امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سنگاپوری گفت: مداخلات سیاسی در امور فنی آژانس را کاملا غیرسازنده می‌دانیم.

به گزارش مشرق،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۲ خرداد ماه در گفت‌وگوی تلفنی با «ویویان بالاکریشنان» وزیر امور خارجه سنگاپور در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل و تحولات مورد علاقه دو طرف در عرصه بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

 وزیر امور خارجه با اشاره به تعیین و حضور سفیر ایران در سنگاپور و مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دو کشور، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

به هر اقدام غیرسازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب می‌دهیم
 
امیرعبداللهیان در خصوص بحران اوکراین بار دیگر توقف جنگ و دیپلماسی و گفت‌وگو را راه‌حل مناسب برای پایان این بحران خواند.

* مداخلات سیاسی در امور فنی آژانس را کاملا غیرسازنده می‌دانیم

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به پرسش همتای سنگاپوری خود، با اشاره به ضرورت خاتمه یافتن فضاسازی‌های تصنعی و غیر سازنده در نشست پیش روی حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تأکید کرد: روند همکاری‌های فنی آژانس و سازمان انرژی اتمی و تایید مکرر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران از سوی آژانس را نمی‌توان به یک باره با یک اعمال نظر شتاب‌زده سیاسی وارونه جلوه داد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در سفر اخیر گروسی به تهران ما با روندی مثبت به توافقی مرضی الطرفین رسیدیم. مداخلات سیاسی در امور فنی آژانس را کاملا غیرسازنده می‌دانیم.

 رویترز روز چهارشنبه گزارش داد که آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان قطعنامه پیشنهادی با موضوع برنامه هسته‌ای ایران به شورای حکام ارائه دادند و سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم خطاب به آمریکا و سه کشور اروپایی گفت: یا می‌توانید گزینه دیپلماسی را دنبال کرده و یا در جهت مخالف اقدام کنید، ما برای هر دو آماده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در اظهارنظر دیگری تصریح کرد: به هر اقدام غیرسازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب می‌دهیم و مسئولیت پیامدهای آن بر عهده آنهایی است که به شورای حکام و گزارش مدیرکل به عنوان اهرم فشار و ابزار بازی‌های سیاسی علیه ایران نگاه می‌کنند. (اینجا بخوانید)

* توافق در دسترس است اگر همه طرف‌ها به دیپلماسی و تعهدات پایبند باشند

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی درباره مذاکرات وین نیز به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی اشاره و تأکید کرد: توافق در دسترس است؛ اگر همه طرف‌ها با واقع بینی به دیپلماسی و تعهدات و نه تهدید، پایبند باشند.

بالاکریشنان وزیر امور خارجه سنگاپور نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با رو به رشد ارزیابی کردن مناسبات بین دو کشور و عبور سنگاپور از بحران کرونا، بر آمادگی کشورش برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط در همه عرصه ها به خصوص در زمینه‌های مورد اهتمام مشترک تأکید کرد.

وزیر امور خارجه سنگاپور همچنین از امیرعبداللهیان برای سفر به این کشور دعوت کرد و مناسبات دو کشور را حائز اهمیت خواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    غیر سازنده یعنی چه؟ مگر چه می سازد که الان غیر سازنده شده؟ چرا کلمات قلمبه سلمبه در سخنان دیپلماتها به کار می رود؟
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      طوری می گویند که انگار از قبل تا الان سیاسی نبوده
    • حاجی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 0
      آقای عبدالهیان توافق گاو نر میخواد ومرد کهن
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 0
      برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    7 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • مسعود IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 3
      دوباره این اومدطوماردادبیرون!!!
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 3
      احتمالا این همون "گاو بووولووووند چشم آبیه" متنشو عوض کرده!!!
    • حاجی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 3
      دیگه حیلی جلف بازی وخنک گری میکنی
  • حسین IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 1
    اره داداش شما خوش بین باش ،نه تحریمی لغو میشه و نه امریکا امتیازی میده ،اگر میخواهید کشور حفظ بشه دست از پارتی بازی ،باند بازی ،حقوق های نجومی و اختلاس بردارید و کشور رو با بودجه جنگی اداره کنید
  • US ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    3 0
    مواضع ایرانی دقیق و اصولی هست و کشورهایی که دارای وزن اقتصادی و استقلال از آمریکا هستند هیچ توجهی به سنگ اندازی های آمریکا نخواهند کرد و با ایران تعامل های سازنده اقتصادی خواهند داشت. توضیحات ایران هیچگاه شامل سوالات غیر فنی و سیاست زده آژانس نخواهد بود و این برای اعتبار خود آژانس یک سم مهلک هست و باعث تغییر نگرش کشورها به این آژانس شده و مطمئنا تغییراتی بزرگ در راه خواهد بود تا این آژانس سیاست زده را در امور داخلی خود راه ندهند.
  • سید حسن DE ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    آقای وزیر امور خارجه عزیز متانت طبع و آرامش دیپلماسی شما کمی نگران کننده هست دنیا فهمید حتی اون مهاجر اوکراینی هم فهمید که آمریکا و اروپا فقط دنبال آشوب و پس کشیدن خود هستند شما هنوز از مذاکره حرف می‌زنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس