تسلیت ترکیه به مردم و دولت ایران بابت حادثه قطار مشهد- یزد

دولت ترکیه با انتشار بیانیه‌ای حادثه قطار مشهد – یزد را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، دولت ترکیه غروب چهارشنبه به وقت تهران با انتشار بیانیه‌ای حادثه قطار مشهد – یزد که منجر به درگذشت و جراحت شماری از شهروندان ایرانی شد را تسلیت گفت.

در بیانیه دولت ترکیه آمده است: «با اندوه فراوان از جان باختن شماری زیادی بر اثر خروج قطار مسافربری از ریل در مسیر طبس - یزد در ایران مطلع شدیم. از خداوند متعال برای جان باختگان رحمت الهی را خواستاریم و همچنین به مردم دوست و همسایه و دولت ایران تسلیت عرض نموده و برای مجروحان شفای عاجل آرزومندیم.»

بامداد روز چهارشنبه  قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل خارج شد. هم‌اکنون طبق آخرین آمار دریافتی این حادثه ۲۲ فوتی و ۸۶ مصدوم داشته که پنج نفر از مصدومان حالشان وخیم است. به گفته استاندار خراسان جنوبی، عملیات امدادرسانی در محل حادثه پایان یافته است.

تسلیت ترکیه به مردم و دولت ایران بابت حادثه قطار مشهد- یزد

 به دنبال این حادثه،  وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، رئیس جمهور روسیه، سفارت روسیه در تهران  و  رهبر جریان حکمت ملی عراق پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای را خطاب به مردم و دولت جمهوری اسلامی  ایران ارسال کردند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در صفحه توییتر خود ضمن مخاطب قرار دادن صفحه انگلیسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، وقوع این حادثه را تسلیت گفت.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ما از خبر خروج مرگبار قطار از ریل در ایران به شدت ناراحت شدیم. ما به ایران و خانواده قربانیان این حادثه تسلیت می‌گوییم و از خداوند شفای مجروحان را مسالت داریم.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در گفت وگوی تلفنی با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران  حادثه قطار مشهد – یزد را  به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

  «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز روز چهارشنبه پیامی در ارتباط با حادثه خروج قطار یزد-مشهد صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است: «حادثه تأسف‌بار خروج قطار از ریل در ایران را که موجب فوت و زخمی شدن ده‌ها تن شد، به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تسلیت می‌گوییم و ضمن ابراز هم‌بستگی با خانواده‌های قربانیان از خداوند متعال برای آنان صبر و برای مجروحان شفای عاجل طلب می‌کنیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 10
    عثمان یکم به ایرانِ سلجوقی‌خیانت کرد.‌آنکارا به ایران بازمیگردد
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 9
    پان اردوغانی ها حاضرند ترک ها را برای اردوغان سر ببرند. همانطور که در زمان صفوی راه را برای ناموس دزدی عثمانی ار آذری ها فراهم کردند.
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 7
    ای علیف و اردوغان که خیلی دنبال نژاد هستند میخواهید بدانید نژادم‌ چیست؟ تبارم چیست؟ من فرزند علی ع هستم پس قبل از اینکه به من بگویی ترک یا فارس این را بدان که نام من «باباعلی» است زیرا بابا و پدر من علی ع است. (انا و علی ابوا هذه الامه)
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    10 4
    تسلیت گفتن و همدردی کردند بعضی هم دارند فحش می دهند
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      3 10
      اردوغان یا نژادپرستی و بستن آب باعث بدنامی ترک شده
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      2 13
      اردوغان با این نژادپرستی و بستن آب باعث بدنامی ترک شده
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 10
    اردوغان چکارهٔ ترکیه است که ازطرف استان آنکارای ایران تسلیت میگه؟
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 1
    زنده باد مردم دلیر و باشرف ترک که تنها برادران فارس ها و همدست فارسها در احیایی تمدن شرق مقدس هستند.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 9
    هیچکس نمیتونه ما آذری ها رو از تمدن بزرگ آریایی ایران بیرون کنه و بچسبونه به چشم بادامی های قرقیز و ازبک_________تمدن ترکیه پهباد مونتاژی ساخته است ولی تمدن آریایی سوخو و اف۲۲ و اف۳۵ و تورنادو ساخته در ورای زمین ایستگاه فضایی ساخته و .....___ تمدن ترکیه و قرقیز و ازبک درمقابل تمدن آریایی یعنی فارس و آذری و آلمانی و روس و امریکا و هند و فرانسه و ... ____ آذری آریایی است
    • تبریزلی NL ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      6 0
      عاریایی شما فارس ها هستید ما تورک های آذربایجان را به این ننگ عاریایی آلوده نکنید. ما نژاد برتر آلتای هستیم
    • مجتبی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      0 0
      قبل شما فکر کنم یهود هم ادعای نژاد برتر هم کرده بود ،هیتلر تا توانست کشتار کرد آنها را احتمالا نوبت شما خواهد شد
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 10
    خیانت بزرگی که رضاپهلوی در حق آذری ها کرد این بود که به آنها نگفت آنها هم آریایی هستند.
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      5 0
      لعنت به هرچی نژاد پرسته مخصوصا نژاد پرستانه عاریایی
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      مثلا کومله دموکرات فهمیدند چی شدند یا طالبان فهمید چه پیشرفتی کرد ژاپن و کره و چین را نگاه کنید می بینید نتیجه به کار بستگی دارد نه نژاد
  • زنجانی NL ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    5 1
    مرزهای آذربایجان تا خلیج عربی جنوب است و پس خواهیم گرفت
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 3
      خب بیشعور همین ایران میشه دیگه. کلمه ایران هم یک کلمه آذری هست. در ضمن خلیج فارس به خلیج عربی عوض بشه اول از همه ما ترک ها در حفظ داشته های ایرانمون شکست خوردیم. مثل این میمونه ترکیه بیاد به لج کرد ها اسم آنکار رو یک اسم عربی بگذاره
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 4
      بیخود زور نزن ارباب های یهودی پانتر مرز آذربایجان جنوبی رو تا شمال زنجان گذاشتند تا کشورهای کوچیک تشکیل بشه تا بعدا بتوانند راحت بزنند تو سر کشورهای خاورمیانه. زیادی جو گیر شدی برو نقشه خاورمیانه جدید رو ببین تبریز در کشور کردستان افتاده
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 3
      البته هم می دانند شما جماعت مزدور پان تورک فقط داخلدمرزهای ایران و علیه ملت ما در فضای مجازی عرعر میکنید شما بی وجودها و ارباب های صهیونیستیتون مثل سگ از عظمت ایران می ترسید و در جبهه های مختلف از سرداران سپاه و رزمندگان مقاومت ضربات دردناکی خوردید در جنگ قره باغ هم اگه ایران باکو حمایت نمی کرد الان ارامنه سر علی اف جهت عبرت تو موزه هاشون نگه داری میکردن تاوان خیانت به این آب و خاک رو خواهید داد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 4
    40درصد جمعیت ترکیه کرد است. بسیاری از ژنرال های ارتش ترکیه را غیر ترک ها تشکیل میدهند که هزارسال هم برای یک‌اسم مژادی ترکیه، خون نمیدهند. اوضاع ارتش ترکیه خیلی خرابه
  • ارش IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 4
    ترکیه کار خودش بوده باید با موشک درس مهمی به اردوغان بدیم .حالا تسلیت میگه با موشک میزنمیم و استامبول را پس میگیریم واصلا ترکیه باید جز خاک ما باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس