حادثه قطار طبس به یزد

ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۸۵ طبس به یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس درباره جزئیات بیشتر خروج قطار از ریل اظهار داشت: در این حادثه چهار واگن واژگون شده و با توجه به اینکه واگن‌ها هنوز واژگون و باید به وسیله جرثقیل روی ریل قرار بگیرد و چند دستگاه چرثقیل از سمت طبس و یزد به محل حادثه اعزام شده و امکان افزایش آمار فوتی و مصدومان با توجه به شدت حادثه وجود دارد.

فرماندار ویژه طبس با تأکید بر اینکه نیروهای امدادی در حال بررسی واگن‌ها و شناسایی مجروحان یا فوتی‌های احتمالی هستند، اعلام کرد: سه فروند بالگرد استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و یزد هم به محل حادثه اعزام شده است.

رحیمی در خصوص علت این حادثه، مطرح کرد: طبق گزارش‌های اولیه علت خروج قطار مشهد به یزد از ریل، برخورد قطار با بیل میکانیکی بوده است.

۱۰ کشته و ۵۰ مصدوم بر اثرخروج قطار مشهد-یزد از ریل/ علت اصلی خروج قطار از ریل چیست؟ +تصاویر

۱۰ کشته و ۵۰ مصدوم بر اثرخروج قطار مشهد-یزد از ریل/ علت اصلی خروج قطار از ریل چیست؟ +تصاویر

پایان عملیات امدادرسانی سانحه قطار مشهد ـ یزد

وزیر کشور عنوان کرد: عملیات امدادی در محل حادثه قطار مشهد - یزد پایان یافت و همه مسافران و مصدومان از محل حادثه قطار منتقل شدند.

 وی گفت:بعد از بررسی‌های دقیق‌تر مقصران یا متخلفان احتمالی این حادثه توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهند شد.

۸۶ مصدوم در حادثه قطار مشهد - یزد

سخنگوی سازمان اورژانس استان یزد با بیان این که نیروهای امدادی همچنان در حال ارائه خدمات درمانی به مصدومان حادثه قطار مشهد- یزد هستند، گفت: لیست نهایی مصدومان و محل بستری آنها مشخص و اعلام شد. طبق این لیست هم‌اکنون ۸۶ نفر مصدوم داریم.


حضور وزرای راه و کشور در محل حادثه قطار طبس-یزد

محمود قائدی مشاور سخنگوی دولت در واکنش به حادثه امروز قطار طبس-یزد در توییتر نوشت: با حضور بی درنگ وزرای کشور و راه در محل حادثه ‎قطار مشهد به یزد، مراحل رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان و بررسی علل حادثه به سرعت در حال انجام است.

دستور رئیسی درخصوص حادثه طبس-یزد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در خصوص حادثه امروز قطار طبس-یزد در توییتر نوشت:

‏سانحه دلخراش قطار در مسیر مشهد به یزد و جان‌باختن تعدادی از هموطنان را تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیأت دولت با اظهار تاسف از این رخداد و تسلیت درگذشت جان‌باختگان، دستوراتی را برای تسریع در واکاوی علل این حادثه و رسیدگی فوری به مجروحان صادر کرد.

آمار فوتی‌های حادثه قطار طبس-یزد به ۲۱ نفر رسید
 

رییس سازمان اورژانس یزد از افزایش آمار فوتی های حادثه قطار طبس - یزد به ۲۱ نفر خبر داد.

دکتر احمد دهقان افزود: ۲ دستگاه خودروی ویژه حمل جسد توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری یزد جهت انتقال متوفیان به صحنه حادثه اعزام شده است.


بیل‌مکانیکی روی خط راه آهن قرار داشت؟
 

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به حادثه برخورد بیل‌مکانیکی به قطار مشهد-یزد، گفت: بیل مکانیکی روی خط آهن نبوده است اما کاملا در مجاورت خط آهن قرار داشته است و همین موضوع به بروز حادثه انجامیده است.

قطار حادثه‌ دیده طبس-یزد چند مسافر داشت؟
 

مهدی ولیپور رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین گزارش خود از حادثه رخ داد، گفت: این قطار مجموعا ۴۳۰ مسافر و خدمه داشته که درپی حادثه رخ داده ۶ واگن آسیب دیده که از این تعداد نیز ۳ واگن واژگون شده است که بیشترین خسارات نیز مربوط به همین ۳ واگن واژگون شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ تیم امدادی، ۱۰ دستگاه آمبولانس، ۳ خودرو نجات و ۲ بالگرد نیز در منطقه حضور دارد، اظهار کرد: امدادرسانی امدادگران در محل وقوع این حادثه همچنان ادامه دارد.


دستور وزیر کشور برای رسیدگی فوری به حادثه قطار در طبس
 

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، خواستار حضور در محل حادثه قطار مسافری در طبس و ارسال سریع امکانات لازم برای رسیدگی به حادثه دیدگان شد.

احمد وحیدی صبح چهارشنبه در تماس تلفنی با جواد قناعت ضمن گرفتن آخرین گزارش ها از حادثه واژگونی قطار مسافری در طبس، از استاندار خواست به سرعت خود را به محل حادثه برساند.

تعداد کشته‌ها به ١٧ نفر رسید

فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: طبق بررسی‌های اولیه، حادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد بر اثر برخورد قطار با بیل مکانیکی، رخ داده است.

تاکنون تعداد فوتیها حدود ۱۷ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمتهای دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد  افزایش یابد.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان خروج قطار مسافربری طبس- یزد

در پی خروج قطار مسافربری طبس-یزد و کشته و مصدوم‌شدن شماری ازهموطنانمان، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی درتماس تلفنی با رییس اورژانس کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستار پشتیبانی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نسایی زهان، دادستان استان خراسان جنوبی عنوان کرد: دادستان طبس به محل وقوع حادثه خروج قطار مسافربری طبس – یزد اعزام شد و پرونده قضایی برای بررسی علت وقوع این حادثه تشکیل شد.

لیست اسامی مصدومان حادثه خروج قطار از ریل که به بیمارستان منتقل شده‌اند.

اطلاعیه راه آهن درباره برخورد قطار مسافری مشهد- یزد با بیل مکانیکی

در این اطلاعیه آمده است:
سه واگن از قطار مسافری مشهد- یزد در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

در این سانحه، چند نفر مصدوم شدند و اعضای کمیسیون سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.

گفتنی است قطار مسافری مشهد- یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی، در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

خبرهایی درباره تعداد مصدومان یا فوتی منتشر شده است که روابط عمومی راه آهن، پس از بررسی‌های لازم و دریافت اطلاعات دقیق، آمار درست را در خبرهای بعدی اعلام خواهد کرد.

همچنین دقایقی پیش راه آهن در اطلاعیه شماره۳ از حضور قطار مسافری فوق العاده در محل سانحه برای انتقال مسافران به طبس خبر داد.

تصاویر هوایی از محل حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد

افزایش شمار جانباختگان حادثه قطار مشهد-یزد

بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده تاکنون ۱۳ تن از مسافران حادثه خروج قطار مشهد- یزد از ریل فوت کردند و جان بالغ بر ۶۰ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

محمدمهدی اقبالی، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر یزد که همراه تیم‌های امدادی به محل حادثه خروج قطار طبس- یزد اعزام شده است، به خبرنگار فارس از این استان،‌ اظهار کرد: بعد از اطلاع این حادثه بلافاصله یک بالگرد به همراه چهار تیم از نیروهای واکنش سریع شهرستان‌های یزد و اردکان به محله اعزام شدند.

وی افزود:‌ علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، دکتر محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل هلال احمر یزد و پارسائیان مشاور استاندار نیز تیم های امدادی اعزام شده از استان یزد به محل حادثه خروج قطار طبس- یزد را همراهی می‌کنند.

طبق اطلاعات بدست آمده از شاهدان عینی، بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده تاکنون متأسفانه آمار فوتی‌های این حادثه به ۱۳ تن رسیده و به دلیل صعب العبور بودن منطقه حادثه فعالیت امدادرسانی با مشکل و سختی مواجه شده است.

روایت حادثه قطار مشهد از زبان یکی از مصدومان

 بررسی قضایی حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در طبس

حجت الاسلام علی نسایی زهان دادستان خراسان جنوبی گفت: پس از خروج قطار مسافربری طبس – یزد ، دادستان طبس به محل وقوع حادثه اعزام و برای بررسی علت حادثه پرونده قضایی تشکیل شد.

پس از بررسی‌های تکمیلی جزییات این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با مقصران احتمالی وقوع این حادثه، برخورد قضایی خواهد شد.

وضعیت مجروحان در بیمارستان طبس
وضعیت مجروحان در بیمارستان طبس


اجساد قابل شناسایی نیستند

مجتبی خالدی با اشاره به جدیدترین خبر از وضعیت مصدومان حادثه خروج از ریل قطار مشهد – یزد، گفت: بر اساس اعلام قطعی و رسمی مسئولان حاضر در محل، تعداد فوتی‌ها همان ۱۰ نفر است، ۱۲ مصدوم در وضعیت نامناسبی قرار دارند و حالشان وخیم است.

وی ادامه داد: ۳۰ نفر نیاز دارند تا به بیمارستان برای گرفتن خدمات درمانی منتقل شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ۱۰ آمبولانس سر صحنه حضور دارند و ۴ آمبولانس هم مصدومان را به سمت بیمارستان‌ها انتقال داده‌اند.

خالدی افزود: سایر افرادی که سالم از قطار بیرون آورده شده‌اند، به طبس منتقل شده و تیم‌های روانشناس در حال پذیرایی از این افراد هستند.

وی اظهار کرد: عوامل حاضر در حادثه در حال کاور کردن فوتی‌ها هستند و به دلیل آنکه شدت حادثه بالا بوده و نمی‌توان اجساد را تشخیص داد، سه خودروی پزشکی قانونی هم برای انتقال جسدها به پزشکی قانونی در حال اعزام به صحنه هستند تا هر چه سریع‌تر هویت اجساد مشخص شود.
 

امدادرسانی ۱۶ دستگاه ‌آمبولانس به حادثه‌دیدگان

ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی در این ارتباط اظهار داشت: در حال حاضر ۴ دستگاه آمبولانس در محل حادثه مستقرند و ۱۲  دستگاه دیگر نیز به این منطقه اعزام شده‌اند.

وی از انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر داد و گفت: تجهیزات پزشکی، کادر درمان و متخصصین جراحی و ارتوپدی به وسیله بالگرد در حال اعزام به محل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سه فروند بالگرد استان ‌ای خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و یزد هم به محل حادثه اعزام شده‌اند، تصریح کرد: اتوبوس آمبولانس شهرستان فردوس نیز برای استقرار در محل حادثه اعزام شده است.

میرجلیلی با تأکید بر اینکه با دستور استاندار کلیه امکانات لازم برای خدمات‌دهی به مصدومان و مسافران این قطار فراهم شده، مطرح کرد: برای انتقال مسافران به شهر یزد، قطار جایگزین لحاظ شده است.

وی متذکر شد: با دستور استاندار مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه بحران استان در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند تا در جلسه بحران شرکت نمایند، با این وجود بنا به تأکید استاندار خراسان‌جنوبی، همه خدمات‌دهی‌ها قبل از تشکیل جلسه بحران آغاز شده تا شرایط به درستی مدیریت شود.

فوت ۱۰ نفر در حادثه خروج قطار مسافربری از ریل

علی‌اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس در این ارتباط با بیان اینکه ‌تاکنون فوت ۱۰ نفر در حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در محور طبس - یزد توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه گزارش شده است، اظهار داشت: بامداد امروز چهار واگن این قطار از ریل خارج شد و تمامی یگان‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و راه آهن اکنون در محل حضور دارند.

وی با بیان اینکه ‌آماری که اورژانس به ما داده است ۱۲ مصدوم نیاز به اعزام داشتند ولی امکان افزایش این آمار با توجه به شدت حادثه وجود دارد، افزود: نیروهای امدادی هنوز در حال بررسی واگن‌ها و شناسایی مجروحان یا فوتی‌های احتمالی هستند.

فرماندار طبس با اشاره به اعزام ۱۲ آمبولانس به محل حادثه تصریح کرد: بالگرد نیز از یزد و قطار از طبس در حال اعزام است تا مجروحان به طبس منتقل کنند و سپس به یزد انتقال داده شوند. 

وی درباره علت خروج قطار از ریل خاطرنشان کرد:  قطار با دستگاه زیرکوبی که در ریل وجود داشته برخورد کرده است و باید برای علت دقیق این حادثه بررسی های بیشتری صورت گیرد.

۱۰ کشته و ۵۰ مصدوم بر اثرخروج قطار مشهد-یزد از ریل/ علت اصلی خروج قطار از ریل چیست؟ +تصاویر

اعزام ۶ تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه

محمدرضا رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز از اعزام ۶ تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه خبر داد و گفت: ‌ یک تیم از پایگاه مسجد شکر، ۲ تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: ۴ تیم امدادی از هلال احمر (یک تیم از پایگاه مسجد شکر، یک تیم از پایگاه دیهوک و دو تیم پشتیبان از شعبه طبس) به محل حادثه اعزام شد.به گفته فرماندار طبس احتمال افزایش فوتی های این حادثه وجود دارد. آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای امداد به محل حادثه اعزام شده است.

۱۰ کشته و ۵۰ مصدوم بر اثرخروج قطار مشهد-یزد از ریل/ علت اصلی خروج قطار از ریل چیست؟ +تصاویر

اعزام ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل حادثه

مجتبی خالدی درباره جزئیات این حادثه اظهار داشت: در حال حاضر تیم هایی از اورژانس کشور و همچنین هلال احمر به منطقه اعزام شدند  و همچنین سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

اولین تصاویر از مصدومان حادثه خروج قطار مسافربری

وی گفت: از ۷ واگن ۳ واگن از ریل خارج شد که متاسفانه در این حادثه  ۱۰ نفر فوت کردند و حال ۱۵ نفر نیز وخیم است و حدود ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

۱۰ کشته و ۵۰ مصدوم بر اثرخروج قطار مشهد-یزد از ریل/ علت اصلی خروج قطار از ریل چیست؟ +تصاویر

پنج واگن‌ از ریل خارج شده است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز  قطار مسافربری طبس - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دو تیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰ محور طبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

۱۰ کشته و ۵۰ مصدوم بر اثرخروج قطار مشهد-یزد از ریل/ علت اصلی خروج قطار از ریل چیست؟ +تصاویر

۱۰ کشته و ۵۰ مصدوم بر اثرخروج قطار مشهد-یزد از ریل/ علت اصلی خروج قطار از ریل چیست؟ +تصاویر

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 59
  • ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    91 12
    چرا.همه چی کهنه شده.
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      65 64
      این سوالو باید از آخوندی بپرسی!
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      45 64
      این سوالو باید از وزیر خدوم فریدون!!! آخوندی بپرسی!
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      21 30
      خروج قطار تقصیر روحانیه
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      29 3
      خطاب به 9.32 خودت میدونی که باید جواب سوالت روازکجا بپرسی.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      14 1
      خاک روشون نشسته. البته ممکنه در کل فرسوده باشند.
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      38 19
      ایران هم مانند همه جای دنیا در بعضی امور دچار ضعف و عیب است و مانند همه جای دنیا درگیر حوادث طبیعی و غیر طبیعی میشود. دل ادم از خسارت به جان هموطنانش خون میشود و باید با مسببان عمدی حوادث به شدت برخورد شود. امااااااا آنچه این روزها بیشتر از هر چیزی روح و روانمان را آزار میدهد فضای مجازی است که از هر حادثه ای در ایران بر خلاف سایر کشورهای دنیا، بحران تولید میکند و ایران را یک ویرانه سیاه غیرقابل تحمل با مردمانی بدبخت و مسئولانی تماما شیطان صفت ارائه میدهند. و برخی مردم هم در مسابقه سیاه نمایی و ذلت نمایی از هم سبقت میگیرند. در حالی که در دنیای واقعی ، حقایق دیگری هم در جریان است . خلاصه این که به شدت از فضای مجازی بیزاااااااارم.
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      6 0
      داداش وقتی ما مردم بجای اینکه بخش از ما مثلا در صنایع نخبه بشه به بقیه آگاهی بده و نظارت کنیم با زور روی هر بخش این کشور دلسوزانه برای کشورمون برای ملتمون صبح تا شب دغدغه داریم فلان سلبریتی دوزاری داره چکار می کنه نصف عمر یک سالمون در فضای مجازی و غیره تلف بشه همینه نظارت مردمی که از عدم آگاهی ما می یاد باعث این موارد می شه باعث می شه به دولت قبلی رای بدیم که 8 سال تمام قسمت های مهم کشور رو رها کرد 8 سال زور بزنیم می رسیم جای قبل تازه از این خبر های زیاد داریم بازم کل کشور تو اون 8 سال شده پر مشکل حل نشده و در اخر باعث می شه نسلی پرورش پیدا کنه از از فرهنگ ضعیف و آماده خوری تا برسه به پست و مقام فقط دنبال جیب پر کردن خودش و اطرافیانش باشه این مشکل از دل جامعه هست بقولی از ماست که بر ماست تا این موارد حل نشه همینه.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      16 1
      خدا همه رفتگان را بیامرزد، اما این وضع پایش راه آهن اصلا صحیح نیست . چه کنترل بر خطی در راه آهن وجود دارد . آیا نباید راه آهن با نصب دوربین روی قطار بتواند چند صد متر جلوتر را کنترل کند. آیا نباید سوزن بانها روی خطوط راه آهن کنترل داشته باشند؟ آیا نباید یک پهپاد کنترلی منطقه را برای پایش امنیتی کنترل کند؟ اصلا چه کنترلی باید روی راه های کشور داشت آن هم با این همه اتفاقات و حوادث که ناشی از بی توجهی و خدای نرده ترک فعل بسیاری از افراد حقوق بگیر در سازمانهاست؟ هشداری ،بی سیمی ، خط ارتباطی اضطراری ، سنسوری ، دادی ، فریادی ، چیزی که به راننده لکوموتیو بگوید 300 متر جلوتر یک وسیله روی خط آهن خراب شده یا گیر کرده ؟ حتی با رصد توسط دوربین اتوماتیک در قطار و با یک برنامه ساده رایانه ای میشود هشدار به راننده لکوموتیو داد . یعنی این هم امکان پذیر نیست ؟!!! یک مطالعه در استانداردهای معمول حرکت قطارها در مجلات و بولتن های عمومی و به روز در کشورهای مختلف انجام دهید و با یک بومی سازی، کپی برداری و هر کار در دسترس دیگر، کمی پیشرفت در راه آهن و خطوط مواسلاتی به وجود آورید. نیازی به قطار سریع السیر نیست !!! همین راه آهن را درست نگاه دارید الباقی پیش کش.این همه فارغ التحصیل مکانیک و مهندس راه آهن از دانشگاه ها را پس کجا استخدام می کنید؟!!!! فقط دارم به این فکر می کنم که چقدر بیخود و بی جهت داریم برای دشمن قسم خورده فرصت دشمنی و خوراک تبلیغاتی فراهم می کنید!!! بماند که این همه خانواده مثل هزاران خانواده در تصادفات شهری و بین شهری ، جنایات اراذل و اوباش و .... هر روز در این کشور جان به جان آفرین تسلیم میکنند و کار رسانه ها هم شده نقل اخبار کشتار سایر کشورها و شکایت از بی کفایتی آنها در جلوگیری از این حوادث!!!! آن دنیا همه سر پل صراط به خاطر ترک فعل مورد سوال قرار می گیریم. الله اعلم. خدایا توبه
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      13 18
      کلا همه چیز تقصیر روحانیه!!! حتی بیل مکانیکی که اومده روی ریل
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      18 2
      وقتی که توی خیابان انقلاب درست روبروی دانشگاه تهران محل برگزاری نماز جمعه با این همه دوربین های پیشرفته، با وجودکلانتری و نهاد های ریاست جمهوری و نهاد های انتظامی مهم ولی باز هم به راحتی با فرصت کامل هزار صندوق امانات به سرقت میره دیگه قطار وهواپیما و ....چه امنیتی داره؟
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      2 9
      اینها عادی نیست خونخوارهای صهیونیست اراذلشون رو گفتن مردم رو بکشید تا مزدورهامون یه کاری کنند! کور خوندند.ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      4 0
      ظاهرا خرابکاری ضدانقلاب بوده. ظاهرا یه بیل مکانیکی مانع و عامل تصادف بوده.
    • ا.شهرضا(شهرشهیدهمت) IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      2 0
      کهنه بودن واگن،ناایمن بودن یک طرف قضیه س،اما دراین حادثه مشخص نیست اینهمه بیابان چرابیل مکانیکی در مجاورت ریل گذاشته شده
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      3 5
      چرا.همه چی کهنه شده؟. همه چی کهنه شده تا در عوض انرژی هسته ای و موشک های نو و جدید داشته باشیم. فقط مهم اینه که آمریکا بترسه . بقیه چیزها مهم نیست
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    38 29
    راننده اش خواب آلود بوده زده به خاکی
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      4 4
      میخواستم کامنت بزارم. دیدم خوشبختانه مردم دارند آگاه میشن. و این جای امیدواری داره.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 16
      خانم ۹۰ ساله که فوت شد بُرد کرد
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      14 1
      بی حیا.برد کرد؟ به تو چه در مورد زندگی مردم نظر میدی
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 11
      بی حیا خودتی بتوچه که من چی نوشتم
  • سجاد IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    29 10
    قطار با دستگاه زیرکوبی که در ریل وجود داشته برخورد کرده است... یعنی، خرابکاری در کار بود؟
  • یکی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    17 3
    پس هلیکوپتر طبس کجاست؟
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    10 7
    احتمالا دستگاه زیرکوبی خراب شده ونتوانستندازریل خارج کنندوشایدهم تلفن همراه زنگ خورده وطرف درحال صحبت متوجه ورودقطارنشده واین اتفاق افتاده
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    28 0
    دستگاه زیرکوبی تو مسیر قطار چرا بوده؟
  • وحید IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    94 24
    نه میشه با هواپیما جایی رفت .. نه با قطار .. نه ماشین با کیفیتی هست ..نه راه ها امنیت دارن ..تسلیت میگم
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      27 97
      نه نه نه نه تا وقتی مغزهای شما تحت اخبار متمرکز سیاه فارسی زبانهای خائنه و در واقع خودتون هم سربازانش هستید وضعیت همینه
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      33 75
      غر و غر و سیاه نمایی شروع شد
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      23 5
      دیگربدتروقتی تحریم هم باشیم
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      13 0
      خدا بهشون صبر بده
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      54 11
      کشته شدن این همه آدم یعنی سیاه نمایی؟؟؟
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      10 2
      البته بعضی ازجاده های آسفالتی به قدری خراب هستندکه تعمیرنشده وامکان پنجرشدن وتصادف درهنگام گذرخودرو وجودداره
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      3 0
      تسلیت
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      16 32
      تو آلبانی با چی میرید؟
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      21 36
      حوادث غیر مترقبه همیشه بوده و در آینده هم خواهد بود , مختص به ایران هم نیست و روزی نیست که در چهارگوشه دنیا اخبار بروز حوادث گوناگون در رسانه ها منتشر نشه . آنچه که مایه تسلیت و تأسفه, وجود افرادی مثل جنابعالیست که فکر و مغز خودتون رو ششدانگ اجاره دادید به رسانه های وابسته به دشمنان نامرد و حیله گر این مرز و بوم و دنیا و ایران را از دریچه اون رسانه ها می بینید و تحلیل می کنیدو هر چرند و جفنگی که اونا تحولیتون دادن باور می کنید. برای همینه که کلا" ایران را سیاه وتاریک و قرون وسطایی می بینید و چند کشور غربی که عامل اصلی و ریشه بسیاری از بدبختیها و جنگها و کشتار و جنایتها در سرتاسر دنیا هستندبه نظرتون بهشت روی زمین میان!!
    • abbas IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      35 11
      چرا دارید چرت و پرت میگید سیاه نمایی چی؟!؟ راه ها پر خطرمون درسته؟!؟ ماشین های ایمنی داریم؟!؟؟؟ هواپیما هامون همه استاندارده؟!؟؟ اینم از قطار یعنی اینقدر جون مردم بی ارزش شده؟!؟
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      6 8
      هیچ کس منکر حوادث غیر مترقبه نیست و کنجکاوی علت و چرایی حادثه و انتقاد از کمبود ها و نارسائی ها و قصور هم بدیهی است.
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      10 6
      آقاي "حوادث غير مترقبه همه جا هست" اخبار اول خرداد تا امروز رو مرور كن!
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      7 7
      چرا با یک حادثه سریع سیاه نمایی میکنید و به همه چیز تعمیم میدهید؟؟؟ من سالها با قطار مسافرت کردم و میکنم. با انواع و اقسام قطار رفتم و اومدم حتی یکبار دچار حادثه نشده. تازه الان کیفیت قطارها به نسبت قبل خیلی بهتر شده. چرا درباره این حجم زیاد سفر ریلی که در روز به سلامت انجام میشه هیچ تشکر و شکری ندارید اما برای یک حادثه سریع موضع میگیرید؟؟؟ البته خیلی متاسفم برای این اتفاق تلخ
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      3 3
      چرت و پرت رو شما میگی عباس آقا! اینجا فرسودگی باعث باعث حادثه نشده
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      2 2
      چرا اخبار اردیبهشت یا فروردین یا اسفند رو مرور نکنیم؟
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      8 6
      تو آلبانی سوار پدر و مادرت میشیم، هم خوب سواری میدن، هم امنیت دارن، هم ایربگ.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    از چپ و راست حادثه و بلا میاد، ریزش ساختمان غیر استاندارد تا وسایل نقلیه و...
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      4 16
      فجایع تو ایران اتفاق نیفته ده برابر فجایعی نیست که داخل اروپا و آمریکا و کانادا اتفاق میفته متاسفانه.
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      13 38
      چون ملت دارن تقاص رای کنسرتی سال ۹۶ میدن
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      4 1
      الان کل اروپا و آمریکا و کانادا را با هم یک کشور حساب کردی ؟؟!!! خودت احمقی یا مردم رو احمق فرض کردی؟
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    16 13
    وقتی اقتصاد مملکت این باشه همین میشه که یه عده از ناچاری میریزن پیچ های ریل رو می دزدن و این فجایع به بار میاد
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      21 5
      اقتصاد به این خوبی فراوانی ارزونی کجا دیدی آخه خخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      6 8
      و حقشون اعدامه چون فقط دنبال بهانه برای تروریست کاری هستند هرچند تو هم زر زدی
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      4 5
      با یه مشت مغز با افکاری مثل تو که فقط با اعدام کردن و نابود کردن میخوان جامعه را اصلاح کنند باشند. اوضاع فجیع تر ازین خواهد شد
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    24 0
    .تسلیت به از دست رفتگان .
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      9 0
      از دست رفتگان خدا رحمتشان کند دیگه نیستند که تسلیت میگی. به خانواده ها تسلیت بگو
  • DE ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    5 0
    خدا به دادمون برسه و به بازماندگانش صبر بده
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    6 20
    کفتارها الان شروع می کنند. بعد از متروپل خوراکشون تهیه شد
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      7 1
      پاچه خوارها هم شروع میکنن میگن این حوادث توهمه جای دنیا هست! اینها کار دشمنه! تو خارج بدتر ازاینا هست! دشمنه دشمنه دشمنه. ..... مثل دایی جان ناپلئون هر حادثه‌ای را کار دشمن تلقی میکنن. و چه دشمن بیکاری است این دشمن ما @
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    11 3
    هر روز اکه از خواب بلند میشی یک اتفاق وحادثه ناگواردر ایران رخ داده کار کار اسراییله براحتی میشه درایران هزار ان نوع خرابکاری از اتش سوزی تا ریختنساختمان تا سقوط هواپیما ویا خارج شدن از باند یا خارج شدن از ریل قطار یا واژگونی اتوبوس تا انفجار تا.سرقت صندوقهای بانک تا ... انوقت فقط ما موشکداریم ومشتی مسِِِِِِول نامسِِول گا گول اوباما چند سال پیش گفته بود اینقدر میشه علیه ایران خرابکاری کرد که اندازه ندارد
  • AT ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    14 5
    صددرصد عمدی و خرابکاری بوده»»بیل مکانیکی رو خط آهن چکار میکرده!؟>کی بیل مکانیکی رو روی خط رها کرده و چرا هیچ کسی اونجا نبوده که به تِرن قطار هشدار بده!؟
    • مترو چى اسبق IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      1 0
      لوكوموتيو قطار ترمز خودكار الكترونيكى دارد از فاصله چند كيلومترى اگر مانعى سر راه اش باشدمتوقف ميشود. همين سيستم ترمز خود كار در مترو تهران هم بكار گذاشته شده است.
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      1 0
      حالا اگر بیل مکانیکی را جای روی خط گذاشته باشن که قطار دید نداره و فرصت توقف نداره مثل سر پیچ احتمال عمدی بودن را که بیشتر میکنه.....
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    6 0
    خدا به بازماندگانشون صبر بده
  • حسين DE ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    19 0
    برخورد با بيل مكانيكى ؟ بيل مكانيكى روى ريل قطار چه ميكرده؟ ما هنوز در سوگ و ماتم و اندوه آبادان هستيم و حالا يك حادثه دردناك ديگر، ما را چه ميشود؟
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 4
    بدنه قطار له نشده اگه ابربگ داشت کسی کشته نمیشد
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 0
    خداوند متعال همه رفتگان این حادثه را بیامرزد....تسلیت به خانواده های ایشان
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    10 0
    بیل مکانیکی رو ریل چی میکرده
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    14 3
    دزدی از بانک ریزش ساختمان نوساز خروج قطار و چیزهای دیگه ایران شبیه به فیم های هالیوودی شده ..
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      3 3
      فیلم اکشن واقعی برای سرگرمی ملت. جالبه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 0
    واقعاً خدا بخیر کنه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    برای پیشگیری دستگاه های مربوطه خطوط ریلی در حین حرکت قطار ها مجهز ب پهباد های شناسایی کند تا از این حوادث جلوگیری شود
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    ای داد....
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    10 8
    بيشتر اتفاقات خرابكاريه وبس
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      1 0
      بعید نیست مسئولان هم اعلام نمیکنن که مردم نگران نشن
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 5
    در کشورهای پیشرفته هم این گونه گونه حوادث فقط چند زخمی دارد و در کشورهای دیگه تلفات شدید انسانی . تصادفی است . استانداردهای حفظ جان مردم بالاست .
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 25
    این حوادث تو همه کشورا هس امر طبیعی هس... خدا به بازماندگانش صبر بده فقط
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      9 6
      مثلاً در امارات ،قطر،عربستان و حتی عمان و کویت و عراق روزی چندتا حادثه این جوری داریم؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      8 6
      نیست و فقط تو ایران است .هیچ کشور پیشرفته توش این اتفاق نمی‌افتد
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      2 7
      دقيقأ
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      12 6
      یک هفته اخیر: ریزش ساختمان متروپل، سرقت صندوق بانک مرکزی، هک کردن شهرداری، برخورد قطار مرگ طبیعی در ایران داره آرزو میشه.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      6 6
      در عربستان بن سلمان ماهی 40 تا گردن میزنه احتیاج به حادثه دیگری ندارند
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      2 0
      عربستان ۴۰تا؟؟؟ چه دقیق مال عربستان دستته "
  • DE ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 7
    نباید به فرزندان موسی پیامبر اهانت بشه فراموش نکنیم حضرت موسی یکی از پر معجزه ترین پیامبران خدا بود
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      فرعون هم بابای همون موسی بود ....تربیتش هم با همون فرعون بود .....احتمالا نمیخواهی بگی موسی از زیر بوته عمل اومد که .....حداقلش اینکه موسی در کودکی سوتغذیه نداشته که در بزرگسالی با مشت آدم می کشته(بابا فرعونش شکمش را سیر میکرده).....
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      12:01 فرعون پدر حضرت موسی علیه السلام نبوده. پدر ایشان شخص دیگری بوده. همسر فرعون موسی ع را از آب گرفت و از فرعون خواست که او را نکشد و به او گفت شاید برای ما مفید باشد، یا او را بعنوان پسر خود برگزینیم! وقتی درباره انبیا صحبت میکنیم ادب را رعایت کنیم
  • در جواب ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    آقا یا خانم شاید محترم ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ شاید هم برعکس قضیه باشه چطور انقدر با اطمینان صحبت میکنی؟! از کجا میشه فهمید شما تحت تاثیر یه سری اخبار نادرست نباشی و سرباز نیستی!؟
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 0
    خداوند رحمت کند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 0
    خدا بعدیهاشو بخیر کنه
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 1
    سلام
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 0
    3تاشون خواهر برادر هستن، خدا به خانواده هاشون صبر بده.
  • معلم IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    7 0
    ماموران راه آهن چرا متوجه بیل مکانیکی به آن بزرگی نشدند؟!!!!
  • BE ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    5 3
    کار صهیونیستهاس خوکهای کثیف مثلا جنگ به داخله ایران کشوندن
  • رالانه IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    6 4
    ریل ها احتیاج به بازسازی دارن...پول هم ندارن که بازسازی کنند .. آیا واقعاً برخورد با بیل مکانیکی عامل حادثه بوده؟
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      3 5
      خیر. تقصیر روحانیه. همینقدر کافیه
  • مرصاد IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    6 0
    حوادث سریالی مختلف ؛ احتمال خرابکاری را تقویت میکند ! افراد وطن فروشی ، که عمله دشمن هستند و در برابر پول خوب ، هر خیانتی میکنند هم ، پای کارند ! مسئولین امنیتی ، باید بیشتر مراقب باشند !!
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    اینها عادی نیست خونخوارهای صهیونیست اراذلشون رو گفتن مردم رو بکشید تا مزدورهامون یه کاری کنند! کور خوندند.ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 7
    خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خامنه اي را نگهدار .عزيزان اين حوادثي كه اخيرا اتفاق ميافتد طبيعي است و حضرت اقا به همه امور اشراف كامل دارد و همانطور كه ايت الله صديقي گفته اند حضرت اقا نماينده خداوند بر روي زمين است و از سوي او منصوب شده است .
  • AU ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    هر جاي دنيا بود؛ وزير راه و مسكن ، بعد از دوتا حادثه پشت سر هم استعفا مي داد.
  • DE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 1
    فقدان متخصص برای بازبینی و تعمیر ریل ها ، ساختن ریل های غیر مقاوم از آهن آلات و ضایعات چینی ، تک ریل بودن خطوط زمینی برای قطارها ، کهنگی و فرسودگی سیستم فنی خطوط زمینی ...
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 0
    چه کنترل بر خطی در راه آهن وجود دارد . آیا نباید راه آهن با نصب دوربین روی قطار بتواند چند صد متر جلوتر را کنترل کند./// آفرین. یه آدم حسابی پیدا شد. روی لکوموتیو سنسورهایی نصب می کنند که با تابش نور لیزر تا صدها متر جلوتر خطوط را بررسی می کند که چیزی روی خط نباشد و اگر باشد اعلام خطر کند. هر دانشجوی رشته برق براحتی می تواند آن را بسازد.
  • میر سعید IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    چه گویم که ناگفتنش بهتر است ! خداوند به همه ی عزیزانی که در این حادثه دلخراش آسیب دیده اند شفای عاجل و روح همه‌ی کسانی را که به رحمت حقّ رفته اند رو شاد و با سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام همنشین و محشور نماید
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 0
    تنها کاری که مسئولین ما انجام میدن بازدید کردن هستش معلوم نیست کی قراره کار عملیاتی کنند هر دفعه هم میرن فقط بر ضرورت حل مشکلات تاکید میکنن ،حالا حادثه متروپل رو شما ببینید چند وقت طول میکشه تا اوار برداری بشه
  • مشکوک IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 2
    این اتفاقات و کشته سازی های پی درپی اصلا طبیعی نیست شک نکنید خرابکاری و کلافه کردن مردم و جنگ روانی....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس