کد خبر 1384261
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
عربستان

سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر تعهد واشنگتن به حمایت نظامی از ریاض، گفت رئیس جمهور آمریکا عربستان سعودی را شریک مهمی می‌داند.

به گزارش مشرق، «کاترین ژان-پی‌یِر» سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت دولت آمریکا رژیم سعودی را شریک مهمی برای خود در سطوح منطقه‌ای و جهانی می‌داند.

ژان-پی‌یر طی نشست خبری در کاخ سفید اظهار داشت: «ما متعهد هستیم که به عربستان سعودی در دفاع از خاک خود پس از صدها حمله موشکی و پهپادی در سال گذشته کمک کنیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در این‌باره توضیح داد: «رئیس جمهور بایدن، عربستان سعودی را شریک مهمی در مجموعه‌ای از طرح‌ها، چه در منطقه و چه در سطح بین‌المللی می‌داند».

بیشتر بخوانید:

ریاض جرات مخالفت با دستورات صادره از سوی کاخ سفید را ندارد

این مقام آمریکایی درباره سفر آتی بایدن به ریاض گفت: «بایدن بارها بر تعهد ما برای حمایت از عربستان سعودی در دفاع از خاک خود در برابر ایران و سایر تهدیدات تاکید کرده است».

ژان-پی‌یر در پاسخ به سوالی مبنی بر مجبور شدن عربستان سعودی به پذیرش آتش‌بس با یمن نیز اظهار داشت: «آتش بس در یمن یکی از آرام‌ترین دوره‌ها از زمان آغاز جنگ را به همراه داشت و جان هزاران نفر را نجات داد».

بر اساس گزارش‌ها، وی در ادامه مدعی شد: «پادشاه عربستان سعودی و ولیعهدش از آوریل گذشته نقش مهمی در تضمین تمدید آتش‌بس در یمن ایفا کردند».

پیش از این گفته شده بود بایدن قرار است در اواخر ماه جاری (ژوئن) به عربستان سعودی و سپس به فلسطین اشغالی سفر کند، اما مقامات آمریکایی خبر دادند که این سفر تا ماه جولای به تعویق افتاده است.

رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد سفر خود به عربستان سعودی را به‌رغم انتقادات تند او علیه مقامات این کشور در زمان کارزار انتخابات ریاستن جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا توجیه کند.

بایدن مدعی شد: «این احتمال وجود دارد که من به دیدار سران کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و اسرائیل بروم اما در حال حاضر برنامه مستقیمی برای آن ندارم. من قصد ندارم دیدگاه خود درباره حقوق بشر (در عربستان سعودی) را تغییر دهم اما به عنوان رئیس جمهور، این شغل من است که تلاش کرده و صلح را در صورتی که بتوانم برای خاورمیانه بیاورم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس