مهدوی کیا تیم ملی امید

تیم فوتبال المپیک کشورمان چنان نمایش ضعیف و دور از ذهنی داشت که این روزها از دست دادن یک المپیک دیگر را می توان پیش بینی کرد.

سرویس ورزش مشرق - حتما نتایج تیم ملی فوتبال امید را پیگیری کرده اید. این تیم که اکنون در حال بستن چمدان های خود برای بازگشت به کشورمان است، در دیدار با تیم های ازبکستان، ترکمنستان و قطر آنقدر ناامید کننده ظاهر شد که حتی نتوانست جواز صعود به مرحله حذفی را به دست آورد. تیم ایران که برای حضور در در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا راهی ازبکستان شده بود، اکنون در حال بازگشت به کشور است اما ارزیابی ها همه را نگران کرده است.

تیم امید که با هدایت مهدی مهدوی کیا عازم این پیکارها شده بود، حتی نتوانست به یک پیروزی برسد تا ازبکستان را به عنوان بازنده ای قابل احترام ترک کند. این تیم سوای نتیجه که اعداد گویای وضعیت نامطلوب آن است، در کیفیت بازی و نمایش خود نیز ترسیمی به شدت ضعیف و آشفته داشت. این سه بازی نشان داد که مهدوی کیا که در کادر فنی اش با دستیاران خارجی هم بوده، توان یا تجربه هدایت چنین پرژه بزرگی را ندارد.

پایان نمایش رسانه‌ای درباره پروژه مهدوی‌کیا در تیم امید/ رؤیای المپیک از دست می‌رود؟!

*مهدوی کیا، آغاز یک شکست!
روزی که مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد، برخی انتقاد می کردند که وی توانایی هدایت این تیم را ندارد. او که فاقد کارنامه ای در سرمربیگری بود، در دوران ریاست شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان سرمربی امیدها انتخاب شد که آن را یک بازی رسانه ای و نمایشی می دانستند. مدیریت پیشین فدراسیون که ویرانه ای از خود بر جای گذاشت و در پایان نیز در کمتر از یک سال برکنار شد، تصمیماتی برای تیم المپیک فوتبال کشورمان گرفت که نتیجه آن را می توان امروز به وضوح دید.

مهدوی کیا که پس از دوران بازی در فوتبال، خود را بیشتر مشغول یک پروژه به نام "آکادمی کیا" کرده بود، هرگز کارنامه و عملکردی در حوزه حرفه ای نداشت. البته، برخی حواشی تکان دهنده درباره این آکادمی نیز موجب شد تا برخی عنوان کنند که وی فاقد استانداردها و شاخص ها لازم برای فعالیت در این تیم است. در واقع، منتقدان بر این باور بودند که مهدوی کیا و آکادمی کیا، بیشتر یک پروژه تبلیغی به شمار می رود و واقعیتی در حوزه استعدادیابی و فنی ندارد. البته، گذر زمان و آنچه در ازبکستان دیده شد، مهر تاییدی بر این نظریه است.

عملکرد تیم ملی امید در بازیهای ازبکستان دلالت آشکاری بر این داشت که سپردن زمام امور تیم امید به مهدوی کیا، تصمیمی مبتنی بر واقعیت های فنی و فوتبالی نبوده است. وی که عملکردش در آکادمی کیا نیز با ابهامات و شائبه هایی همراه بوده، اکنون نشان داده که انتخابش برای این تیم نیز اشتباه بوده است. در واقع، این روزها بار دیگر ثابت می کند که بازیکن بزرگ بودن ارتباطی با توانایی مربیگری ندارد. مهدوی کیا مصداقی از این واقعیت است؛ اگرچه برخی تلاش های رسانه ای تلاش داشت تا به گونه ای دیگر عمل کند اما واقعیت تیم امید، نمایانگر تمامی واقعیت ها است.

پایان نمایش رسانه‌ای درباره پروژه مهدوی‌کیا در تیم امید/ رؤیای المپیک از دست می‌رود؟!

*نگران پاریس باشیم!
تیم ملی امید که نام دیگر آن تیم المپیک و است بایستی تا چندی دیگر برای کسب سهمیه بازیهای پاریس رقابت کند، اکنون طلسمی ۵۸ ساله را یدک می کشد. اکنون ۵۸ سال است که فوتبال کشورمان نتوانسته در بازیهای المپیک حضور داشته باشد و این رویای همواره بوده تا بتوانیم به این رویداد بزرگ برسیم. نمایش تیم امید در ازبکستان و توانمندی مهدی مهدوی کیا نشان داد که اگر می خواهیم به این رویا برسیم، اگر ماموریت ناممکنی را پیشرو نداشته باشیم، راهی بس دشوار را داریم که امکان رسیدن به پاریس نزدیک به صفر است!

فدراسیون فوتبال که اکنون یک فرد فنی را در راس خود می بیند که سالها در کمیته فنی و کمیته آموزش حضور داشته، بی تردید بهتر می داند که بار این تیم با مهدوی کیا و امثال او به منزل مقصود نمی رسد. اکنون وقت آن رسیده که فدراسیون تصمیم درستی بگیرد. برای آنکه رویای رسیدن به المپیک طولانی تر نشود، بایستی امروز انتخاب کرد. این تیم با مهدوی کیا به جایی نخواهد رسید و این را همه می دانند و باید امروز اقدام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • CA ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    64 3
    من از مربی ایرانی برای تیمهای ملی حمایت میکنم. ولی مربی ایرانی که اهل حاشیه نباشه و به توانایی ایرانی باور داشته باشه. آقای مهدوی کیا از قبل شروع به کارش در تیم امید حواشی غیرفوتبالی داشت
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      8 0
      دقیقا همینطور هست بماند که از خود راضی و خود برتر بین هم هست
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      5 0
      قبلا هم گفته بودم ای کاش مهدوی کیا یا ببر کاغذی دوغش را تبلیغ می کرد
    • مسافر IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      11 1
      چرا تیم ما رو پوکوندی
    • US ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      11 0
      تا وقتی پول مربی تو ایران نجومی وضعیت همینه یه مربی تو ایران پیدا کنین ماشینش از گوردیوالا ارزون تر باشه
    • مهدی قاسمی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      11 2
      بچه های مردم رو چند ماه دست کسی سپردند که اسراییل رو به رسمیت شناخته بود. این بچه ها چه گناهی کردند که با چنین مربی کار کنند و همش توی این فکر باشند که بعداً جواب خدا و مردم رو چجوری بدن؟ خب معلومه تو چنین شرایطی روی فوتبال تمرکز نخواهند داشت. چرا ما خودمان را گول می زنیم.
  • حامد IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    30 3
    بازیکنی که بجز یک گل کارنامه جز "فرار" چیز دیگری ندارد.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      3 0
      چرا کلی ادعا هم دارد
  • حامد IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    39 2
    در کشوری که بسیاری از مردم در خرید نان و روغن مشکل دارند و بسیاری از تحصیل کرده های دکتری در حد زیر خط فقر زندگی می کنند میلیاردها میلیارد برای فوتبال و و بقیه ورزش ها هزینه می شه در نهایت سر افکند از باخت بر می گردند. تنها کارکر فوتبال برای جامعه افتخار آفرینی از صحنه های بین الملل بود که اون کار رو هم نتونستند. پس به چه درد می خورند؟ فلسلفه ورزش حرفه ای بنیان زیر سوال است.
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      1 2
      آره واقعا در امریکا شیر خشک و پوشک و غلات نیست دارند آشغال میل می کنند و کهنه می بندندعجب روزگاریه در حالی که ایران به برکت امام رضا فراوونیه نون صدتا صد تا می خرند و به گاوها هم نان گندم می دهند یاد شعر معروف افتادم عرب در بیابان ملخ می خورد سگ اصفهان آب یخ می خورد
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      3 0
      فقط در مورد فوتبال با فرمایشات شما موافقم، سایر ورزشها خصوصا وزنه برداری و کشتی، یا ورزشهای رزمی، تیزاندازی و .. یا حتی والیبال کم افتخار برای این کشور نیاورده اند که متاسفانه سهم همین رشته های ورزشی نیز خرج فوتبال بی خاصیت و پرحاشیه مان میشود.طرف عضو تیمیه که رتبه بالای 150 جهانی رو داره، اما توقع دلاری خود را در حد بالاترین تیمهای جهان بروز رسانی میکنه و سالوسانه با دخالت در امورات مهم کشور در پی موقعیتی خیلی بالاتر از جایگاه یک بازی کننده با توپ است.
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      3 0
      سلام جناب. در اینکه ورزش وبخصوص فوتبال وسینما شده ابزار غرب و یهودی ها برای رسیدن به اهداف کثیفشون هیچ شکی نیست!!؟ اما وای بحال مردمی که ورزشکار بخصوص فوتبالیست ها بازیگرا براشون الگو و قهرمان بشن خیلی بدبخت هست کسیکه این اقشار رو الگو بدونه.راستی من هنوز دکتر ندیدم که نتونه نون بخره!!!؟ اگه دیدی شماره نانوایی مارو بده بیاد کارش دارم.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    3 1
    سپردن کار مهم به فردی متوهم با توهم همه چیزدانی نتیجه اش همین است.
  • سرخابی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    3 1
    هرگز به کسی که اینطور کامل و خودباخته گذشته اش را فراموش میکند اعتماد نکنید، کافیه در شخصیت و رفتار این آدم قبل تا بعد از رفتتش به آلمان مروری داشته باشید.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    3 0
    به درد مربیگری نمی خوره.
    • سوخته دل # IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 1
      بايد يقه كسى رو گرفت كه اين از خود رازى ، زير علم صهيونيسم سينه بزن رو با دادن چنين پستى هم به پول رساند هم با آبروى ورزش كشور بازى كرد ،،،،
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    2 0
    براالمپیکم میخواد تجربه کسب کنه
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    9 1
    اللهم عجل لولیک الفرج /// یا همه عالم بگیریم یا بر عالم پی زنیم_____ گر جهان لشگر بگیرد بر جهان لشگر کشیم /// در جهان، سلطان فقط، مهدی است. _____اللهم عجل لولیک الفرج .
  • جلال IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    15 1
    بسیار تحقیر آمیز جدا از تدارکات نامناسب و ... به نظر بنده کار زشت سرمربی در همراهی با رژیم جعلی کودک کش، باعث رفتن برکت از تیم شد. بهای سازشکاری و محافظه کاری سنگین تر از بهای پایداری و درست زیستن است.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    17 2
    دوست صهیونیستها
  • ناتوان شناس IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    10 1
    او دشمن ایران ک دوست اسرائیل است
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    9 1
    از قبل معلوم بود مهدوی کیا هیچی بارش نیست
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    7 0
    (برخی حواشی تکان دهنده درباره این آکادمی ). مشرق میشود در این موضوع شفاف تر اطلاع رسانی نمایید؟
  • سیدهادی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    14 1
    مهدوی کیا که پرچم اسرائیل را به سینه میچسباند ، چه انتظاری از این صهیونیست دارید ، گذاشتن چنین افراد خائن به آرمان ملت ایران گناهی است نا بخشودنی
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    3 0
    امثال مهدوی کیا را ول کنید دنبال چاره باشیم . هر دفعه همین جوری میشود . پیشنهاد من این است که به جای یک سر مربی از تیم دو یا سه نفره سرمربی استفاده شود . این تیم سرمربی قبلا مد بود .
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    5 2
    اگه می خواهید به المپیک بروید باید نکونام را به جای مهدوی کیا بیاورید اون مربی صاحب سبکیه و تیم هاش به این راحتی گل نمی خورند و نمی بازند
  • CA ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    4 0
    در طول ۴۳ سال گذشته هرگز تیم امید را به دست مربی کاربلد و با تجربه نسپردند که اینبار انتظار چنین چیزی را داشته باشید!
    • GB ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      1 0
      چه ربطی داره مجید جان؟
  • CA ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 2
    در طول ۴۳ سال گذشته هرگز تیم امید را به دست مربی کاربلد و با تجربه نسپردند که اینبار انتظار چنین چیزی را داشته باشید!
  • مهدی IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 5
    مقصر آقای مهدوی کیا نیستن.فوتبال ایران در زوال هستش.جای دوری نریم همین فوتبال آسیا رو نگاه کنید تو هر رده ی سنی که باشه،چهارتا کشور کیفیت فوتبالشون رو بالا بردن و خودشون رو به طور کامل از ما جدا کردن که اونها عربستان و کره و ژاپن و استرالیا هستن. دو تا مشکل اساسی داریم ما که دوتاش مال فوتبال پایه است.یکیش اینکه جوانان ما آموزش فوتبال کلاسیک رو از پایه نمیبینن حالا به دلایل زیادی و دومیش اینکه دیگه مثل قدیم از زمین های خاکی و بچه های مشتاق به فوتبال خبری نیست که مقصر هم خانواده ها هستن هم دولت که زمین خاکی ها رو از بین برد و برنامه ای در این راستا هم نداره. فوتبال امروز یه فوتبال کلاسیک مدرسه ای هستش و با فوتبال قدیم تفاوت داره و بچه ها باید تک تک نکات رو زیر نظر مربی ها آموزش ببینن.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    6 1
    آقای مهدوی کیا سابقه مربیگری ندارند شاید بازیکن خوبی بودند اما بازی کردن با رهبری یک تیم متفاوت هست
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 6
    اگر برده بود مقاله سرشار از تمجیدها از نبوغ و اولین ها بود ...! برو بابا
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    6 0
    حالا قدر دراگان قهرمان و کادر فنی زحمتکش که تیم ملی را از قعر چاه به صدرنشینی رساندند بیشتر می‌دانیم. قابل توجه حسودان و دلالان که اینطور القا می‌کنند که بقیه تیم‌های آسیایی گلابی هستند
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 1
    عالی بود
  • ماهان IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 1
    یکسونگرهای بی منطق از روی غرض ورزی نظر میدن تجربه مربیگری نوجوانان داره اطلاعات بیشتری از حضورش در آلمان کسب کنید،
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 2
    صدای ترکیدن بادکنکش گوشها را پر کرده بود.چقدر پیش کسوت های مربیگری ایران گفتند این بابا به درد تیم امید نمی خوره؟ اما کو گوش شنوا؟
  • کاربرجدید IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 1
    از اولش معلوم بود این تیم فقط با منصوریان خوب نتیجه گرفت که بدشانسی گریبانش را گرفت
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 2
    کسانی که آقای مهدوی کیا را بعنوان مسیول تیم امید انتخاب کردند باید محاکمه شوند مطمئن باشید اطلاعات خوبی دستگیر خواهد شد . یک نوجوان کم سن و سال هم این را درک میکند که مهدوی‌کیا گزینه خیلی ضعیفی بوده و از گرفتن نتیجه تا امید بودند . ستاره های معروف فوتبال در تیم های امید رشد و معرفی میشوند که متاسفانه در مملکت ما این نخبه ها خیلی ماهرانه پس زده میشوند که باید دستهای خیانت کار را قطع کرد . این یک حقیقت است که سرپرستی نوجوانان نخبه امید باید بدست یک مربی درجه یک جهانی سپرده شود
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 1
    با این که یک پرسپولیسی هستم ولی اعتقاد دارم بهتر است اقای مهدوی کیا بروند همان ماست شان را تبلیغ بکنند و از اظهار نظر سیاسی و مربی گری خود داری کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس