کد خبر 1384484
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
شولتز: تحریم‌ها توانایی نظامی روسیه را تضعیف می‌کند

صدراعظم آلمان مدعی شد مسکو نمی‌تواند توانایی‌های نظامی خود را به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب حفظ کند.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز سه‌شنبه (هفتم ژوئن) در ادعایی گفت که مسکو نمی‌تواند توانایی‌های نظامی خود را به دلیل تحریم‌های شدید اعمال شده از سوی غرب حفظ کند.

به گزارش رویترز، شولتز در جریان بازدید از «ویلنیوس» پایتخت لیتوانی به خبرنگاران گفت: اکنون تحریم‌های بسیار گسترده‌ای داریم که اقتصاد روسیه را چند دهه عقب می‌اندازد، این بدان معناست که روسیه نمی‌تواند در پیشرفت‌های اقتصادی و فناوری جهانی مشارکت داشته باشد.

وی سپس با ادعای اینکه «مسکو در گذشته از واردات کالاهای غیرنظامی برای مقاصد نظامی سوء‌استفاده کرده»، گفت: ما از گزارش‌ها می‌دانیم که این بدان معناست که روسیه حتی نمی‌تواند ظرفیت‌های نظامی خود را در همان سطح حفظ کند.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به منظور منزوی کردن مسکو در جامعه بین‌الملل، از انواع فشارها و تحریم‌ها علیه این کشور استفاده کنند. آمریکا و متحدانش ضمن تشدید فشارها علیه روسیه، به حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی خودشان در قبال اوکراین شدت داده‌اند.

 با گذشت بیش از صد روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ اوکراین، منابع غربی از پیشروی هرچه بیشتر نیروهای روس در شرق این کشور خبر می‌دهند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم امروز (سه‌شنبه) از تسلط نیروهای کشورش بر مناطق مهمی در شرق اوکراین خبر داد و گفت شهر «اسویاتوهیرسک» به‌صورت کامل و مناطق مسکونی «سوِرودونتسک» به کنترل نیروهای روس درآمدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    3 1
    خب ابله نادان اگه به این راحتی کار روسیه را تمام کردید پس چرا شما بودجه نظامیت را چندین برابر افزایش دادی؟ بهتر نبود آن بودجه را برای تأمین روغن نباتی و غذا و سوخت ارزان برای مردم آلمان اختصاص می دادی؟
  • گشتاسپ GB ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    2 1
    این ابله ایران رو نمی‌بیند با تحریم های جهانی همه جانبه یکجا رسیده حتی بدون کمک چین روسیه حتی روابط سرد اینها.حالا روس‌ها با اون وسعت وقدرت هسته ای ووتوی شورای امنیت چکار میتونید بعد چند سال تحریم ها بی اثر می شوند.جتگ اوکراین نقشه های هوچیگرانه غرب بود با تحریم و جنگ تضعیف کنید.تداوم و گشترش جنگ اوکراین قطعا بضرر اروپا و آمریکا خواهد بود به سفارش وزیر خارجه اسبق یهودی و نظریه پرداز ایالات متحده آمریکا عمل کنید سیاست بازی ها رو کنار بذارید
  • محمد IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    2 1
    همان طور که ژنرال روسیه گفته بعد از پایان جنگ اکراین هنگامی که دوبار شدیدا تهدید هسته ای شدید و یکبار هم که انفجار هسته ای عظیم شبانه را بالای سر خود در ارتفاع 500 کیلومتری دیدید خودتان برای رفع تحریم به پای روسیه می افتید که از جانتان بگذرد
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 1
    این حرفها دیگه حکایت لاف در غریبی زدن است ایران هم سالها تحت شدیدترین تحریم ها از جمله تحریم های نظامی بود اما پیشرفت نظامی چشمگیری داشت تا حدی که مقام نظامی اسراییلی گفته بود به احترام یکی از موشک های ایرانی کلاه از سر برمیدارم / فعلا که تحریم های اروپا علیه روسیه پاچه خود اروپایی ها رو گرفته و خود اروپا بیشتر متضرر شده و خواهد شد / ناشتا قیافه گرفتن هم هزینه داره ی صدر اعظم آلمان از ما گفتن از شما نشنیدن.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    خفه شو کچل خان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس