کد خبر 1382719
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
موساد

رئیس اسبق سازمان جاسوسی موساد طی سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سایه چند دستگی بی سابقه، وارد مرحله خودویرانگری شده است.

به گزارش مشرق، «تامیر پاردو» رئیس اسبق سازمان جاسوسی موساد (از سال ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۶) در یک کنفرانس امنیتی، به صراحت درباره فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری صفا به نقل از شبکه هفت رژیم صهیونیستی، «تامیر پاردو» که در کنفرانس امنیت و استراتژیک «داگان» در دانشکده «نتانیا آکادمیک» سخنرانی می‌کرد، گفت که اسرائیل در سایه چند دستگی بی سابقه، وارد مرحله خودویرانگری شده و در لبه پرتگاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده ترور شهید صیادخدایی و عواقب آن برای تل‌آویو

او افزود: «خواهش می‌کنم تا پیش از آن‌که دیر شود، بس کنید. ما چیزی یاد نگرفته‌ایم، اینکه ما در یک دهکده جهانی به سر می‌بریم که همه را می‌بینیم و دیگران نیز ما را مشاهده می‌کنند؛ آیا آماده مواجهه با خطری که در انتظار ماست هستیم؟»

رئیس اسبق موساد در ادامه گفت: «در اینجا کشوری ایجاد شد که موجودیت آن غیر ممکن به نظر می‌رسید و توانست در هفت جنگ علیه کسانی که موجودیت ما را قبول نداشتند بایستد و حکومتی ثروتمند و نهادینه با فناوری پیشرفته، کشاورزی، پزشکی و ... ایجاد کند. اما در شرایطی که هنوز خطرات وجود دارد و دشمنانمان منتظر ساعت صفر نابودی ما هستند، به کشوری تکه و پاره تبدیل شده‌ایم.»

پاردو با اشاره به نفرت متقابل ساکنان سرزمین اشغالی از یکدیگر، از آن با عنوان «سیستم خود ویرانگر» یاد کرد و گفت که پس از چهار دوره انتخابات و تشکیل دولت اکثریت در کنست، اما هنوز کسانی هستند که «نفتالی بنت» را به عنوان نخست‌وزیر به رسمیت نمی‌شناسند.

به گفته وی مخالفان کابینه نفتالی بنت، با هر قانونی که ائتلاف دولت در کنست مطرح می‌کند، مخالفت می‌کنند و هدف نهایی آن‌ها فلج کردن دولت است. پاردو این روند را مخالف اصول دموکراسی دانست.

رئیس اسبق موساد در خصوص راهپیمایی پرچم هفته گذشته از سوی شهرک‌نشینان در بیت‌المقدس نیز گفت که تردید دارد رژیم اسرائیل بر بخش قدیمی قدس حاکمیت داشته باشد و افزود: «هفته‌ها رایزنی‌ها و آمادگی‌ها در مورد برگزاری آن راهپیمایی، میزان حاکمیت بر این مکان را با تردید مواجه کرده است.»

وی افزود: «آیا منطقی است که دولت اسرائیل هفته‌ها وضعیت را بررسی کند که آیا امکان صدور مجوز راهپیمایی وجود دارد یا نه و آیا چنین سؤالی در لندن، پاریس یا واشنگتن نیز مطرح می‌شود؟  کشور به طور کامل مشغول خود شده و همزمان در همه بخش‌های خبری در مورد توانایی ما برای برپایی راهپیمایی در پایتخت خودمان صحبت می‌شود. این وضعیت در هیچ جای دیگری سابقه ندارد.»

وی افزود: «آیا اورشلیم واقعا متحد است؟ آیا اسرائیل از سال ۱۹۶۷ تا به امروز کاری برای یکپارچگی شهر انجام داده است؟ آیا پایتختی در جهان وجود دارد که دارای کمپ‌های آوارگان باشد؟ آیا ساکنان اورشلیم از حقوق مساوی برخوردارند؟ ما در سال ۶۷ تصمیم گرفتیم که شهر را متحد کنیم، اما ما کاری برای متحد کردن آن انجام ندادیم.»

رئیس اسبق سازمان جاسوسی موساد در پایان اذعان کرد که دولت‌های متعاقب رژیم صهیونیستی تصمیم گرفتند که در خصوص مرزهای این رژیم و مسأله فلسطین سکوت کنند و کاری از پیش نبرند و ضمن فرار از واقعیت، ساکنان سرزمین اشغالی را نیز از حقایق دور کنند. او این وضعیت را شبیه یک «بمب ساعتی» دانست و گفت که اگر دولت‌های مختلف رژیم تل آویو به تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین تصمیم می‌گرفتند، جنگ داخلی رخ می‌داد.

او سپس هشدار داد که اگر راه‌حل دو دولتی پذیرفته نشود، تنها جایگزین آن دولت واحد است و در آن زمان یهودیان در اقلیت خواهند بود.

این اولین بار نیست که یک مقام بلندپایه سابق یا شخصیت دانشگاهی رژیم صهیونیستی در خصوص شرایط درونی وخیم این رژیم هشدار می‌دهد. تقریبا از دهها سال پیش تاکنون بسیاری از سران صهیونیست با اشاره به پایه‌های سست رژیم اشغالگر، در خصوص فروپاشی از درون سخن گفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیروس IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 1
    صهیونیسم کارش تمومه دیرو زود داره سوختو سوز نداره
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 2
    صهیونیسم پیروز است
  • حسین IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 0
    نژاد پرستی و اپارتاید محکوم به نابودی هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس