کد خبر 1383810
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
پسرانی که در قطر شما را شگفت‌زده می‌کنند + فیلم

طی یکسال اخیر بازیکنان جوان مستعدی به فوتبال جهان معرفی شده‌اند که انتظار می‌رود با درخشش در جام‌جهانی قطر، دنیای فوتبال را تا چند سال دیگر زیر پای خود داشته باشند.

به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از ۷ ماه تا جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده است، حضور ۳۰ کشور از سراسر جهان در این رویداد بزرگ قطعی شده و ۲ جایگاه باقی‌مانده پس از برگزاری دیدارهای پلی‌آف کامل می‌شود.

سال ۲۰۲۱ بازیکنان جوان با استعداد زیادی را معرفی کرد که انتظار می‌رود تا چند سال دیگر دنیا را زیر پای خود داشته باشند. بنابراین در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی ازآنها که می‌توانند در جام‌جهانی قطر بدرخشند آشنا کنیم. 

فلوریان ویرتس

زمانی که بایرلورکوزن کای هاوترز را با مبلغ ۸۵ میلیون یورو به چلسی فروخت ، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که لورکوزن بتواند جایگزین مناسبی برای این بازیکن داشته باشد اما خیلی طول نکشید تا لورکوزن در ژانویه ۲۰۲۰ ویرتس را از اف سی کلن به خدمت گرفت.

ویرتس پس از مدت کوتاهی به جوانترین گلزن تاریخ بوندسلیگا در هفته های پایانی آن فصل تبدیل شد. در نهایت او از رده سنی نوجوانان به تیم بزرگسالان لورکوزن معرفی شد.

ویرتس با لورکوزن به شهرت رسید و توانست به تیم ملی آلمان نیز دعوت شود. هانسی فلیک به عنوان مربی عقاب‌ها این بازیکن جوان را به یک پکیج کامل توصیف می‌کند.

فلوریان ویرتس ۱۹ ساله توانست در این فصل از بوندسلیگا آلمان در ۲۴ بازی ۷ گل، ۱۰ پاس گل و نمره ۷.۴ را در کارنامه خود ثبت کند و تیم‌های منچستریونایتد، رئال مادرید و بایرن مونیخ از مشتریان این بازیکن هستند که بدون شک در چند سال آینده با مبلغی حتی بیشتر از هاورتز این بازیکن را به خدمت خواهند گرفت.

گاوی

نام پابلو مارتین پائِس گاویرا ملقب به «گاوی» در کتاب رکوردها ثبت شد. وقتی لوئیس انریکه نام این بازیکن ۱۷ ساله (متولد ۵ آگوست ۲۰۰۴) را در بین ۱۱ بازیکن تیم در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها مقابل ایتالیا نوشت، گاوی جوان‌ترین بازیکن تمام ادوار تیم ملی اسپانیا لقب گرفت.

لوئیس انریکه بعد از بازی گفت: «این بازی اولین بازی ملی گاوی بود ولی ما به نوع بازی او کاملاً آگاهی داشتیم. او بازیکن باشخصیتی است و به سبک و سیاق ما فوتبال بازی می‌کند. نحوه بازی کردنش به گونه‌ای‌ست که انگار در مدرسه یا در پشت خانه خودش است.

داشتن بازیکنی با کیفیت و شخصیت گاوی باعث خوشحالی ماست. می‌توان گفت که او نه تنها آینده فوتبال ما بلکه فوتبال کنونی تیم را شکل می‌دهد.»

گاوی را شبیه به ژاوی می‌دانند که انگار سبک بازی بارسایی در DNA او حک شده است و او جوان آینده‌دار بارسا و تیم ملی اسپانیا در جایگاه هافبک خواهد بود.

گاوی ۱۷ ساله توانست در این فصل از لالیگا در ۳۳ بازی ۲ گل، ۵ پاس گل و با دقت پاس ۸۹ درصد نمره ۶.۸ را بدست بیاورد.

ادوارد کاماوینگا

ادوارد کاماوینگا متولد ۱۰ نوامبر ۲۰۰۲ در آنگولاست. او در دو سالگی وارد فرانسه شد و در این کشور رشد کرد. اولین قرارداد حرفه‌ای خود را در دسامبر ۲۰۱۸ با رن امضا کرد و بدین ترتیب در ۱۶ سالگی تبدیل به جوانترین بازیکن حرفه‌ای این باشگاه فرانسوی شد. 

او تنها چهار ماه بعد از انعقاد قرارداد، اولین بازی خود را برای رن انجام داد و به عنوان جوانترین بازیکنی که در تیم اصلی رن حضور داشته و همچنین اولین بازیکن متولد ۲۰۰۲ در هر پنج لیگ برتر اروپایی معرفی شد.

در نوامبر ۲۰۱۹، پس از اخذ تابعیت فرانسوی خود، این فرصت به او داده شد تا در تیم ملی زیر ۲۱ سال فرانسه حضور داشته باشد. رئال مادرید در تابستان ۲۰۲۱ با یک انتقال ۳۱ میلیون یورویی ادوارد کاماوینگا هافبک جوان فرانسوی رن را خریداری کرد. وقتی به بازی کاماوینگا در زمین نگاه می‌کنید باور این که او هنوز بیست سال هم ندارد بسیار سخت است.

ادوارد کاماوینگا ۱۹ ساله در این فصل از لالیگا توانست در ۲۵ بازی ۲ گل، یک پاس گل وبا دقت پاس ۹۰ درصد نمره ۶.۹ را در کارنامه خود ثبت کند.

نونی مادوکه

بازیکن سابق آکادمی تاتنهام اولین فصل تاثیرگذار را با PSV پشت سر گذاشت. این بازیکن ۲۰ ساله در سال ۲۰۱۹ انگلیس را به مقصد آیندهوون ترک کرد و در اولین فصل کامل خود با آیندهوون با ارائه ۱۵ گل (۹ گل، ۶ پاس گل) در کمتر از ۱۴۰۰ دقیقه در طول فصل نگاه‌ها را به خود جلب کرد و آمار هر ۹۳ دقیقه یک گل به ثبت برساند. 

نونی مادوکه ۲۰ ساله در این فصل از لیگ هلند توانست در ۱۸ بازی ۳ گل ، ۳ پاس گل و نمره ۷ را در کارنامه خود به ثبت برساند. 

تیاگو آلمادا

تیاگو آلمادا یکی از پدیده‌های جدید فوتبال آرژانتین است که مشتریان زیادی در فوتبال اروپا برای خود دست و پیدا کرده و این بازیکن ۲۰ ساله در تیم ولزسارسفیلد در لیگ دسته اول آرژانتین بازی می‌کند که لقب "مسی جدید" را از آن خود کرده است.

هافبک تهاجمی ۲۰ ساله از آرژانتین در آستانه انتقال به منچسترسیتی است تا بتواند بیشتر دیده شود.

آلمادا در حال حاضر ۸۰ بازی برای ولزسارسفیلد انجام داده که در آنها ۲۰ گل و ۷ پاس گل به ثبت رسانده است.

آنتونی 

آنتونی ماتئوس دوس سانتوس (زادهٔ ۲۴ فوریهٔ ۲۰۰۰)، معروف به آنتونی بازیکن برزیلی باشگاه آژاکس هلند است که این بازیکن با رونالدینیو اسطوره بلوگرانا مقایسه می‌شود.

آنتونی به عنوان یکی از باهوش‌ترین بازیکنان جوان اروپا در نظر گرفته می‌شود و با تکنیک بالایی که دارد یک تهدید برای رقیبان خواهد بود.

این بازیکن ۲۲ ساله برزیلی در این فصل از لیگ هلند توانست در ۲۳ بازی ۸ گل و ۴ پاس گل نمره ۷.۵ را بدست بیاورد.

نشریه دیلی تلگراف قبلا گزارش داده که تن هاگ مایل است آنتونی را با خود به منچستر یونایتد بیاورد و استعداد و پتانسیل این وینگر تکنیکی درک دلیل آن را آسان می‌کند.

رایان گراونبرخ

رایان گراونبرخ محصول آکادمی آژاکس است. مانند آنتونی، رایان گراونبرخ نیز در آژاکس درخشید و ثابت کرد که می‌تواند گزینه درخشان در خط هافبک برای آژاکس و تیم ملی هلند باشد.

آمار او گویای این قضیه خواهد بود که با وجود اینکه اغلب در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند توانست در فصل ۲۰۲۰/۲۰۲۱ هلند با ۳ گل و ۵ پاس گل آماری بیشتر از پل پوگبا، نیکولو بارلا و فدریکو والورده است.

این بازیکن ۲۰ ساله هلندی فرم ایده‌آل خود را در این فصل هم ادامه داد و توانست در ۳۰ بازی ۲ گل، ۵ پاس‌گل و با دقت پاس ۸۵ درصد نمره ۷.۲ را در کارنامه خود ثبت کند.

جاناتان دیوید

به غیر از آلفونسو دیوید که با بایرن‌مونیخ به شهرت رسید، جاناتان دیوید نام بزرگ بعدی از کانادا است. این مهاجم ۲۲ ساله برای لیل در لیگ یک فرانسه بازی می‌کند و نقش مهمی در قهرمانی این تیم در فصل ۲۰۲۰/۲۱ داشت.

پسر شگفت انگیز کانادایی در اولین فصل خود با لیل، ۱۳ گل و ۵ پاس گل در ۴۸ بازی به ثبت رساند و اولین حضورش در این باشگاه با موفقیت بزرگی همراه بود. 

قدرت بدنی شگفت انگیز، سرعت حمل توپ، شوت زنی‌های فوق العاده زیبا، دریبلینگ عالی او باعث شد که در تیم لیل غوغا به پا کند و این بازیکنی که پست اصلیش هافبک هست اما آنقدر خلاقیت دارد که در این تیم فرانسوی بعنوان مهاجم بازی می‌کند و در آن پست نوید یک ستاره با عیار رو خواهد داد که آخرین قیمت این بازیکن در سایت ترنسفرمارکت ۵۰ میلیون یورو اعلام شده است.

پدری

پدری، ستاره خلاق و اسپانیایی در تابستان سال ۲۰۱۹ از لاس پالماس راهی بارسلونا شد و حالا در سن ۱۹ سالگی تبدیل به یکی از مهره‌های ارزشمند این تیم در یک سال اخیر شده است. چندی قبل پدری برنده جایزه کوپا ۲۰۲۱ شده و عنوان بهترین بازیکن جوان دنیا را دریافت کرد.

نقش پدری در بازی بارسلونا بسیار مهم است. اهمیت او برای یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان، با وجود اینکه تنها ۱۹ سال سن دارد، کیفیت و توانایی های او را برجسته می کند تا جایی که  در قرارداد اخیری که با او به امضا رسیده است بند خرید او را به رقم شگفت انگیز یک میلیارد یورو می‌رساند.

علیرغم اینکه فقط ۱۹ سال دارد، بلوغ او در داخل زمین سن او را کمرنگ می‌کند. وی در سال ۲۰۲۱ (قبل از مصدومیت) بیش از ۶۰ بازی برای بارسلونا و اسپانیا انجام داد.

جود بلینگام

مشابه پدری جود بلینگام یکی دیگر از استعدادهای جوان است که با وجود تنها ۱۸ سال سن، همین حضور را در خط هافبک بوروسیا دورتموند دارد.

جود بلینگام متولد ۲۹ ژوئن ۲۰۰۳ در استوربریج در میدلندز انگلستان است. او از پدر و مادری طبقه متوسط به دنیا آمده است. مادرش اصالتا آفریقایی‌تبار و پدرش مارک بلینگام انگلیسی و یک افسر پلیس است. او فوتبال را از باشگاه بیرمنگام آغاز کرده و این روزها از اصلی‌ترین انتخاب‌های مارکو رز سرمربی دورتموند است.

این مرد انگلیسی همچنین ۱۰ بازی برای تیم ملی انگلیس انجام داده است. ۱۰ بازی ملی و بازی در یورو، همزمان با رقابت برای پست هافبک نشان دهنده بلوغی است که بلینگام در حال حاضر با آن بازی می‌کند.

در فصل ۲۰۲۱/۲۰۲۲، جود بلینگهام در ۳۲ بازی بوندسلیگا ۳ گل و ۸ پاس گل به ثبت رسانید و در لیگ قهرمانان اروپا یک گل و ۳ پاس گل در کارنامه خود ثبت کرد.

جود بلینگام یک پکیج کامل هافبک است. او می‌تواند گلزنی کند، پاس گل بدهد و بر بازی مسلط شود. میزان دقت پاس او ۸۴.۶ درصد بیشتر از سرگئی میلینکوویچ و مارکوس یورنته است.

فلیکس آفنا جیان

تعجب آور خواهد بود که فکر کنیم، ۱۸ ماه پیش، آفنا جیان از دبیرستان ارشد پروتستان برکوم در زادگاهش سونامی فارغ‌التحصیل شد و اکنون او در حال بازی برای باشگاه آاس‌رم است. 

این بازیکن با جثه کوچکش قدرت بدنی خوبی دارد که به او اجازه می‌دهد تا با سرعت بسیار بالا هر مدافعی را به زانو در بیاورد. 

تیم ملی غنا همواره از مهاجم‌های گلزن در تاریخ جام‌جهانی بهرمند بوده است که می‌توان از آساموا گیان و سایر بازیکنان افسانه‌ای مانند کریم عبدالرزاق، عابدی پله و تونی یبوآه نام برد که حالا آفنا جیان استعداد و زمان لازم را دارد تا راه این بازیکنان را ادامه دهد. 

آفنا جیان با ۱۸ سال و ۳۰۶ روز سن توانست به عنوان بازیکن تعویضی مقابل جنوا به میدان برود و با ۲ گل خود باعث برتری ۲ بر صفر رم مقابل جنوا شود و پس از الکساندر پاتو با (۱۸ سال و ۱۴۷ روز) و والری بوژینوف با (۱۷ سال و ۳۳۷ روز) سومین جوان خارجی باشد که در یک بازی سری آ دو گل به ثمر برساند.

کریم آدیمی

آدیمی در حال حاضر یکی از هیجان انگیزترین بازیکنان جوان اروپا خواهد بود که این مهاجم محصول سیستم ردبول سالزبورگ اتریش است و به تازگی با مبلغ ۳۸ میلیون یورو به تیم دورتموند آلمان پیوست. آدیمی بهترین گلزن بوندسلیگای اتریش در فصل ۲۲-۲۰۲۱ شد.

این بازیکن ۲۰ ساله آلمانی در بوندسلیگا اتریش در ۲۸ بازی با ۱۹ گل و ۵ پاس گل توانست نمره ۷.۲ را در کارنامه خود ثبت کند.

نونو مندس

مندس یکی از بازیکنان جوان با استعدادی که اخیرا در اسپورتینگ ظاهر شد و این فصل را به صورت قرضی در پاری‌سن‌ژرمن سپری کرده است.

قهرمان لیگ ۱ گزینه‌ای برای خرید دائمی این مدافع چپ پا ۱۹ ساله از اسپورتینگ را خواهد داشت. مندس با ۱۳ بازی ملی در پرتغال می‌تواند بازیکنی کلیدی برای تیم فرناندو سانتوس در قطر باشد.

از دیگر بازیکنان می‌توان از بوکایو ساکا (آرسنال - انگلیس)، جرمی دوکو (رن - بلژیک)، میسون گرینوود (منچستریونایتد - انگلیس)، جیووانی رینا (دورتموند - آمریکا)، جمال موسیالا (بایرن مونیخ - آلمان) یاد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس