کد خبر 1382850
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: وزیر امور خارجه اسرائیل در اظهار نظری کم سابقه مدعی شده است که رژیم متبوعش جنگ را به داخل ایران خواهد کشانید.

این اظهارنظر از این جهت اهمیت دارد که یک مقام دیپلماتیک آن را بیان کرده است.

در واکنش نیز رسانه منتسب به شورای عالی امنیت ملی ایران علاوه بر تاکید نسبت به تغییر معادله قدرت در منطقه، از رخدادهای احتمالی غیر قابل پیش بینی سخن گفته است.

 شرایط و قرائن نشان می دهد به بن بست رسیدن مذاکرات احیای برجام، دوطرف را به سمت زورآزمایی سوق داده است.

اما به نظر می رسد اسراییل که نیروهای متحد ایران را در مرزهای ۳ سمت خود می بیند بیش از پیش نگران است زیرا با استفاده از جنگ و نبردهای متعدد و متعارف نتوانست این تهدیدات را مرتفع کند.

در نتیجه تنها امید تل آویو به تجهیزات نامتعارفی است که در زرادخانه ها دارد تا بتواند از طریق آن برای خود علیه دشمنانش ایجاد وحشت کرده و تولید بازدارندگی نماید.

اما ترامپ ۴ سال پیش با امید به تسلیم کامل ایران از برجام خارج شد و جمهوری اسلامی نیز متعاقبا به بازنگری در فعالیت های اتمی روی آورد و امروز به اذعان کارشناسان و صاحب نظران، حداقلِ مواد برای ساخت یک بمب اتم را در به دست آورده و به زودی با نصب سانتریفیوژ های جدید و توسعه کمی و کیفی غنی سازی هسته ای،  اورانیوم بیشتری را تجزیه خواهد کرد.

این شرایط برای اسراییل قابل تحمل نیست زیرا این رژیم مولفه ها و عناصر لازم برای تشکیل یک کشور را ندارد و دارای ضعف های ساختاری متعدد و شکاف های اجتماعی فراوان است و بقایش منوط به انحصار اتمی ارزیابی می گردد.

در نتیجه از نظر سران اسرائیل اگر جمهوری اسلامی ایران که یک دشمن موجودیتی برای این رژیم به شمار میرود دارای قابلیت ساخت سلاح اتمی شود دیگر کار آنان تمام می شود زیرا بازدارندگی هسته ای شان از دست خواهد رفت.

البته ایران واقعا قصد ساخت بالفعل بمب اتمی را ندارد اما صرف داشتن مواد غنی شده در غنای بالا و میزان زیاد، خود نوعی توازن قدرت با دشمنان اتمی را برای تهران به ارمغان خواهد آورد.

 به دلایل فوق به نظر می رسد اسرائیل از موضع ضعف و استیصال ممکن است دست به اقداماتی خطرناک بزند لکن نکته ای که باید به التفات داشت اینست که فاصله اسرائیل تا تاسیسات اتمی ایران ۲۰۰۰ کیلومتر است و فاصله موشک های ایرانی با تاسیسات اتمی، شیمیایی و پالایشگاهی آنها تنها ۱۵۰ کیلومتر.

 به عبارت بهتر هواگردهای اسراییل برای ضربه نطنز باید ۲۰۰۰ کیلومتر را بپیمایند ( به غیر از مسیر بازگشت ) که حدود نیمی از آن در آسمان ایران خواهد بود اما موشک های نقطه زن و با کلاهک های سنگین ایرانی مستقر در سوریه و لبنان تنها ۳۰ ثانیه تا اصابت به اهداف حیاتی و راهبردی رژیم صهیونیستی زمان نیاز دارند.

در نتیجه باید گفت جنگ با ایران یک خودکشی برای رژیم صهیونیستی محسوب میشود اما این رژیم می داند که دیگر نمی تواند روی حمله آمریکا به ایران حساب باز کند و بقایش در خطر است.

در نهایت به نظر می رسد حکایت این روزهای اسرائیل حکایت فردی است که در باتلاق گیر کرده و ناخودآگاه دست و پا می زند و هرچه تلاش میکند بیشتر در آن فرو می رود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    40 0
    دیمونا شیشه عمر صهیونیستا.
    • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      9 0
      تعارف و تهدید نکنید بزنید تا بشینه سرجاش
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      6 0
      باید هرچه سریعتر با شدت تمام اسرائیلو چک و لگدی کرد اینجوری ترکیه و عربستان هم فورا سرجاشون میشینن
    • ناشناس IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      3 3
      ایران باید سیاست قبلی خود را تغییر داده و جهت بازدارندگی نظامی هرچه سریعتر بمب اتم بسازد. همین
  • FR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 24
    خودتون در رفاهین مردمو بدبخت کردین
    • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      12 2
      اینا که تو میگی در رفاهن،۸سال جلوی صدام وحشی ایستادکی کردن تا مردم در رفاه باشن. مردم بدبخت مردمی هستن که ناموسشون در کشور خودشون امنیت نداشته باشنذ و برای ی لقمه نون کاسه لیسی استکبار را بکنن
    • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      12 0
      آیا خیانت به مملکت، ترور، همکاری با صدام، تلف کردن عمر بی ارزشتون تو کمپ اشرف و الان کمپ تیرانا ارزششو داشت؟! تا دیر نشده توبه کنین شاید تو اون دنیا از قعر جهنم یه طبقه اومدین بالاتر!
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    4 22
    اینا همش چرت و پرت،اسراییل یعنی آمریکا،آمریکا هم یعنی کل دنیا،مردم رو گذاشتید سرکار خودتونم رفتید تو اروپا و آمریکا زندگی میکنید
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      9 0
      آمریکای پیزوری رو تویه افغانستان و عین الاسد دیدیم دُمش رو هم چیدیم حالاتو هی زور بزن
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      8 1
      قافیه چو تنگ اید شاعر به جفنگ آید ! ما به خود پایگاه ها و ناو های امریکا حمله کردیم صداش در نیومد به اسرائیل حمله کنیم چی میخواد بگه مثلا؟ وقتی گفتی خودتونم رفتید امریکا و اروپا زندگی میکنید دیگه مطمئن شدم داری جفنگ میگی
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      7 0
      امریکا دیگه بوی الرحمانش بلند شده، تو خودتو گذاشتی سر کار!! کل دنیا ؟! خخخخخخخخ
  • نیما IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    19 0
    عمر صهیونیسم دیگر به پایان رسیده وقتش است نابودش کنیم انشالله
    • حاجی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      3 1
      برو اسراییل رو نابودش کن انشالله منم برات کف میزنم انشالله
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    2 1
    احتمالش هست که اسراییل از سر جنون یک حمله اتمی یا حمله به تاسىسات اتمی داشته باشه وچون احساس میکنه چاره ی دیگه ای نداره.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    8 1
    کاش جنگ با مزدوران صهیونیستها در داخل کشور شروع شود، ایران را از وجود کل ضدانقلاب و فتنه گران پاک خواهیم کرد. این گوی و این میدان.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 0
    یعنی اینا فکر میکنن وقت سر بیرون آوردن سلاح هسته ای بمنظور استفاده را دارند . امکان انفجار در محل کم نیست
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    6 0
    غربی ها اساسا از سلاح های هولناک ترس دارند.قبل از اینکه غلطی کنن ی رزمایش هولناک موشکی برگزار کنید و یک سلاح مخرب رونمایی کنید.
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 0
    غربی ها اساسا از سلاح های هولناک ترس دارند.قبل از اینکه غلطی کنن ی رزمایش هولناک موشکی برگزار کنید و یک سلاح مخرب رونمایی کنید.
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 7
    گیریم اسراییل از بین رفت با خیزشپانتورچها و قدرت طلبی تورکیه چه میکنید ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      5 0
      همون کاری که با صدام و دموکرات کردستان کردیم
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    2 3
    همچين دست كم شون نگيريد كه فعلاً اونا چند تائى از ما جلوترند !
  • جاویدایران NL ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 0
    بله همینه، کیف داره این مدل موضع و سیاست رو داشتن. درود بر ایران اتمی، ایران اتمی واقعاً یک آرزوی بزرگ بود. بنظرم اگه امنیت ایران با هر نوع اقدام نظامی چه کوچک وچه بزرگ بخطر بیفته و یا این تحلیل و جو رسانه ای در دنیا وجود داشته باشه که ایران بزودی توسط امریکا یا اسرائیل مورد حمله قطعی قرار خواهدگرفت ایران باید در چنین حالاتی موضع اتمی خودش رو تغییر بده و رسماً با بیان اینکه کشور با تهدید خارجی مواجه شده به سرعت برای ایجاد وحشت در دشمن سلاح اتمی خودش رو بسازه و تست کنه تا دنیا شاهد این رویداد بزرگ باشه، در شرایطی که گفتم دیگه نباید سیاست ما عدم ساخت سلاح اتمی باشه چون کشور رسماً هدف اقدام نظامی خارجی قرارگرفته و شرایط ویژه حاکم میشه.
  • یک مسلمان IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    6 0
    صهیونیستها نگرانندچون دولتشان موقّت وجعلی است.
  • سیروس IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    2 0
    اخرین حربه صهونیسم جنگ بیولوژیکه .باید ازمایشگاها و سلاحهای بیولوزیکمونو تجهز کنیم تا در مقابل این ادم کشا مسلح باشیم تمام ازمایشگهای اطراف ایرانو باید بمباران کنیم چاری جز این نداریم تا کشور عزیزمون ایران دست این ادم کشها نیفته حتما باید ازمایشگهاشونو از کار بندازیم چون اینها به بشریت رحم نمیکنن .وسلام درود برشهدا اسلام درود بر ایران عزیز
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    3 0
    درحدیثی از حضرت علی امده دجال بر پیشانی اش یک چشم به رنگ ستاره صبح میدرخشد حق امد وباطل نابود شد به درستی باطل نابود شدنی است خدا اراده کرده دین حق راپیروز کند خدایا دینت در زمان حضرت مهدی شناخته میشود اندکی صبر سحر نزدیک است جالب است همه میدانیم حق باکیست ولی هوای نفس باز ما را به خواب برده خواهی نخواهی همه دو صف قرار خواهیم گرفت حق وباطل باید مواظب باشیم ان روز بزرگ که همه ادیان منتظر ان هستند نزدیک است نابودی اسراییل به دست حضرت مهدی شکل میگیرد دجال شخص نیست یک جریان فکری باطل رسا نه ای قدرت وثروت است با اتاق فکر خاص خود الان با گذشتن از ازمونهای زندگی همه اماده ی ظهور میشوند منتظر ظهور به حقوق همه انسانها احترام میگذارد وبه خود مغرور نمیشود وخود سازی میکند اقا اگر در سر شغل خود خوب کار کردی و پشت چراغ قرمز ماندی وپدر ومادررا احترام کردی وقدر سلامت خود را فهمیدی واعتماد به نفس داشتی واز خانوادهات درست مراقبت کردی و ریا نکردی ودرباره دیگران قضاوت بیجا نکردی وصبور وتمیز وخوش اخلاق وقانع تلاشگر امیدوار بودی واز شادی دیگران خوشحال شدی و ....منتظر هستی بهشت را به بها میدهند نه بهانه منتظر واقعی باشیم نه منتظر شکم سیری اقا این دعاهای فرج نامه های ما به امام زمان است مراقب نامه های خود باشیم امام حسین در کربلا نامه های اهل کوفه را به انها نشان داد ولی چه شد نامه دهندگان خود مقابل ان حضرت ایستادند کار روانشناسی جامع وخاص میخواهد ولی هرچی میدونیم خوب عمل کنیم خدا هرچی رانمیدونیم به ما یاد میده خدا خیلی کارش درسته والسلام
  • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 4
    اسراءیل در آذربایجان و اربیل و امارات و غیره داره جا خوش میکنه حالا میگین فاصله‌اش با ما ۲۰۰۰ کیلومتره؟
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    درست است اسرائیل این را می داند به همین دلیل است که برنامه استقرار موشک های با کلاهک سنگین درخاک آذربایجان را درپیش گرفته است از آنجا تا ایران راه زیادی نیست
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    5 0
    متر به متر تل آویو و حیفا را با موشک میزنیم. تو هر خیابان سگ های صهیونیست باید از دست ما فرار کنند. هست و نیست شان را به آتش میکشیم. فقط منتظر یک اشاره آقا امام خامنه ای حفظه الله هستیم.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 0
    من گوشم بدهکار سرنتیپتی ها نیست تا دونقش ویه تجاوز تجربه میکنن میرن اروپا، من چه جنگ بشه چه نشه پشتیبان نظام و کشورم هستم و جایی نمیرم، برای یه مرغ گندیده هم اینقد سر و صدا نمیکنم، قانعم به داده و نداده خدای مهربانم
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    چون میدونه به روزهای اخرش. نزدیک میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس