اولیانوف: نشست فردای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تنش همراه خواهد بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری نوشت که نشست فردای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که موضوع ایران نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت، با تنش همراه خواهد بود.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش دستور جلسه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که از فردا آغاز می‌شد اعلام کرد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود این نشست با تنش همراه باشد. علاوه بر تعدادی از جنبه‌های عمومی کار آژانس، شورای حکام موضوعات مربوط به ایران، اوکراین و AUKUS (توافق زیر دریایی هسته‌ای سه جانبه استرالیا، انگلیس و آمریکا) را مورد بحث قرار خواهد داد». 

اولیانوف روز شنبه نیز در پیامی توییتری در واکنش به احتمال مطرح شدن قطعنامه انتقادی علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشته بود: «در واقع، پیش نویس قطعنامه غربی‌ها درباره ایران بی معنی است چون هیچ اثر مثبتی بر روابط میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران نخواهد داشت. اگر کشورهای غربی خواستار ارسال سیگنالی درباره ضرورت تعامل نزدیک هستند (که روسیه از آن حمایت می‌کند) این می‌تواند به صورت شفاهی نیز صورت بگیرد».

خبرگزاری «رویترز» نیز هفته قبل گزارش داد آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان،‌ فرانسه و انگلیس) قصد دارند در این نشست با صدور قطعنامه‌ای از ایران بابت آنچه «عدم همکاری با آژانس اتمی» خوانده شده انتقاد کنند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.

یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است. از جمله انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.

کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در ادامه عملیات‌های رسانه‌ای و روانی خود بعد از وقفه مذاکرات وین به توجیه‌های متفاوتی برای مقصرنمایی ایران به جای عمل به تعهداتشان جهت احیای برجام متوسل شده‌اند.

اولیانوف پیش از این نیز هشدار داده بود که قعطنامه احتمالی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، چشم انداز تکمیل موفقیت آمیز گفت‌وگوهای وین برای احیای برجام را مبهم‌تر خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین FR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    8 7
    حقه باز پست فطرت! خاک بر سر خائنین وطن که بازیچه ی شما شده اند
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      10 2
      حقه باز و پست ، سران و مقامات آمریکا و اروپایی ها هستند که عنان اختیار خودشان را بدست صهیونیست ها سپرده اند و صهیونیست ها هستند که بجای آنها تصمیم می گیرند.
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      9 0
      متاسفانه هر دو کامنت و اظهار نظر بالا صحیح !!! نه روس ها صداقت دارند نه غربی ها و آمریکایی ها که همچون برده یهود هستند ...
  • ناشناس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    4 7
    روسیه نقش دوگانه وبه نفع خود را بازی می‌کند وایران را دور می‌زند.نباید به روس‌ها اعتماد کرد چون آنها با غرب معامله می‌کنند.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      6 1
      سخت در اشتباهی . سران و مقامات آمریکا و اروپا بسیار پست و دروغگو هستند.
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      4 3
      عده ای مجازی به محض اینکه کسی از روس ها انتقادی صحیح و به جا می‌کنند به نویسنده کامنت حمله می‌کنند اتهام غرب گرایی غرب گدایی میزنن یا بلافاصله از آمریکایی ها و یهود بین المللی سخن می‌گویند من بعید می‌دانم این جماعت ایرانی باشند و حافظ منافع ایران ما !!! در ضمن من خودم به شدت ضد آمریکایی و ضد صهیونیسم هستم
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    7 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • حسین IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 1
      شعارای قشنگی میدی ولی فقط شعار هیچ کشوری خوب وبد نیست بلکه همه کشورا به دنبال نفع خودشونن وبه هرطریقی که بتونن میخان به دستش بیارن پس نمیشه گفت شیطان وهیولا و دیون!!با توافق کدوم منافع ملت هدر رفت جز اینکه لاقل۴سال مردم نفس کشیدن اصلا لاقل بیان بگن الان ماهسته ای داریم این منافع رو برا کشور داشته واگه نداشتیم این مشکلات به وجود میومد.نه اینکه اکثر مردم نمیدونن بود ونبودش چه فرقی داره کا انرژی هسته ای ماهم در حد آزمایشگاه وبی خاصیت هست وباید دید هسته ای یاهرچیز ارزش این همه هزینه ونابودی جوانی وکسب وکار واعتبار وابرو جهانی کشور ودشمنی با همه رو داره یانه!! خودتم الان نمیدونی صنعت هسته ای کشور چه سودی برامون داشته فقط کردن تو کلت که حق مسلم ماست اماخوشی وراحتی نه!! در پایان بنیان حکومت ایران در داشتن دشمن وخفه کردن مردم با وعده اینکه اعتراض نکنید دشمن خوشحال میشه هست
    • علی IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 2
      قطعا دوست عزیز همینطوری است که شما میگویید ولی ایندفعه همراه با جنگ است نمیخواهم باعث ترس کسی شوم ولی عملکرد ایران در مورد هسته ای طوری بوده که بطور ناخواسته همه سلاح هسته ای فکر میکنند وچون دیگر جای برای مجازات وباصطلاح تحریم نمانده گزینه جنگ انهم از طرف صهیونیست ها قطعی است انشاله که من اشتباه میکنم ولی در بدگذر زمانی هستیم الان غربی ها دنبال تلافی اکراین هستند که بتوانند به پوتین گوشمالی بدهند ایران گوشت قربانز کم ضرری برای انهاست چون از نطر اقتصادی تحریم است در معادلات جهانی بی تاثیر واز نطر پایگاه اجتماعی هم خیلی وصع خوبی ندارد
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    7 3
    اللهم عجل لولیک الفرج _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    10 0
    جلسه ای چالشی . باید از گروسی پرسیده شود برای چی رفت به اسرائیل ، عضو آژانس هست ؟، یا رئیس ، رفته گزارش بده و دستور بگیره . دیگر از این واضح تر . تو این چند دهه آمانو نسبتا مستقل عمل میکرد و تا جائی که توانست اسیر خواهش و دستورات نشد و سرنوشتش هم معلوم نشد و سر و ته آن به هم آوردند
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      7 0
      یوکیو آمانو ریس قبلی آژانس باهاشون همکاری نکرد کشته شد بصورت مشکوک فوت شد ...!!! در مجموع همه این نهادهای به اصطلاح بین المللی همچون همین انرژی اتمی جهانی و مدیرانش تحت کنترل و سیطره کامل یهود بین المللی هستند و باید سر سپرده و گوش به فرمان یهودیان صهیونیست باشند ..
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج ._____یا همه عالم بگیریم یا بر عالم پی زنیم_____ گر جهان لشگر بگیرد بر جهان لشگر کشیم_____ در جهان، سلطان فقط، مهدی است. _____اللهم عجل لولیک الفرج .
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 1
    لعنت بر دولتمردان حیله گر و فاسد روس
  • US ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    آژانس بین المللی انرژی هسته ای در واقع آژانس بین المللی ایمنی انرژی هسته ای هست و صرفا جهت کمک به کشورها در جهت ایمن سازی تولید انرژی هسته ای هست و این کشور همکاری کننده هست که از این آژانس در جهت ایمن سازی راهنمایی میگیرد و صرفا مکان تایید که فعالیت هسته ای مینماید را به این آژانس نشان می‌دهد و این آژانس تطابق فعالیت در آن مکان را با پروتکل تا بررسی میکند. حال اینکه آژانس بپرسد که در فلان نقطه مثلاً یک رد غنای بالای مقدار اعلام شده شناسایی کرده ! و توضیح بخواهد ! خارج از حیطه اختیارات آن هست و مسأله ای فنی به مسأله ای سیاسی بدل می‌شود همانطور که ترورهای دانشمندان هسته ای و یا خرابکاری هسته‌ای را نمیتوان بصورت مستقیم از آژانس سوال کرد که آیا اطلاعاتی که ایران در اختیارش گذاشته به سازمانهای جاسوسی داده یا خیر؟! چون ایمنی افراد و مکانها به خطر می افتند. ولی با این همه خرابکاری و ترور ایران حسن تیت با آژانس برخورد کرد در صورتی که می‌توانست همکاری اش را با این آ،انس قطع مند. برای همین این پیش نویس ارایه شده به این آژانس ایمنی فرایند غیر نظامی هسته ای کاملا بی معنا می‌باشد. به نظر من بایستی درخواست داد که نام این اژانس بصورت شفاف ترس تغییر یابد تا سو استفاده صهیونیست ها از نام ناقص این آژانس موجب تشویش افکار عمومی نگردد.
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    برای یکبار که شده روی پای خودمان وایسیم نه روسیه نه ِآمریکا نه اعراب بفکر ماهستندفقط ایران وایرانی ببینیم چی ب نفع ماهست همان انجام بدهیم هم روسیه دارد ما را بازی میده هم آمریکا کلا ما شدیم بازیچه پس مغزهای متفکر کشور کجا هستند دست از لجبازی بردارید این آتش همه را خواهد سوزاند
  • علی IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    ایشان که در حال حاضر بخاطر منافع کشور هم شده باید خوشحال باشند مگر خائن بوطنش باشد اگر توافق با ایران صورت بگیرد روسیه نفتش فروشش کم خواهد شد اینو که بچه کلاس اولی هم میداند بگدریم که دنیا سیاست اکثرش دروغ و کلک است موفق باش اقای نماینده روسیه کشور ماکه ادم باعقل ندارد
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    کاش این خاله خرسه مارو بی خیال شه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس