آنچه یک سلبریتی را وطن فروشی می کند/ آیا اینها می توانند الگوی جوانان ما باشند؟

بسیاری از فعالیت های سلبریتی هایی که دست به وطن فروشی می زنند با اهداف مالی، دیده شدن در سطح دنیا، تهیه خوراک برای غرب، گوش بفرمانی صهیونیسم جهانی و سیاه نمایی جامعه ایران است.

به گزارش مشرق، در طول تاریخ سلبریتی ها ـ یعنی کسانی که در عرصه های مختلف هنری مثل سینما، تئاتر، ورزش و ... دست به شوآف و نمایش خود می‌زنند و تمام جزئیات زندگی خود را به معرض نمایش عموم می‌گذارند ـ  الگوی خیلی از جوانان در جوامع بوده اند، کشور ما نیز از این قاعده  مستثنی نیست و سبک زندگی خیلی از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، متأثر از سلبریتی های ظاهرسازی است که در زندگی های شخصی شان بسیار پوچ و منفعل هستند اما در ظاهر به قولی خود را خوشبخت عالم نشان می‌دهند.

از سفرهای آنچنانی شان تا سالگردهای ازدواج و تولد و جزئی ترین بخش های زندگی که به دیگران ربطی ندارد را نمایش می‌دهند و دیگران را تحریک می‌کنند که به قول خودشان چنین لایف استایلی دارند!

هر از گاهی این سلبریتی ها و هنرمندنماها تضادها و تعارضاتی با عرف جامعه پیدا می‌کنند و واکنش های منفی زیادی نسبت به رفتارها و حرف هایشان برای خود می‌خرند، مثلا همین سلبریتی هایی که به قولی داغدار فاجعه متروپل آبادان بودند، در مراسم عروسی یک سلبریتی  دیگر آنور آب سر در می آورند و فیلمشان پخش می شود.

همه ساله عده ای با ساخت فیلم های سیاه نما نسبت به جامعه ایران سعی بر نشان دادن وضعیتی چرک از سبک زندگی ایرانیان می‌کنند و تلاش دارند تا از این طریق جایزه ای در جشنواره ای خارجی کسب کنند و با فیلم های با هدف  سیاه نمایی جامعه  و سیاسی کاری جوایزی نصیب خود کنند و جامعه ایران را به سطح دنیا جامعه ای درحال فروپاشی و نابودشده نشان دهند که خانواده در آن به شدت تحت فشار است و اعضای آن همه دچار آسیب و مشکل هستند، نمونه فیلم برادران لیلا که امسال در جشنواره کن به نمایش در آمد.

اما امسال یک کارگردان دیگر در این میانه دست به ساخت فیلمی درباره یک قاتل زنجیره ای معروف یعنی «سعید حنایی» که تا به حال چندین فیلم درباره او ساخته شده، می زند. فیلم عنکبوت مقدس به دلیل ضعف های زیادی که داشت موفق به دریافت جایزه مهمی نشد اما بازیگر  این فیلم «زهرا امیرابراهیمی» به دلیل سیاسی کاری بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن شناخته شد. آنچه امسال در جشنواره کن رخ داد کاملا مبتنی بر سیاست زدگی و برجسته کردن یک فیلم ایرانی بود که مستقیم ضدیتش با اسلام و ایران مشخص است.

آنچه یک سلبریتی را وطن فروشی می کند/ آیا اینها می توانند الگوی جوانان ما باشند؟

درست یا غلط سلبریتی هایی از این دست که حاضر به ساخت یا بازی در فیلم هایی هستند که حتی دین را نیز به سخره می گیرد، چطور می توانند الگوی جوانان کشور قرار گیرند؟ از مدل مو تا سبک زندگی، اظهارات و رفتارهایشان همه زیر ذره بین قرار دارد اما اینها یک روز اظهار می کنند که مورد تعرض قرار گرفتند( جنبش می تو؛ بانوان سلبریتی ایرانی که ابراز هتک حرمت نسبت به خودشان در سینما داشتند) و روز دیگر فحش به زمین و زمان برای مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر سیاسی می دهند!

این روزها علیه فیلم «عنکبوت مقدس»  به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی به دلیل توهینی که به ساحت امام هشتم شیعیان ، امام رضا(ع) داشته،  اظهارات جنبش «می تو» در زمینه هتک حرمت به بانوان زن سینما و حضورپرحاشیه  بازیگران ایرانی چون ترانه علیدوستی ، نوید محمدزاده و ... در جشنواره کن  رفتارهای غیرعرفی دیگر بازیگران روی فرش قرمز موج های رسانه ای گسترده ای راه افتاده و واکنش بسیاری از کارشناسان و مردم را برانگیخته است. «طاهره همیز، مدرس حوزه و دانشگاه» که به خاطر پرونده حجاب به خبرگزاری فارس دعوت شده نیز در این زمینه نظراتش را بیان می‌کند.

*آیا عقده های سلبریتی ها ناشی از احتیاج و فقر دیده شدن است؟

امام علی (ع) می فرمایند: برخی وقتی محتاج می شوند، هیچ تقوایی ندارند. این جمله امام حکایت خیلی از سلبریتی هایی است که عقده دیده شدن و نیاز به حمایت دارند درحالیکه از کودکی تا بزرگسالی شان احساس حقارت کرده و در مراحل مختلف زندگی شکست خورده هستند.

طاهره همیز در این رابطه می‌گوید: «خیلی از این سلبریتی ها چون انتظار داشتند در مملکت بیشتر از این دیده شوند، دست به رفتارهایی می زنند که تحسین جهانی را برانگیزد ، حتی اگر مورد نفرت داخل قرار بگیرند و وطن فروشی کنند. نمونه این هم فیلم هایی مثل عنکبوت مقدس است.

برادر حاتم طایی هم به دلیل اینکه می خواست چون او مشهور و محترم شود، در چاه آب زمزم ادرار کرد، او هم در تاریخ ماند اما چطور؟ خیلی از این سلبریتی ها چنین حکایتی برای ماندن در تاریخ دارند!»

*سلبریتی هایی که گوش به فرمان شیطان شدند

خداوند در سوره ممتهنه آیه دوازده می فرمایند: « یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِذَا جَاءَکَ الْمُؤْمِنَاتُ یُبَایِعْنَکَ عَلَیٰ أَنْ لَا یُشْرِکْنَ بِاللَّهِ شَیْئًا وَلَا یَسْرِقْنَ وَلَا یَزْنِینَ وَلَا یَقْتُلْنَ أَوْلَادَهُنَّ وَلَا یَأْتِینَ بِبُهْتَانٍ یَفْتَرِینَهُ بَیْنَ أَیْدِیهِنَّ وَأَرْجُلِهِنَّ وَ...؛ الا ای پیغمبر (گرامی) چون زنان مؤمن آیند که با تو بیعت کنند که دیگر هرگز شرک به خدا نیاورند و سرقت و زنا کاری نکنند و اولاد خود را به قتل نرسانند و بر کسی افترا و بهتان میان دست و پای خود نبندند و با تو در هیچ امر معروفی مخالفت نکنند، بدین شرایط با آنها بیعت کن و بر آنان از خدا آمرزش و غفران طلب، که خدا بسیار آمرزنده و مهربان است».

طاهره همیز می‌گوید: «بسیاری از این سلبریتی ها این روزها به حرف شیطان هستند، کارهایی می کنند که دور از تقواست، نمونه حضورشان بر فرش قرمز کن و رفتار سلبریتی هایی که موج رسانه ای ایجاد کرد، حتی بی حجابی و تهمت زدن هایشان نشانه گوش به فرمانی شیطان دارد.»

آنچه یک سلبریتی را وطن فروشی می کند/ آیا اینها می توانند الگوی جوانان ما باشند؟

مثلا آن عده سلبریتی هایی که جنبش «می تو» را امضا کردند، خودشان اعتراف می کنند که محیط کارشان امن نبوده و مورد هتک حرمت قرار گرفتند اما باز هم به ادامه کارشان می پرداختند و این اعترافشان هم ناشی از خوراک تهیه کردن برای رسانه های خارجی است، چون می خواهند بگویند که در ایران چه اتفاقاتی می افتد و زن ها مورد شکنجه قرار می گیرند وگرنه چرا باید به بی شرفی یا خشونتی  اعتراف کنند درحالیکه می دانند خود هنرپیشه های زن هالیوودی هم یک ابزار و عروسک دست مردان هستند که هر روز باید خود را یک طور جراحی و بزک و دوزک کنند تا در کارشان بمانند.»

*اعتراف به گناه با چه هدفی؟

قرآن کریم به دفعات تأکید می کند که اعتراف به گناه مجاز نیست و گناهتان را به زبان نیاورید چرا که آبرویتان می‌رود.  اینکه یک عده سلبریتی درحالیکه در اسلام تأکید شده به گناه اعتراف نکنید، دست به چنین کاری می زنند دلائل مختلف می تواند داشته باشد.

همیز تأکید می‌کند که عده ای به خاطر پول این کارها را می‌کنند و عده ای هم تهمت می‌زنند چرا که می‌خواهند نشان دهند امنیت شغلی در ایران وجود ندارد. بنابراین براساس آیه دوازده سوره ممتهنه که بدان اشاره شد، خداوند می فرمایند با کسانی که این چهار ویژگی را دارند، بیعت نکنید چرا که مورد تأیید اسلام نیستند. اینها نان وطن را می‌خورند اما بدان خیانت می کنند.

*سلبریتی وطن فروش نمی تواند الگوی جوانان باشد!

رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران ، چهاردهم خرداد ۱۴۰۱ فرمودند که امپراطوری رسانه در دنیا به عده ای القا می‌کند که علیه مملکتشان سیاه نمایی کنند. براساس صحبت های رهبری عده ای هستند که سیاست و دین هم سرشان نمی شود، برای پول هر کاری می‌کنند ، مثل سلبریتی‌هایی که  علیه مملکتشان صحبت یا فیلم سازی می‌کنند.

افرادی مثل مسیح علینژاد که خیلی از بانوان زن ایرانی چون خانم رهبر که به سازمان ملل رفته بودند، حاضر به مصاحبه با ایشان نشدند و او مورد تحقیر قرار گرفت ، درحالیکه او زن محترمی نیست چرا که خودش اعتراف کرده بود قبل از ازدواج فحشا کرده و بچه ای از دست داده است، حال چطور انتظار دارد که جمهوری اسلامی برایش احترامی قائل شود!

همیز همچنین تأکید می کند: «سلبریتی که این روزها  در نقطه ضعف قرار دارد،مزدوری خارجی ها را می‌کند و فیلم سیاه نما علیه ایران می سازد، به امام شیعیان توهین می کند و پول می‌گیرد تا به اسلام خیانت کند، نمی تواند برای ما و جوانانمان الگو باشد. این فیلمسازها جمهوری اسلامی را تکذیب می‌کنند و به خاطر اینکه پولشان را از صهیونیسم جهانی کودک کُش می‌گیرند، آنها را تأیید می‌کنند. اینها همان وطن فروشان هستند که به جای اینکه از مملکتشان دفاع کنند ، مطرود افکار عمومی دنیا هم می شوند.

همه این سلبریتی ها با پول مردم ایران چهره شده اند، اما حال علیه قرآن، اسلام و شهدا خیانت می‌کنند. اینها باید منتظر یک سری برخوردهای سخت ملت باشند و شرایطی دادستانی می تواند فراهم کند تا مردم بتوانند از آنها شکایت کنند چرا که هویت یک ملت را به بازی گرفته اند و مجرم تلقی می شوند، درحالیکه علیه مقدسات هشتاد میلیون ایرانی داخل و خارج از کشور فیلم می سازند.یادم می آید که یک مرد عرب مشهد رفته بود و مبهوت این همه جلال و جبروت اما رضا (ع) شده بود، درخواست داده بود تا خادم امام شود بعد به او گفته بودند که باید ماه ها در نوبت باشد چرا که خیلی ها زودتر اسم نوشته اند و او تعجب کرده بود که این همه آدم با مقام و منصب چقدر ارادت به امام دارند که خادمی و کفشداری و جاروکشی او را بکنند. حال شما تصور کنید که کل جهان نسبت به امام رضای ما ارادت دارند بعد یک عده ایرانی مسلمان به این مقدسات میلیون ها مسلمان بی احترامی می کنند. اینها در ایران باید محاکمه غیابی شوند. در هر حال هنرمند نماهایی که فیلم هایی چون عنکبوت مقدس را کار می‌کنند ، مزدور صهیونیسم جهانی اند و آنقدر به لحاظ سیاسی، اقتصادی و روانی حمایت می شوند تا دست به چنین کارهایی می زنند».

«اما در ارتباط با سلبریتی هایی که این روزها دست به خودافشایی از گذشته خود زده اند. خداوند در سوره نور آیه ۵۰ می فرمایند: أَفِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ أَمِ ارْتَابُوا أَمْ یَخَافُونَ أَنْ یَحِیفَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَرَسُولُهُ ۚ بَلْ أُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ؛ آیا در دلهایشان مرض (جهل و نفاق) است یا شک و ریبی دارند یا می‌ترسند که خدا و رسول (در مقام قضاوت) بر آنها جور و ستمی کنند؟ (خدا ظلم نخواهد کرد) بلکه آنها خود مردمی ظالم و متعدیند.این آیه وصف سلبریتی هایی است که با سیاه نمایی می خواهند بگویند حیف شده اند و قدرشان را در داخل کشور نمی دانند . خیر اینها در قلبشان مرض است یا دچار بیماری نفاق شده اند، وگرنه حیف نشده اند.»

همیز دراین باره نیز می گوید: «کسانی از سلبریتی ها که اعاده هتک حرمت داشته اند نیز عروسک خیمه شب بازی برای نمایش دادن خود هستند و کارهایشان همه سازمان دهی شده است.

ما باید پشت پرده این سلبریتی ها را نشان دهیم، کسانی مثل روح الله زم که تا وقتی پرده برنیافتاد، مردم نمی دانستند چه کارها کرده است تا زمانی که دست های تاریخ زندگی آنها را رو می‌کند و حلقه های به هم پیوسته سازمان دهی شده آنها رو می شود، مردم هم متوجه می شوند که اینها چه کسانی هستند و لایق الگوی جوانان شدن نیستند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    11 0
    یک فیلم از شاهنامه نشاختن. بنظرم سینمای ایران عمدا فیلم خوب نمیسازه.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    16 0
    متاسفانه یکی از علت های وطن فروشی سلبریتی‌های های ایرانی و همراهی با غربی ها و صهیونیست ها همراهی با دشمنان ایران بخاطر منافع اقتصادی و دریافت اقامت و گرین کارت آمریکا و کانادا است و فراهم کردن زندگی بهتری برای خویش و فرزندانشان ، هر چقدر بیشتر با دشمنان ایران و ایرانیان همراهی کنند موفقیت بیشتری در این موارد کشب خواهند کرد ...
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    17 0
    عموم سلبریتی‌های گرین‌کارتی گدایان غرب هستند هر چه بیشتر با دشمنان ایران و غربی ها همراهی کنند موفق ترند !!! چرا هیچگاه از تحریم های ظالمانه و غیر انسانی آمریکایی ها علیه ملت ایران سخنی نگفتند اعتراضی نکردن ؟
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    7 0
    چندش آور تر از ترانه علیدوستی اه اه اه با اون کت و شلوار زشت و بد رنگ و مضحکش !!! چقدر بد لباس آخه !!!
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      12 0
      غصه نخور وقتی شیر تو بیشه نباشه قورباغه هفت تیر کش میشه حکایت ترانه علیدوستی هست
  • چشم برزخی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 0
    ای که در مدح تو سلطان سخن حیران است/پشت هر جلوه ی رویت غزلی پنهان است/ چشم در کار تماشای جمالت عاجز/ در حریم حرمت آینه سرگردان است
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    5 0
    ترانه علیدوستی با اون کت و شلوار بد رنگش شبیه پلنگ صورتی شده بود !!! آخه این چه انتخابی بود ؟ چقدر بد لباس !!!
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      14 0
      چرا از این کثافت سلب تابعیت نمیشه؟ زنان نجیب و پاکی یک یا 2 یا 3 و 4 و حتی 5 فرزندشان شهید شده نا زنانی نانجیب و آلوده در کمال امنیت و آسایش زندگی کنند و استخر آب گرم زمستان و روف گاردن شان براه باشد و از همه کس و همه چیز شاکی و طلبکار باشن و همه را لجنمال کنند؟ آقای قاضی از این سلب تابعیت و دهها میلیارد اموالش را مصادره کن تا با پولش مدرسه ای در روستایی بسازیم. این بی وجود بی خاصیت هم بره فرانسه و تا روزی که تو قبر بره حق نداره به ایران برگرده.
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    4 0
    این زباله های غربزده نه ایرانی هستن نه مسلمون. زن ایرانی مسلمون مادر 2شهید (برادران لشگری) بود که 2روز پیش مرحوم شد. ایران بر دوش این چنین زنانی متکی است. بود و نبود سلبریقی 2زاری وطنفروش غربگدای عیاش هیچ اهمیتی نداره. این سلبریقی های سفارتی_فستیوالی نماینده خودشون هستن و کوچکترین ارتباطی به ملت کبیر و مسلمان ایران ندارن. مرحومه مادر 2شهید نماینده زنان ایرانه نه سلبریقی عیاش صورتی پوش. سلبریقی حیاکن_ ملت ایران رو رهاکن.
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 0
    الگو بودن بخوره تو سرشون.حداقل ادعای آزادی بیان و آزادی عقاید میکنید دیگه نباید خودتون اینکارو بکنید.یه عده به عقاید شما احترام نمیزارند،اشکالی نداره تو هم بگو منم مثل تو هستم.ولی شما بدتر هستید علاوه بر دروغ گفتن به عقاید دیگران هم احترام نمیزارید.کافرباش ولی منافق نباش.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    5 0
    بابا اینا درپیتی اند بیخودی بزرگشون نکنید هرچند بزرگ نمیشند
  • مجتبی IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    8 1
    ای خدا حرف و علم و نظر عالمان رو رها کردیم چسبیدیم به ادا و اطوار یه مشت عروسک خیمه شب بازی
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    درنیکویی و درستی پیرو باشی بهتر از اونه که در بدی وگناه وکجی پیشوا باشی
  • سید IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    6 0
    نوام چامسکی: یک ملت آن روزی می میرد که اصحاب تفکر آن از بازیگران و آوازخوانان تشکیل یافته باشند!
    • ... IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      مانند اوکراین که یک کمدین دلقک با کارهای مستحجن رییس جمهور کشورشان شد
  • ح IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    3 0
    آیا عقده های سلبریتی ها ناشی از احتیاج و فقر دیده شدن است؟ خیر! اینها مورد تجاوز اعتقادی قرار گرفتند،مولوی در حکایت لوتی و مخنث به همین امراشاره میکند که افراد بیسوادی که فاقد چارچوب اندیشه ای استوار و بنیانهای فکری سالم،وارد ساحت اندیشه و فکر میشوند قطعا مورد تجاوز قرار خواهند گرفت،چرا که از دیر باز ساحت ذهن و اندیشه عرصه نبرد بین حق و باطل بوده است! در این فیلم موهن که یک بهتان عظیم است،سعید عباسی و همکارانش افرادی هستند که نه بلحاظ سلوک فردی و تجربه زیسته، بلکه بخاطر القاء یک پاردایم اندیشه ای که از سمت دجال غرب به آنها تحمیل و حقنه شده دچار دگردیسی ماهوی شده لذا ما شاهد تولد شیطانکهایی درقالب سلبریتیها هستیم،بعد متافیزیکی و ماورایی این تحول را ناخواسته خود سینمای غرب در قالب فیلم جنگیر به تصویر کشیده،در این فیلم از منظر ماوراءی شاهد روند و مراحل تبدیل یک فرد بیگناه به شیطان در اندک زمان کوتاه هستیم چرا که چارچوب ذهنی از طرف محافل مخفی ماسونی مدام و لاینقطع از طرف رسانه ها،قوانین و بخش آموزش به تک تک شهروندان جوامع غربی تزریق میشوند،این فرآیند شیطانی مدت زمان دگردیسی روحی و فکری را کوتاه و او را به زادآوری زودرس مجبور میکند!!! در این افراد شما آزاد اندیشی و منطق نخواهید دید اینها افرادی هستند که عقلشان در شکم و زیر شکم است و به اصطلاح لذت گرا هستند،دوست عزیز آقای افخمی دیشب در شبکه ۲ که به حواشی این فیلم پرداخت عنوان کردکه فیلم نادیده را نمیتوان نقد کرد !حال آنکه واقعیت را درپوستر فیلم میتوان دید،زمینه تصویر قالی و فرش ایرانیست که نمادی از فرهنگ عجین شده با مذهب است که بهیچ عنوان قابل جدا شدن نیست، نمود این فرهنگ در هر جامعه سرزمین و مادر است، که همگی توسط این فواحش خود هنرمند پندار به بازی گرفته شده اند،سازمانها و ادرات عریض و طویل فرهنگی در «ج،ا،ا » نمیگویم از غصه دق کنید لااقل حالا که با فاحشه پروری در سینما و فضای مجازی مورد تجاوز قرار گرفتید خنجر چوبی خود را بکشید،یا ابوالحسن فیروز آبادی فجازی که دنبال پیوست وحیانی و آیات قرآن با الفاظ و اصطلاحات رایج در فضای سایبر میگردد،اگر از تهاجم فرهنگی و اعتقادی خسته نشدی لااقل بعد امنیتی و مالیاتی ماجرا را دریاب! زرنگ کی بودی بنفشه!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    9 0
    در آخر الزمان دلقک ها بیشتر در نظر آیند، هرچند که تهی مغز وفرومایه باشند. وگرنه هیچ جای دنیا هیچ کسی نمیاد بر ضد وطن وهویتش فیلم بسازه وبازی کنه.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 0
    # سلبریدی های معاند رو سلب تابعیت کنید. # سلبریدی های معاند رو سلب تابعیت کنید. # سلبریدی های معاند رو سلب تابعیت کنید.
  • جلیل کرمانشاهی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 0
    برای برخی هنرمندنما ها هنر امروز در دنیا، خصوصا در کشورهای اسلامی و علی الخصوص در ایران اسلامی، به خاطر عقده های سلبریتی ها که ناشی از احتیاج و فقر دیده شدن است، وضعیت خفت بار و مایه سرفانکندگی سینمای وطنی شده که جا دارد مسئولین امر ، خصوصا وزارت ارشاد به جهت وظیفه ذاتی خود بدنبال علاج واقعه باشد.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 3
    جامعه ی ایران خودش سیاه هست و کاملا مشخصه ، نیازی به سیاه نمایی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس