کد خبر 1382779
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
جشن ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دوره جدید آموزش زبان فارسی در لاهور

مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر با حضور فارسی آموزان پاکستانی دوره جدید زبان و ادبیات فارسی به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این مراسم که دانشجویان و فارسی آموزان شرکت داشتند،   «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور مرکز ایالت پنجاب، با تبریک این روز به جایگاه والای حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: این روز فرخنده در جمهوری اسلامی ایران روز دختر نامیده شده است.  

وی افزود: در طول تاریخ اسلام بانوان فداکار، شجاع و دلسوزی بودند که حضرت معصومه (س) یکی از آن چهره‌های درخشان و بی‌همتاست. دختران دو کشور ایران و پاکستان در حال حاضر بسیار موفق هستند و امیدوارم که در آینده نیز موفق باشند.  

در ادامه مراسم، شیوه آموزش، مدت زمان آموزش و منابع و مقرارت آموزشی برای فارسی آموزان تشریح شد. مراسم با برش نمادین کیک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) به پایان رسید.  

۳۲ علاقمند به یادگیری زبان فارسی در دو کلاس ۱۵ نفره (هفته‌ای دو جلسه) و مجموعا به مدت ۵۲ ساعت بر اساس منابع و تقویم آموزشی بنیاد سعدی تحت آموزش قرار می‌گیرند.  

همچنین دوره آموزش زبان فارسی سطح فوق میانی ۲ از دهم خردادماه در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور آغاز شد.  

رئیس خانه فرهنگ ایران در جلسه آغازین کلاس آموزش زبان فارسی ضمن خیرمقدم از فارسی آموزان به خاطر انتخاب خانه فرهنگ برای آموزش زبان فارسی اظهار داشت: خانه فرهنگ اولین نهاد بین المللی در لاهور پس از استقلال پاکستان است و از سال ۱۹۵۶ میلادی برای توسعه روابط فرهنگی دو کشور همسایه فعالیت می‌کند.  

 وی افزود: خانه فرهنگ با فعالیت‌های متنوع فرهنگی از جمله برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در سطوح مختلف سعی می‌کند زمینه ارتباط فرهنگی بیشتر میان دو کشور همسایه و دارای میراث تاریخی مشترک را فراهم آورد.  

خانه فرهنگ برای این دوره، از منابع آموزشی بنیاد سعدی استفاده می‌کند تا فارسی آموزان بتوانند در کمترین زمان بهره بیشتری را ببرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس