کد خبر 1383824
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
واکسن

نگاهی به آمار واکسیناسیون در کشور نشان می‌دهد، از میان کل جمعیت ۸۴میلیون نفری کشور تاکنون ۷۶درصد یک دوز، ۶۸درصد ۲دوز و ۳۲درصد ۳دوز واکسن تزریق کرده‌اند.

به گزارش مشرق، علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی می‌گوید: «ما مدت‌هاست که روی همان حدود ۳۰میلیون نفر تزریق‌کننده دوز سوم مانده‌ایم. در شرایط فعلی، اوضاع خوب است، اما اگر سویه جدید شایع شود، می‌تواند وضعیت خطرناکی ایجاد کند.»

به‌گفته او، حالا بهترین زمان برای تزریق دوز سوم یا بوستر است؛ یعنی پیش از اینکه واریانت جدیدی وارد کشور شود: «باید میزان تزریق دوز بوستر به ۷۰درصد برسد. دوز سوم نباید در اوج‌گیری کرونا تزریق شود؛ چون دیگر کارایی نخواهد داشت.»

نگاهی به آمارهای هفته گذشته هم نشان می‌دهد که میزان واکسیناسیون روزانه از ۴۸هزار مورد به یک‌هزار و ۹۱۲مورد رسیده که نشان‌دهنده کاهش قابل توجه تزریق واکسن است.

زیرسویه‌های جدید اومیکرون شامل BA ۴ و BA ۵ با روند افزایشی در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی استرالیا، گزارش شده، اما بیماران، کمتر در معرض خطر مرگ هستند و آمار فوتی‌ها افزایش نداشته است.

در ایران هم در هفته دوم خرداد با اینکه در ۱۲استان موارد بستری ثابت و در ۱۴استان کاهش موارد بستری ثبت شده است، اما در قزوین، گیلان، آذربایجان‌شرقی، زنجان و کردستان آمار بستری‌ها افزایشی بوده است؛ هرچند که افزایش قابل توجه موارد فوت در هیچ‌یک از استان‌های کشور وجود ندارد.

منبع:همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    12 5
    76 درصد واکسن زدند یعنی به اندازه کافی برای آینده پزشکان بیمار تولید میشه. بس نیست؟ بیشتر میخوان؟
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 9
      خدا هدایتت کنه از تعصبات باطل
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    4 9
    باید به اشخاص پیامک بفرستند و یاداوری کنند. اثر ایمنی زایی هر دوز واکسن با گذشت زمان کم میشود. و ایمنی جمعی کاهش می یابد. کسانی که تزریق کرده اند حتما به تاثیر واکسن باور داشته اند. باید دوز های دوم و سوم را هم تزریق کنند .
  • Rohg IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    7 1
    برین بزنین حالشو ببرین سهم ماهم مال شما .همه رو گرفته واکسینه شدن مردم .بیشترازیه سرماخوردگی نیست .
  • علی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    9 0
    بیماری کرونا را امریکا درست کرد. سوزن هم درست کردن. تا جمعیت جهان را کم کند.سوزن سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد.اماره سکته های ۱۰ برابر شده. از هر ۱۰ نفری که رحمت خدا می روند ۷ نفر سکته کردند
  • محمود IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    پدر من سکته کرد! بعد از ۳دز واکسن.. کل خانواده این قضیه رو دیده! طبیعیه که دیگه کسی واکسن نمی‌زنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس