۱۱ استان کشور تغییر ساعت اداری را اجرا کردند

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت:تاکنون طرح تغییر ساعت کاری ادارات در ۱۱ استان ابلاغ و اجرا شده و در سایر استان‌ها نیز پس از انجام بررسی‌های لازم به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش مشرق، "مصطفی رجبی مشهدی" افزود:کاهش ساعت اداری در کاهش مصرف برق و کاهش ناترازی تولید و مصرف بسیار کمک کننده است چرا که باعث می‌شود وسایل سرمایشی ادارات در ساعات اوج مصرف که معمولا از ساعت ۱۲ تا ۱۷ است خاموش باشند تا به تامین برق سایر مشترکان کمک شود.  

وی ادامه داد:افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیر دولتی موظف به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، از افزایش نظارت بر مصرف برق ادارات خبر داد و گفت: از آنجایی که مصرف ادارات در تامین برق تابستان بسیار تاثیرگذار است، نظارت را بر این بخش تقویت کرده و جرایمی برای عدم کاهش مصرف در این بخش وضع کرده‌ایم.

رجبی مشهدی در باره تولید برق گفت: در بخش تولید و تعمیرات نیروگاه‌ها اقدام های گسترده‌ای انجام شده است امسال به طور فشرده در سه شیفت تلاش شده تا بخش تعمیرات نیروگاهی و تعمیرات شبکه‌های برق که معمولا به صورت متعارف تا پایان خرداد به طول می‌انجامد، پایان اردیبهشت ماه به پایان برسد.

وی افزود: در حال حاضر واحدهای تولیدی در حداکثر ظرفیت و آمادگی تولید هستند. سخنگوی صنعت برق ادامه داد:در بخش ارتقای نیروگاه‌های موجود نیز تلاش‌ها منجر به این شد که بتوانیم از نیروگاه‌های موجود به اندازه هزار مگاوات برق بیشتر تولید کنیم. در بخش توسعه نیز برای راه اندازی ۵ هزار مگاوات واحد نیروگاهی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از این میزان بخش عمده‌ای در مدار تولید قرار گرفته‌ و بخش باقی مانده به تدریج در مدار قرار خواهند گرفت.

رجبی مشهدی درباره طرح‌های تشویقی گفت: امسال طرح‌های تشویقی متنوعی در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی تنظیم کرده‌ایم تا با کاهش مصرف برق در ساعات اوج، به کاهش ناترازی و تامین برق همه مشترکان کمک شود.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر مشترکی در مناطق عادی با الگوی ۳۰۰ کیلووات ساعت در تابستان بتواند مصرف خود را نسبت به سال گذشته به ۲۵۰ کیلووات ساعت برساند، قبض برق رایگان خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون همکاری مردم بسیار موثر بوده و بسیار قدردان هستیم که امیدواریم بعد از این نیز همکاری‌ها ادامه یابد.

وی افزود:با این برنامه‌ها به طور قطع تابستان امسال را با محدودیت‌های کمتری پشت سر خواهیم گذاشت.

سخنگوی صنعت برق گفت: در برنامه‌های امسال جدول خاموشی وجود ندارد و قرار است به گونه‌ای حرکت کنیم که با همکاری خوب مردم تابستان بدون محدودیت سپری شود، اما پیش آمادگی این موضوع وجود دارد که در صورت افزایش قابل توجه مصرف و کمبودهای ناشی از آن و یا آسیب دیدگی شبکه، مردم را از قطعی احتمالی آگاه سازیم.

رجبی مشهدی در باره مصارف مراکز غیرمجاز رمز ارز افزود: تاکنون حدود ۶۵۰ مگاوات ماینر غیرمجاز شناسایی و ضبط شده که برای تامین برق این میزان ماینر یک نیروگاه ۱ هزارمگاواتی لازم است.

وی گفت: از مشترکان خانگی می‌خواهیم بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند چرا که در صورت شناسایی در این بخش، برق آنها قطع و جرایم سنگینی نیز برایشان وضع می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    افرین
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    احسنت خوبه برق پر مصرف قطع بشه کم مصرف ها را تخفیف بدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس