کد خبر 1382880
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
ترخیص 6653 خودرو وارداتی براساس مصوبه دولت/ 1048 خودرو در گمرک ماند

رئیس هیأت تفحص از صنعت خودرو گفت: خودروهای وارداتی باید برای قشر متوسط قابل خرید و استفاده باشد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بحث واردات خودرو به کشور گفت: با قانون بودجه ۱۴۰۱ مقرر شد ضوابط واردات خودرو توسط هیأت دولت تصویب و تعیین شود، اما در مورد واردات در این حوزه باید چند نکته مدنظر قرار گیرد و در مصوبه دولت این موضوعات تعیین تکلیف شود.

وی افزود: نکته اول این است که شرکت‌هایی که خودروهای آن‌ها به کشور وارد می‌شود باید در ایران نمایندگی و خدمات پس از فروش داشته باشند و کار تأمین قطعه را نیز برای مصرف‌کنندگان داشته باشند.

وی اظهار داشت: واردات این خودروها نباید اینگونه باشد که برخی خودروهایی که به کشور وارد شده‌اند هیچ خدمات پس از فروشی نداشتند و مردم برای تأمین قطعات و یا تعمیر و نگهداری خودروهای خود با مشکل مواجه شدند.

کریمی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که ما منطقاً باید واردات خودرو را به سمتی هدایت کنیم که امکان انتقال فناوری و دریافت سطح بالاتری از فناوری در حوزه صنعت خودرو برای ما فراهم شود و ما فقط به نگاه تجارت به این موضوع نگاه نکنیم بلکه واردات خودرو باید محملی باشد برای ارتقای کیفیت خودروهایمان.

وی افزود: بنابراین خودروهایی که به کشور وارد می‌شوند باید به ایجاد فضای رقابتی در بازار و ارتقای خودروها در کشور کمک کند.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی اظهار داشت: نکته دیگر اینکه نوع خودروهایی که به کشور وارد می‌شود باید به گونه‌ای باشد که خرید آن‌ها برای اقشار متوسط جامعه میسر باشد و ما نباید واردات خودرو را به سمتی سوق دهیم که خودروهای لوکس و اشرافی و گرانقیمت به کشور وارد شود.

کریمی خاطرنشان کرد: واردات خودروهای لوکس به کشور هیچ تأثیری بر تقاضا در بازار ما ندارد، چرا که خریداران خودرو در بازار و واردات خودروهای لوکس هیچ تأثیری در کاهش تقاضا در بازار خودروی کشور ندارد.

وی افزود: نکته دیگر این است که واردات خودروهای لوکس ارزبَری‌های زیادی دارد و واردات این خودروها بار سنگینی را به منابع ارزی کشور وارد می‌کنند و در این شرایط فعلی در محدودیت منابع ارزی، واردات خودروهای لوکس کار منطقی نیست.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو اظهار داشت: دولت باید یک سقف ارزشی برای خودروهای وارداتی تعیین کند تا واردات به سمت خودروهای لوکس و گرانقیمت هدایت نشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    9 8
    سلام وقتی با بازار آشنا نیستی صحبت نکن یا از کسی که مطلع مشورت بگیر ورود هر تعداد خودرو به هر مدلی قیمت قیمت خودروی داخلی ثابت و رقابتی می کنه حتی ارزان تر هم می کنه به شرطی که هی این دست اون دست نکنند تا دلال ها راهکار مقابله پیدا کنند
    • US ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      13 3
      خودرو 3 میلیاردی چه ربطی به بازار داخل داره شر ور نگو هر موقع خودرو زیر 10 هزار دلار وارد شد اون موقع وضعیت مردم خوب میشه
    • رحمانی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      7 4
      بنظرم پول دار هستی و دوست داری خودرو گران قیمت سوار شی؛ از بازار هم چیزی سر در نمیاری یا سر در میاری ولی واردات خودرو ازران به ضررت هست.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    5 1
    نمیشود ارزترجیحی راحذف کنی وقیمت تمام کالاها یکشبه چندین برابرشود وثروت(محتکرین،تولید کنتدگان و مفسدهای خودیها ودلالها..) را یکشبه چندبن برابر کنی ولی بازهم برای کنترل ارز،طلاوبورس سهام...بصورت تصنعی ارزش پاشی کنی که مفسدان ودلالهای خودیتان این بازرا هم با پولهتی بادآورده غارت کنند(پس باید همه چیز را ازاد بذاری نه اینکه خودروساز انحصاری بازهم جولان بده باید واردات وصادرات وهمه چیز را آزاد میکردید یا اینکه ازاین غلطها نمیکردید تا دلالها محتکرین ونفسدان خودیتان را اول حذف میکردید(بازار واقتصاد همه چیزش بهم ربط داره وبا وجود رانتخوارها محتکرین ومفسدانتان نمیشه انتزاعی رفتار کنید
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    6 1
    خودروهای چینی و کره ای که نمایندگی فعال دارند قطعه ندارند و خدماتی ارائه نمی شود وای به حال خودروهای اروپایی و آمریکایی کارکرده!
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 3
    وقتی برخی خودروسازهای جهان از نظرات کارشناسی و طراحان و مهندسان ایرانی استفاده میکنند باید وزارت صمت ابتدا به این مهندسان خلاق اجازه فعالیت بدهد اگر جواب نداد خود را وابسته به خودروساز خارجی کند.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 0
      ایکاش مشکل فقط همین بود که شما بیان فرمودید. آشفته بازاری است که بااین پندواندرز ها امیدی به سامانی نیست. دهها ساله که شتر را گم کرده ایم و دنبال افسارش میگردیم.. فی الحال که هریک دیگری را مقصر میدانیم و خود را علامه دهر. هوای باد مخالف زند به هر طرفی چنین هوای کجا مژده نسیم دهد؟
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 3
    با توجه به افزایش سنگین ترافیک و نبود جای پارک و کاهش آلودگی های بسیار مضر محیط زیستی ، فقط افزایش تولید و واردات موتور سیکلت، خصوصا موتور سیکلت های برقی منطقی ترین و با صرفه ترین راه حل خواهد بود. قطعا واردات خودرو خصوصا خودروهای شاسی بلند پرهزینه و افزایش دهنده مشکلات و مصایب اجتماعی است. (البته فعلا و در حال حاضر )
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      5 0
      تو حاضری با کل خانواده سوار موتور شی؟ یا با موتور خانوادگی بری مسافرت
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 2
      دوست عزیز کاملا منظور شما را متوجه هستم و منطقا مسافرت خانوادگی با موتور امکان پذیر نیست. منظور من باتوجه به شرایط فعلی که متاثر از فرهنگ غلط استفاده از خودرو های شخصی است ارایه راهکاری برای برون رفت از این نابسامانی است که همه مارا گرفتار کرده و هرروز هم دامنه آن گسترش پیدا میکنه. شاید با واردات بی رویه خودرو همه صاحب خودرو شوند اما از طرفی با افزایش تنش ها و معضلات عصبی اجتماعی امکان هرگونه سفر خوش وراحت از همگان سلب خواهد شد
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    8 0
    زمین‌ها و قیمت پنیر و کره روستاییان و دامهایشان ده برابر شده همچنان دولت نوک یارانه ها را به آنها پرداخت میکند..... ا بدون هیچ مالیاتی مراتع و منابع و آبهای زیر زمینی هم در اختیارشون .. فقط قشر متوسط شهر نشین سنگ بر سرتون انداخته بوده ای مذهبیون حاکم ؟؟
  • DE ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    چه کسانی خودروی وارداتی سوار می‌شوند؟ ....خودرو رو کی میخره ؟ اون که پول بیشتر داره . ...پولِ و خودرو ..خودرو و پوله ..من شب و روز رانت میخورم تا که خودرو بخرم ... کی خودرد بیشتر داره.. اونکه پول کم نداره ...پولِ و خودرو .....زندگی هم‌ زورِ عزیز ..از کم و بیشش نگریز ..دل بده تو به آسمون..خدای خوب و مهربون..اگر تو خودرو نداری ..خودت برو پا که داری...والا باور کن
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    مصاحبه میکنن ومیگن رئیسی داری چکارمیکنی مردم زبرباراینهمه گرونی خوردشدن
  • ایرانی US ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    خودرو در ایران در اختیار یک مشت ادم بی سواد و سودجو افتاده که علاقه ای به نشان دادن پیشرفت ایران ندارند ولی دوست دارند همزمان جیب مردم را هم خالی کنند. این یک ایده عربی هست که 1400 سال است که جلوی پیشرفت ایرانی ها را گرفته. بیشترین تاثیر این بدبختی توسط اروپایی ها به مذهبی ها ی عرب دیکته می شود و به این روش ایرانی کنترل شده و به رقیبی برای اروپا تبدیل نمی شود. نتیجه در این کار باید جاسوسان و عرب ها بیرون انداخته شوند.
  • یاخدا IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    معلومه من امثال منی که دیگه سفره توی خانه مان پهن نمی شود سوار می شویم پس می خواستید اقازاده ها و افرادی که وصلند به چاه های نفت مسجدسلیمان وگاز عسلویه و بیت المال سوار شوند
  • شهباز قلیزاده IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    من بجز یارانه هیچ درآمدی ندارم
  • حسین IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    واردات خودرو به نفع مردم جوک یا طنز
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    میشه برای شروع کار قیمت روغن موتور و لاستیک رو به قیمت چند روز قبل برگردونید ؟ اگه امکانش نیست پس چطور وعده خودرو خارجی ارزانقیمت میدید ؟ سنگ بزرگ نشانه نزدنه
  • محسن IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    خیلی حرف مفت...کیفت کشنده وارداتی حرف نداره...
  • فرشاد IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    وقتی کاری کنید که مردم دسته بندی بشن به قشر ثروتمند و متوسط و فقیر، این وسط قشری که ناخواسته دچار فقره، باید فقیر بمونه و نتونه در طول عمرش یک ماشین داشته باشه؟ این چه مدل سخن گفتنه یارووو؟ باید جوری باشه که قشر بدبخت هم بتونه استفاده کنه... یا تصور می کنی، ایران کشور قشر ضعیف نیست و تنها مال شماست که تعیین می کنی کی چطور زندگی کنه؟
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    سلام بله ......‌درست است ....‌‌‌‌چرا .‌.‌یکی پیدا شد برای مردم دلسوزی کند باید به همچین نماینده ای افتخار کرد که در رس همه چی فکر ضعفا هست بله درست است باید خودروی وارد شود که فقط قشر ضعیف ومتوسط با اقساط و قسطی به مردم ضیف داد
  • k.sh IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    ای واردات واردات خودرو شد چه داستان بزرگی .آقا دیگه اگر مخواین خودرو وارد بکنین و قشر ضعیف هم ازشان بتانه بخره وارد بکنین .چه شد ای یکی دو ماهه گوگل آنقدر خبرهای جور وا جور نوشت دیگه دیوانه شدیم ،یه بار مینویسه خودرو هفت تا پانزده هزار دلاری فقط ،یه بار پانزده هزاری تا بیست و پنج هزاری ،یه بار تقی موافقت نکرد یه بار نقی موافقت کرد ،بسته دیگه , درضمن جدیداً خیلی خبر دروغ نوشته میشه ،شما وضعیت مردم رو این روزها میفهمین اصلا ،،شرافتا یا خبر ننویسید یا خبر راست بنویسید ،،
  • محمد نایب سالکی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    باسلام خودرو داخلی قطعه در بازار ندارد و به دليل تحریم‌های آمریکا و نبود ارز دولت که نمی‌تواند واردات انجام دهد
  • رضا IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    اگر مسئولان به فکر مردم هستند باید واردات خودروهای دست دوم را آزاد کنند کما اینکه کشورها هیچ منعی برای واردات خودروهای کارکرده ندارند و چه بسا کشورهای گرجستان، آذربایجان و... به این سمت رفته‌اند. اگر دولت بخواهد به سمت واردات خودروی کارکرده برود که قیمت خودرو در بازار شکسته خواهد شد به‌عنوان مثال مگان ۲۰۱۶ حدود ۵۰۰ یورو است و حتی قیمت‌های بسیار پایین تری هم وجود دارد. در خارج از کشور خودروی صفر کیلومتر یا کارکرده اگر یک سال از عمر تولید آن بگذرد، ۲۵ درصد و دو سال ۵۰ درصد کاهش قیمت پیدا می‌کند.»
  • عبدالله IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    آقایون دولتی و مجلسی، اگر عددی نیستید درمقابل مافیای خودرو، حرف نزنید کسی به شما میگه لال هستید؟
  • داود IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    100%خودرو واردنمی شود اگرهم بشود چینی وارد می شود ان هم بالای700میلیون کارخانه های خودشان ورشکسته می شوند اون هم الان که دلار32هزاره خودروسازان خارجی ایران وتحریم کردند
  • مهدی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    افراد خاص ازما بهترون
  • مرتضی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    اینا همش دروغه محضه.مطمئنا یه خودروهایی وارد میکنند که دوتا دزد بین الملل و مافیای بزرگ رانت خوار جیب بر ایرانخودرو وسایپا هنوز بتونن گرونتر بفروشن و کلاه بیشتری رو سر مردم فلک زده بزارن.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    هرچه قدر هم خودرو وارد کنن چه فایده وقتی یه کارکر نتونه ماشین بخر نمونه اش خودم هستم کار میکنم تا اخر سال میگم انشاالله امسال میخرم بعد اجاره خونه ها میره بالا خوراکی ها همه چیز میرن بالا
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام در رابطه با خودرو مسکن اشتغال و معیشت سفره مردم باید همانند امام راحل اعلام خطر کنیم مرگ بر جاسوس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس