کد خبر 1382299
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
اوکراین

یک ژنرال بازنشسته ارتش آلمان گفت که موضوع سیطره روسیه بر دونباس مسئله چند روز و هفته است و نیروهای اوکراینی شانسی برای موفقیت در برابر ارتش روسیه ندارند.

به گزارش مشرق، «رولاند کاتر» ژنرال بازنشسته آلمانی معتقد است که نیروهای روسیه طی روزها یا هفته‌های آینده به طور کامل بر منطقه دونباس سیطره خواهند یافت.

وی که این سخنان را با نشریه «دی‌ولت» مطرح می‌کرد گفت: «این تصور را دارم که روسیه راهبردش را طی روزها و هفته‌های اخیر تغییر داده و نیروهایش را در دونباس متمرکز کرده است».

بیشتر بخوانید:

اعتراف زلنسکی به قدرت برتر نظامی روسیه

کاتر اضافه کرد: «نیروهای روسیه بر نیروهای اوکراینی برتری داشته و هیچ شانسی برای موفقیت اوکراینی‌ها وجود ندارد و موضوع سیطره نیروهای روسیه بر منطقه دونباس مسئله چند روز یا هفته است».

این ژنرال بازنشسته ارتش آلمان افزود: «روسیه تاکتیک‌های دقیقی را پیگیری می‌کند که نخست در سیطره بر منطقه دونباس نمایان شده تا پس از آن برای عملیات‌های بعدی آماده شود».

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احسان معتمدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    36 32
    مردم اکراین با روسیه یک ملت واحد هستند اما تعداد زیادی از انها فریب روباه پیر خیله گر و امریکا را خوردند و اکراین شده بود یک معظل جهانی برای مردم ازادی خواه جهان و مرکز کشتار بیولوژیکی مردم جهان و خداوند خواست که این سرزمین ویران شود قبل از انکه شرارت های مدیران ان جهان را پر کند و نسبت به کشور ما هم شده بود مانند اسراییل یک ظالم ستمگر و الان باید هزار سال زحمت بکشند تا ویرانی ها را درست کنند انها انقدر احمق هستند فکر میکنند امریکا و انگلیس به انها پول میدهند هرگز انها اسلحه میدهند تا مردم اکراین و روسیه قتل عام شوند ولی هرگز یک دلار پول برای ساختن حتی یک اتاق نخواهند داد چون از شرور فقط شر صادر می شود نه خدمت و ابادانی
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    11 16
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    15 14
    اوکراین کار درستی می کنه که نیروهایشان را در مناطق روس نشین تلف نمی کنه.
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      15 7
      باشه نگه داره تا در جاهای دیگه تلف کنه!!!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    25 32
    درود بر اوکراین و مرگ بر دشمنان
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      33 11
      مرگ بر شیطان و مرگ بر نوچه های شیطان(امریکا)
  • ناشناس IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 16
    این هم از اون مغزهای قدیمی و تو عصر حجر مونده ای هست که پیش بینی میکردند اوکراین سه چهار روزه تسلیم میشه و به اشغال روسیه درمیاد.اینها فکر میکنند عصر ناپلئونه که با یه لشگر فله ای کشور اشغال کنه نمی دونستند که عصر فضای مجازی هستش و یه اتفاق کوچک تو یه جا میوفته همه دنیا نه تنها فوری باخبر میشند بلکه بصورت زنده در جریان کارها قرار میگیرند و کارهایی انجام میشه که فوق العاده پیش بینی نشده بوده .تو این عصر شروع یه کاری با خودته ولی تموم کردنش با کرام الکاتبینه .
    • ساسان IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      6 3
      درسته فضای مجازی سریعا اخبار رو منتقل میکنه ولی این در صورتیکه خبر منافع کی را تامین یا تضیع میکنه مثلا در همین دونباس سه سال ملی گرایان اوکراینی کشتند و به صلیب کشیدند کی فهمید؟؟ پس خبر در صورتیکه بنفع نظم سرمایه داری باشه منعکس و برجسته میشه والا سرکوب ودور از دسترس میشه یا بزک میشه یا توجیه میشه.
    • عطا IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      3 1
      یک منبع معتبر و درست بیار که گفته باشه روسیه قصد داره اوکراین رو سه تا چهار روزه تصرف کنه.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    13 20
    به امید حق تعالی مردم اوکراین به زودی بر امپریالیزم روسیه پیروز می شوند تا درس روشنی برای تمام مزدوران و وطن فروشان دنیا باشد.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    22 8
    اکرایین توسط رییس جمهور یهودی خود اغفال گردید وآمریکا وانگلیس در این جنگ مشغول ارزیابی قدرت جنگی روس هستند واضمحلال اکرایین برایشان هیچ اهمیتی ندارد .روسیه در عملیات اکرایین در واقع مشغول انهدام تجهیزات جنگی اکرایین میباشد اگر این درگیری واقعی بود الان اروپا حداقل 40 میلیون آواره جنگی را پذیرا میشد وهمین آوارگان غرب را مچاله میکرد ساده نباید باشیم
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    7 6
    فرمانده ارشد ارتش آلمان لفاظی زیاد می‌کنه و گفته روسیه چین و ایران تصویر دشمن را برای ارتش آلمان دوباره ترسیم کرده!!!!!! برای همین دولت آلمان بودجه صد میلیارد یورویی را برای مدرن سازی ارتش در نظر گرفته!!!! تعریف دشمن از نظر این ژنرال آلمانی هر کشوری هست که در جهت منافع صهیونیسم بین المللی و آمریکا کمر خم نکند دشمن محسوب میشود. این گفته ژنرال آلمانی در دادگاه های بین المللی قابل اعتراض و پیگرد قانونی هست. چون ایران و چین به کشوری نه حمله کرده اند و نه قوانین بین المللی را نقض کرده اند در صورتی که آمریکا و اسرائیل بصورت مداوم قوانین بین المللی را نقض میکنند. در ضمن آلمان با فروش سلاحهای شیمیایی به صدام قوانین بین المللی را نقض کرده و البته روسیه جهت حفاظت از توافق بین‌المللی مینسک و حفاظت از مردم مینسک وارد عملیات ویژه نظامی شده در صورتی که کشورهای غربی بصورت غیرقانونی هم روسیه را تحریک کردند و هم سلاح بصورت غیرقانونی به اوکراین ارسال کرده اند.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 5
    جنگ ونابود توسط هر کی باشه محکوم وجنایتکارانه است بخصوص وقتی از طرف یه کشور ی باشه که قدرت نظامی بیشتره .سرنوشت هر کشور باید بدست مردمش تعیین بشه آمریکا روسیه فرانسه انگلستان وحتی.ترکیه.همیشه با زور وقلری به کشورهای ضعیفتر تجاوز کردند وخودشان رو قیم مردم اونجا حساب کردند .چرا امروز از اردوغان جنایتکار که هنوزه به عراق وسوریه حمله میکنه وانسانی را میکشه حرفی زده نمیشه اردوغان ریا کارترین وخائنترین.رهبریه که امروز در جهان هست وهم دست بقیه جنایتکاران از اسرائیل گرفته تا آمریکا وروسیه وگروههای تروریستی.
  • محمدایوب IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    12 11
    دنیا بداند اوکراین نیست که با روسیه میجنگد این دنیای غرب به سرکردگی آمریکا وبقیه انتر وزنجیرشون دست بایدن وبه دستور صهیونیستها به رقص واداشته
  • مجید IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    8 10
    روسها بازنده اصلی این جنگند ژنرال شک نکن
  • رضا IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    9 4
    شما فکر کردین کمک های مالی و تسلیحاتی غرب مجانیه؟این مردم بیچاره اوکراین هستن که تا چند نسل باید بدهی به غرب رو پرداخت کنن،این جنگ در هر صورت مایه خوشحالی غرب هست ،چون برادر کشی روسیه و اوکراین و کینه این دو در نسل های بعد هدف غرب هست انتخاب یک احمق بهای زیادی برای اوکراین داشته،البته احمقی که پولدار شده
  • پیام راهبردی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 5
    پنگوئن های ماده ی آنتارتیکا یا همان قطب جنوب بار دیگر تخم گذاری کردند و این بدان مهناست که...‌‌
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 1
    به نظز نیروهای روسیه چندان هم قوی نیستند تعداد زیاد ولی بی کیفیت وناوارد الان 3ماه می جنگند تازه یک استان را گرفتند
  • احد IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 2
    این رو یه چوپون هم میفهمه که پیروز جنگه
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 2
    یاشاسین تورک اوکراین
  • علی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 1
    روسیه از الان هم شکست خورده است حیثیتش از بین رفت
  • جزم اندیش AF ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    3 3
    این نابغه از اول کجا بود. واقعن پیشگوئی فوق العاده ای کرده است، اگه این ژنرال نمی بود مردم اوکراین حالا بدبخت شده بودند.
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      3 1
      ژنرال هائی که مدال های رنگارنگ سینه شان را پر کرده ، در کدام جنگ تجربه کردند جز کلاس های آموزشی و انواع و اقسام سلاح که به آنها باوراند که شما ژنرال هستید ، هم اینان مگر به کمک صدام نشتافتد و انواع دژهای مسلح شده برای جلوگیری از ورود نیروهای ایرانی ابداع نکردند ، اما دیدیدم نشد ، چون اراده خداوند مقدر کرده بود تا سربازان اسلام از همه موانع با رشادت خود عبور کنند و دشمنان را ذلیل نمایند ، در واقع این فرزندان ایران و اکنون محور مقاومت ، ثابت کردند ژنرال های واقعی ، نیروهای اسلام هستند که تمامی معادلات دشمن را بر هم زده و ترس به دل آنان گذاشتند و استوار پیروز شدند و بر قلل ، ثابت قدم ایستاده اند . اسلام پیروز است
  • معلم IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    اولا مرگ بر آمریکا و مرک برگ اسرائیل و مرگ بر انگلستان و مرگ بر فرانسه و آلمان و استکبار جهانی خواستم یه 100 سالی برگردید عقب و به عقبه ملت وسرزمینمان نگاه کنید که همین روسیه در غالب شوروی بدون هیچ عذر و بهانه ای بر مرزهای ما حمله می کند و چه جنایت ها و کشتارها که نمی کند و ضمن تجاوز آشکار بر خاک ایران قسمت های بسیار مطلوب و خوش آب و هوای شمالی را بر خاک خود اضافه می کند این روسیه همان شوروی و این ارتش و مردم روسیه نسل اون متجاوزان هستند.حال اینکه متجاوزان با هم مشغول جدل هستند کاری ندارم ولی اینه ما از اون ها حمایت کنیم بنظر من خوشایند نیست و این نیز در نظر روسیه که خود به سان حیوان وحشی و خونخوار است نخواهد بود و اگر زمانی گرسنه شود ممکن است مجدد بر ما نیز حمله کند.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 1
    لطفا شعاری نظر ننویسید ، امروز خود زلنسکی صحبت از تلفات صد نفره نیروهای اکراینی کرده . آن هم با تمام تجهیزاتی که او پی در پی از ناتو درخواست کرد و تا جائی که میتوانستند فرستادند . طوریکه الان برخی در آمریکا اعتراض میکنند که در حالیکه مردم شیر خشک و بخاطر گرانی آذوقه و انرژی و مسکن . مستاصل هستند چرا دولت میلیاردها دلار خرج اکراین کرده و قصد ادامه دادن دارد، اوضاع در اروپا خیلی بهتر از آمریکا نیست ، همه چیز دگرگون شده . علیرغم تبلیغات و ادعاها . و حمایت های وسیع . حتی نیروی مسلحی برای جنگیدن حاضر نیست ، جان خود را در این نبرد تحمیل شده بر دو کشور که منجر به خسارات عدیده به همه شده است . بیهوده تلف کنه . فکر میکردند . روسیه را شکست داده و سپس سراغ بعدی ها میروند . تا دنیا را تحت مهمیز خود در آورند . اینها قبلا در پشتیبانی از داعش و این امثال تروریست ها . در جبهه دیگری . شکست خورده بودند . بعنوان سیاست پیشگان و نظامی چرا درس نگرفتند و باز تجربه تلخ دیگر که اینبار اتفاقا غرب را بیشتر از پیش و حتی دنیا . تجربه نمودند . فردا عوارض این نبرد را شاهد خواهید بود . که در مورد اکراین برای جبران ، همینان گویند ، کی بود کی بود ،وون نبودم و میخواستید وارد جنگ نشوید و با خواسته های روسیه . که این روزها از دهان امثال کسینجر و مکرون شنیده میشود . موافقت میکردید ، و این تبعات منفی که در دنیا امروزه مردم را تحت تاثیر خود قرار داده . پیش نمیآمد ، یعنی با طلبکاری از زیر بار مسئولیت خود فرار میکنند . ایران و چند کشور دیگر از ابتدا با این مداخلات کشورها و تحمیل این نبرد بر دو کشور روسیه و اکراین مخالف بود . و آمادگی خود برای دعوت از سران دو کشور برای به نتیجه رسیدن و ختم این وضعیت اسفبار ، اعلام داشته . امیدواریم برای جلوگیری از خسارات بیشتر بر دو کشور و دو ملت ، این دعوت هر چه زودتر میسر شود .
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 1
    این جنگ رو امریکا راه انداخت تا روسیه رو مثل کره شمالی بکنه
  • خسرو IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    2 0
    شکست روسیه قطعیه .
  • سیروس IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 2
    اوکراین جز حاک روسیه از قدیم بوده این وسط امریکا چی میگه با اروپا .مگه روسیه احمقه که خاکشو بده به یه مشت نو نازی .ایرانم باید خاکشو پس بگیره انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس