شمخانی: تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، اقدام متقابل است

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، چه در برجام چه در ⁧‫آژانس‬⁩ و چه در سایر عرصه‌ها، اقدام متقابل است.

به گزارش مشرق، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (پنجشنبه) ۱۹ خرداد ماه در توئیتی در پی لغو حکم مصادره نفت ایران از سوی دادگاه تجدیدنظر در یونان نوشت: تغییر رفتار ⁧‫یونان‬⁩ پس از واکنش متناسب و مقتدرانه ⁧‫ایران‬⁩ به توقیف غیرقانونی نفتکش‌ خود که با دستور آمریکا توسط این کشور انجام شده بود در کنار ده‌ها تجربه دیگر نشان می‌دهد که تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، چه در برجام چه در ⁧‫آژانس‬⁩ و چه در سایر عرصه‌ها، اقدام متقابل است.

سه منبع آگاه پیش از این گزارش کردند که یک دادگاه در یونان روز گذشته (چهارشنبه)، حکم اولیه دادگاه برای صدور مجوز به ایالات متحده آمریکا به منظور مصادره بخشی از محموله نفت ایران در نفتکش ایرانی در سواحل یونان را لغو کرد.

سفارت ایران در آتن هم با اشاره به لغو حکم مصادره نفت ایران از سوی دادگاه تجدیدنظر یونان اعلام کرد که تا اطمینان از اجرای کامل حکم موضوع در دستورکار رایزنی‌های فشرده دو کشور باقی می‌ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    3 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 4
      در خواب بیند پنبه دانه
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      1 0
      غربگداها و یانکی های دانکی در خواب چی میبینن؟ یونجه دانه ؟؟!! خخخخخخ
  • علی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 6
    حرف شما کاملا درست! اما اینکه بتوانی یک اجماع جهانی علیه خود بسیج کنید نشانه خوبی نیست! و از بی تدبیری است. رفتار یک کشور در جهان مثل یک کارمند خاطی می باشد. کارمند خاطی می تواند مدیر را تحقیرکند و اذیت کند اما انکس که می بازد کارمند است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس