد و از موشک‌های اچ-۲۲ موشک‌های قدیمی شوروی دهه ۱۹۷۰ استفاده کرده که نشان می‌دهد با کمبود مواجه است». به ادعای وی، روسیه به دلیل تحریم‌ها قادر به تولید سریع موشک نیست و حدود ۶۰ درصد از تجهیزات خود را استفاده کرده است.

وی با بیان این که هر آژیر نشان می‌دهد که یک موشک وارد حریم هوایی اوکراین شده، اما برخورد آن همیشه به دلایل امنیتی گزارش نمی‌شود، افزود: بر اساس اینکه موشک‌ها از کجا پرتاب می شوند، بین ۴۰ تا ۹۰ دقیقه برخورد طول می‌کشد... ما نمی‌دانیم کجا قرار است فرود بیایند. روسیه در حال حاضر از بمب افکن‌های دوربرد استفاده می‌کند که می‌توانند بدون خروج از حریم هوایی روسیه به هر نقطه از اوکراین برسند.

اسکیبیتسکی در خصوص سه خط مقدم هم گفت که اکثر نیروهای روسیه اکنون در منطقه دونباس متمرکز شده‌اند و به دنبال اشغال مرزهای اداری هر دو جمهوری دونتسک و لوهانسک هستند. به گفته وی، این منطقه‌ای است که در آن شدیدترین نبردهای توپخانه‌ای در جریان است.

او گفت که در شمال شرق اوکراین، در اطراف خارکیف نیروهای روسی پس از حمله متقابل طرف اوکراینی که آن‌ها را در ماه مه از چند شهر و روستا در منطقه بیرون راندند، بر دفاع متمرکز شده‌اند. اسکیبیتسکی افزود، تهدید علیه خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین کاهش یافته است. وی همچنین اظهار داشت در زاپروژیا و خرسون دو منطقه جنوبی اوکراین که روسیه تقریباً به طور کامل آن‌ها را اشغال کرده، نیروهای روس مدت طولانی است که در حال حفاری هستند. به گفته وی، آن‌ها در حال ساخت خطوط دفاعی دوگانه، گاهی اوقات سه گانه هستند. اسکیبیتسکی گفت: اکنون بازگرداندن آن قلمرو دشوارتر خواهد بود و به همین دلیل است که ما به سلاح نیاز داریم.

اسکیبیتسکی درباره شهرهای بزرگ تحت کنترل اوکراین که در مجاورت مناطق جنوبی تحت کنترل روسیه قرار دارند نیز مدعی شد: اگر آن‌ها در دونباس موفق شوند، می‌توانند از این مناطق برای حمله دیگری به اودسا، [شهر] زاپروژیا  [و] دنیپرو استفاده کنند. هدف آن‌ها کل اوکراین و بیشتر است.

به گزارش روزنامه گاردین، اطلاعات نظامی اوکراین بر این باور است که روسیه می‌تواند بدون تولید سلاح بیشتر تا یک سال دیگر با سرعت فعلی خود ادامه دهد. طبق این گزارش،  معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین این احتمال را رد نکرد که روسیه جنگ را برای مدتی متوقف کند تا غرب را به برداشتن تحریم‌ها متقاعد کند و در ادامه مدعی شد: اما سپس آن را دوباره شروع خواهند کرد-به هشت سال گذشته نگاه کنید.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و از همان ابتدا تأکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد. مقام‌های مسکو از همان آغاز عملیات نظامی تأکید کردند که تنها زیرساخت‌های نظامی و نه غیرنظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع اوکراین نکرده‌اند بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.  رئیس‌جمهور روسیه اخیراً به آمریکا هشدار داد در صورتیکه به اوکراین موشک دوربرد عرضه کند، مسکو حملات نظامی در اوکراین را تشدید می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • RU ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    46 7
    بخور زلانسکی یهوده مغضوبه همیشه در فرار
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    25 4
    پوتین قبل از مرگ بهتره اراضی حاصلخیز اوکراین را تصرف تا بتواند کشاورزی و تولید و درامد داشته باشد و در زمان صح انها را پس ندهد و به اراضی خود ملحق کند
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      7 1
      دمای استان ایلام الان نزدیک 31 درجه هستش،حالا آن جا که بادهای قطبی میوزند همین الان خار کیف زیر صفر هستش، واقعا گندم با این سرما چطوری تولید میکنن اینجا بغیر سه شهرستان جنوبی که دو ماه هستش درو گندم کردن،ولی الان گندم اینجا هنوز نوکش سبز هستش، پس چطوره که آنجا با آن دمای یخی گندم درو کردن و اینا خداوکیلی برام سواله
  • نیما IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    29 0
    جنگ بد است اما نازیسم از جنگ هم بدتر است
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    35 2
    نتیجه اعتماد به کدخدا
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    29 4
    غربگدا: زلنسکی غلط کرده، خیلی هم در حال پیروزی و پیشرفت هستند، کلنگی حالیش نیست که!!!
  • ش. AE ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    19 2
    وقتی مردم بی گناه شرق اوکراین بخاطر روسی صحبت کردن نسل کشی می‌کردید چرا به فکر این روز نبودی توی دلقک با شعار خاتمه دادن به جنگ در شرق رای آوردی این هم اعتماد به غرب
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      17 1
      بدبخت سربازان اکراین که قربانی حماقت فرمانده خود میشوند
  • ناشناس IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 21
    پوتین وحامیان ش باید به عنون جنایتکار جنگی محاکمه و مجازات شوند
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      15 1
      حداکثر اینه که باید برن توصف بعد از یانکی‌ها و اروپایی‌ها و.... ، فکر کنم صد سال دیگه نوبت روس‌ها برسه!! خخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      16 1
      باشه میشه اما قبلش نوبت ارباب شما غربگداها آمریکا شیطان بزرگ است که بابت انداختن بمب اتمی محاکمه و مجازات شود
    • GB ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      نه پوتین به ما مربوطه نه زلنسکی، فقط باید نتیجه گرفت مردم ایران خواهان اتمی شدن هستند. درس جنگ اکراین
  • فرهاد IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 13
    لعنت خدا بر پوتین و روسیه و حامیانش
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      یکم پماد سوختگی بخور بعد نفرین کن شاید اونجوری جواب داد
    • BE ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      2 0
      من پشتیبانه پوتین هستم زنده باد حالا بسوز خخخخ
  • پرهام IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    11 1
    اتحاد جماهیر شوروی ۷۰ سال فقط سلاح تولید کرده بدون اینکه با کشوری وارد جنگ بشه بعد جنگ جهانی دوم؛ روسیه بیش از ۲۵ هزار تانک داره با احتساب تی ۵۵ های ذخیره و .. روسیه تا ده سال دیگه میتونه هر روز شلیک کنه این حرفا مقامات اوکراینی تا اروپا رو امیدوار به شکست روسیه وپذیرفتن ریسک کمک ب اوکراین کنه
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    12 2
    دلقک یهودی وقتی روسیه داره موشکهای قدیمی شلیک می کنه یعنی داره فعلا زرادخانه های قدیمیشو خالی می کنه تا بعدا با انواع مدرنش جایگزین بشه. یعنی توی ابله و ارتش ابله ترت فکر کردید همون اول کاری موشک سارمات میزنه بهتون؟
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    5 1
    سلام مادرش ایران، بر جنگسالارِ ترکِ لشگرِ محمد ص، ژنرال قاآنیِ کبیر، سلطان میادین نبرد از اقیانوس هند تا ساحل مدیترانه و در هم کوبنده کاخ های آنکارا و دیگر لانه های نژادپرستان، صاحبِ شمشیر دوازده هزارسالهٔ ایران
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    درود بر برادر پوتین .
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    1- روسها از موشک قدیمی استفاده می کنند .... یعنی نوبت موشک های جدید نرسیده ...2- روسها در حال ساخت شیار و موانع هستند ...یعنی جنگ طول خواهد کشید ......3- امریکا از ارسال موشکهای دوربرد به اکراین صرفنظر کردند... یعنی امریکا باخت اکراین رو قبول کرده ..... داداش اوضاع انرژی اروپا خیلی خرابه خیلی... چه زمستان سردی دارن مردم اروپا !!!! من احتمال میدم برای خارج شدن آبرومندانه ؛ باید ارتش اکراین علیه زلنسکی کودتا کنه ...چاره ای نیست
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    در طرف مقابل هم وضعیت روسیه خوب نیست این کشور تسلیحات موشکی خودشو استفاده کرده و تقریبا موشکهای برد پالیین ان کشور در انبارها تمام شدند ادوات زرهی بسیاری از دست داده تلفات نظامی بسیاری داشته بالگرد و هواپیما و پدافند و خودروی نظامی زیادی هم از دست داده برای پیشروی به حملات کور توپخانه ای متوسل شده تحریمها هنوز تاثیر چشمگیری روی روسیه نداشتند ولی ارام ارام تاثیر تحریمها نمایان خواهد شد
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    با روزی حداقل صد نفر را از دست دادن . رسیده به اینکه گفته میشه قرار هست لهستان عهده دار غرب اکراین شود .
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    یکی از دوستان به اسم ماحسون در مورد باد قطبی و دمای پایین و چگونگی کاشت گندم پرسیدن حتما سوال خیلی هاست جوابش تو هوا نیست تو خاکه مرغوب ترین خاک کشاورزی جهان شامل یک نوار حدودا 3500 کیلومتریه که از غرب قزاقستان شروع می شه به سمت جنوب روسیه تا کرانه های دریای سیاه و مقداری تا رومانی و مجارستان که بهش می گن چرنوزم یا خاک سیاه که نیاز به کود هم ندارد در اوکراین ، اودسا ، خرسون ، زاپروژیا ، لوهانسک ، دونتسک و دنیپرو چنین خاکی دارند که اودسا ، دنیپرو ، نصف دونتسک و 20 درصد زاپروژیا در اختیار غربه و 80 درصد زاپروژیا ، کل خرسون و 99 درصد لوهانسک دست روس هاست از این خاک تو ساسکاچوآن کانادا ، شمال داکوتا و تگزاس هم پیدا می شه و اتفاقا خاک شمال اوکراین یعنی سمت کیف ، خارکف و ... برای چرا و مرتع داری خوبه بهش می گن خاک پودزولیزه همچنین جنوب اکراین معادن و صنایع سنگین و بزرگی دارد نیروگاه اتمی زاپروژیا هم که دست روس هاست توان تولیدی اش 6 برابر نیروگاه اتمی بوشهره ارزش ماریوپل و دریای آزوف هم بسیار بالاست با داشتن خرسون ، مسئله آب شرب کریمه هم حل شد و ... درواقع جنوب اکراین طلاست و شمال اوکراین با شهرهای بزرگ چندین میلیون نفری چیزی جز شر ندارد نهایتا روس ها کیف را هم می گرفتند مهمان انقلاب رنگی بعدی غرب بود ! راحت می شه گفت روس ها ایذایی عمل کردند کیف را نشان دادند کل نیروی اوکراین و ناتو و تمام امکانات به سمت کیف رفت جنوب خالی ماند و روس ها جنوب را تخته گاز گرفتند و 2 ماه هم برای مستحکم کردن خطوط وقت داشتند اگر بدانید جنوب اکراین چقدر ارزش داره دیگر از میزان خسارت روس ها صحبت نخواهید کرد ضمنا اروپای غربی بلحاظ معدنی انرژی و حتی غذا فقیره و روس ها بتونن مابقی دونتسک ، دنیپرو و اودسا را بگیرند رسما پدر غرب را درآوردند بعدش یا باید مثل گاز به روس ها التماس کنند یا برن از هزاران کیلومتر دورتر وارد کنند که فشار سنگینی خواهد بود به مردم شان ، صنایع و اقتصادشان .
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    یکی از دوستان به اسم ماحسون در مورد باد قطبی و دمای پایین و چگونگی کاشت گندم پرسیدن حتما سوال خیلی هاست جوابش تو هوا نیست تو خاکه مرغوب ترین خاک کشاورزی جهان شامل یک نوار حدودا 3500 کیلومتریه که از غرب قزاقستان شروع می شه به سمت جنوب روسیه تا کرانه های دریای سیاه و مقداری تا رومانی و مجارستان که بهش می گن چرنوزم یا خاک سیاه که نیاز به کود هم ندارد در اوکراین ، اودسا ، خرسون ، زاپروژیا ، لوهانسک ، دونتسک و دنیپرو چنین خاکی دارند که اودسا ، دنیپرو ، نصف دونتسک و 20 درصد زاپروژیا در اختیار غربه و 80 درصد زاپروژیا ، کل خرسون و 99 درصد لوهانسک دست روس هاست از این خاک تو ساسکاچوآن کانادا ، شمال داکوتا و تگزاس هم پیدا می شه و اتفاقا خاک شمال اوکراین یعنی سمت کیف ، خارکف و ... برای چرا و مرتع داری خوبه بهش می گن خاک پودزولیزه همچنین جنوب اکراین معادن و صنایع سنگین و بزرگی دارد نیروگاه اتمی زاپروژیا هم که دست روس هاست توان تولیدی اش 6 برابر نیروگاه اتمی بوشهره ارزش ماریوپل و دریای آزوف هم بسیار بالاست با داشتن خرسون ، مسئله آب شرب کریمه هم حل شد و ... درواقع جنوب اکراین طلاست و شمال اوکراین با شهرهای بزرگ چندین میلیون نفری چیزی جز شر ندارد نهایتا روس ها کیف را هم می گرفتند مهمان انقلاب رنگی بعدی غرب بود ! راحت می شه گفت روس ها ایذایی عمل کردند کیف را نشان دادند کل نیروی اوکراین و ناتو و تمام امکانات به سمت کیف رفت جنوب خالی ماند و روس ها جنوب را تخته گاز گرفتند و 2 ماه هم برای مستحکم کردن خطوط وقت داشتند اگر بدانید جنوب اکراین چقدر ارزش داره دیگر از میزان خسارت روس ها صحبت نخواهید کرد ضمنا اروپای غربی بلحاظ معدنی انرژی و حتی غذا فقیره و روس ها بتونن مابقی دونتسک ، دنیپرو و اودسا را بگیرند رسما پدر غرب را درآوردند بعدش یا باید مثل گاز به روس ها التماس کنند یا برن از هزاران کیلومتر دورتر وارد کنند که فشار سنگینی خواهد بود به مردم شان ، صنایع و اقتصادشان .
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • Shahrokh IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    اینهایی که از آمریکا حمایت و بر عليه روسیه هستند تحت تاثیر شبکه های مجازی عمدتا غربی صهیونیستی قرار گرفتند امام خمینی ره خیلی قشنگ گفت آمریکا شیطان اکبر است. زلنسکی دلقک کشور زیبای اوکراین را ویرانه کرد و گول آمریکا و متحدین اروپائی انگلیس فرانسه را خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس