ادعاهای عربستان علیه ایران در جلسه شورای حکام آژانس اتمی

نماینده عربستان سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار همکاری ایران با این نهاد بین‌المللی شد.

به گزارش مشرق، نماینده عربستان سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام چهارشنبه شب  به وقت تهران خواستار همکاری بیشتر تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

 به گزارش منابع خبری، «عبدالله بن خالد بن سلطان» نماینده هیات عربستان در شورای حکام در این زمینه گفت: «از ایران می‌خواهیم با آژانس همکاری بیشتری کرده و موارد باقی مانده را بدون تعلل حل و فصل کند.»

وی مدعی شد که ایران کماکان رویکرد مبهم  خود درقبال برنامه‌ هسته‌ای را ادامه می‌دهد.

این در حالی است که «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز چهارشنبه)ضمن سخنرانی در نشست شورای حکام با موضوع اجرای پادمان در جمهوری اسلامی ایران، مواضع اصولی کشورمان را برای نمایندگان دولت‌های عضو مطرح کرد.

سرپرست نمایندگی کشورمان در ابتدای سخنرانی خود با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT)، متعهد به اجرای تعهدات خود در چارچوب موافقتنامه پادمان جامع (CSA) است، افزود: «ایران از هیچ تلاشی برای اینکه آژانس بتواند به راحتی فعالیت‌های راستی آزمایی خود را بر اساس CSA در کشور انجام دهد، دریغ نکرده است و همکاری کامل ایران، آژانس را قادر ساخته است تا به حفظ دانش خود از طریق یک سیستم راستی‌آزمایی قوی که در سیستم راستی‌آزمایی آژانس منحصربه‌ فرد است، ادامه دهد.»

سرپرست نمایندگی دائم کشورمان  با تاکید بر اینکه مواد و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور کامل به آژانس اظهار شده و راستی‌آزمایی بسیار قوی را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: «جمهوری اسلامی ایران  از آژانس انتظار دارد که گزارش‌های خود را درباره فعالیت‌های راستی‌آزمایی در ایران به شیوه‌ای حرفه‌ای، بی‌طرفانه و مستقل انجام دهد و در برابر فشارهای سیاسی تسلیم نشود.»

گفتنی است، نشست شورای حکام آژانس از روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه در وین مقر این سازمان آغاز به کار کرد و گفته شده تا روز پنجشنبه نیز این نشست ادامه خواهد داشت.پیش از برگزاری این نشست گزارش مدیرکل آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران باز هم به رسانه‌ها درز کرد و بعد از آن هم عنوان شد که سه کشور اروپایی به همراه آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را علیه ایران تهیه کرده‌اند و دیروز هم اعلام شد که این پیش نویس در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته و احتمالا امروز یا فردا درباره آن رای گیری خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام کرده که در صورت صدور قطعنامه پاسخ متناسب به آن خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 18
    همکاری و شراکت عربستان با آمریکا باعث شده هم مردمش در آسایش و رفاه باشند و هم همه جا بتواند به راحتی حرفش را با حمایت کامل اروپا و آمریکا و اسرائیل به کرسی بنشانند.
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      11 3
      خیلی باید بری ببینی از نزدیک
    • محمد US ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 3
      فعلا بدبختی و فلاکت مردم ایران از نزدیک داریم می‌بینیم کافیمون
    • شهران IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      1 0
      فقط نوک دماغتو میبینی متاسفانه.مقشر هم نیستی تتئوریسین های ترسو ما اینجور دارن تو مخ همه فرو میکنن
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      من خودم در مدینه که بودم چند بلوک آن طرف هتل شیک خودمان را رفتم دیدم. فقر مردم وحشتناک بود. در حد بدترین محله های اهواز.
    • ایران مقتدر iran IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      عربستان گاو شیرده آمریکا و برده و عمله آمریکا و یهود بین المللی و اسرائیل هست ، عربستان باید حافظ منافع یهود و اسرائیل باشد عربستان در قبال دستورات آمریکایی ها باید اطاعت امر و انجام وظیفه کند ، این سخن هم دستوری است از سوی اربابان آمریکایی عربستان ... شما یک کشور کوچک تازه تاسیس شیخ نشین عربی رو با ایران بزرگ و تاریخ ساز مقایسه میکنی ؟ ما ایرانی هستیم هزاران سال آقا و امپراتور جهان بودیم ، ما نمی توانیم همچون اعراب گاو شیرده آمریکا و یهود بین المللی حاکم بر غرب باشیم
    • سید IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      1 0
      گاو شیرده بودن اسمش همکاری و شراکت نیست. تا جایی که داشته باشه می‌دوشنش و بعد که از شیرافتاد سرش رو می‌برن.
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    در چند دور مذاکرات مخفیانه با سعودی قبل از افشا شدن باید این موارد را هم حل و فصل میکردید
  • دانیال SK ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    سلاح هسته ای را بسازید و عربستان و بقیه را از ابهام رها کنید. و برای ملتی که هزینه ای و تاوانی بیشتر از دارندگان کنونی بمب هسته ای داده اند، مسلح شدن هسته ای را به دست آورید. ما داریم هزینه اش را می دهیم بگذارید نفعش را هم ببریم.
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      خود همین عربستان هم در تلاش و تقلا و آرزوی هسته ای شدن اتمی شدن هست ، ضمن اینکه چندین سال هم هست با پاکستان اتمی ارتباط گرفته پول و دلار به پاکستانی ها میده گفتگو و رایزنی هایی پنهانی دارد تا بلکه حداقل از پاکستان چند تا بمب هسته ای کلاهک هسته ای خریداری کند .. ایران باید خیلی پیش تر از این از معاهده زیان بار NPT آژانس خارج شده بود ما باید یک قدرت اتمی باشیم باید هر آنچه دشمنان قسم خورده ما ایرانیان دارند و تجهیز هستند داشته باشیم تجهیز شویم بیاری خدا و همت و تدبیر بزرگان میهن
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    ایران نباید ب زیادی خواهی های این عربای ملخ خور خیلی أهمیت و بها بده ، بخیال خودشون در مقابل رژیم سلطنتی شاه ایستادن ک خط و نشان میکشن برامون
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    خطابم به شیوخ عرب خصوصا" عربستان گاو شیرده آمریکا و یهود : ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ارض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری ....
  • CA ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    برو عمو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه .. برو بزار باد بیاد
  • عطا IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    مگه گاوهای شیرده هم حرف میزنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    این حشرات هم خودشون رو داخل آدمها فرض کردن.....
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    یه عربستانو دیگه کم داشتیم یه پیغام خفه میر بهش بدین کلم زیادی نخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس