اولیانوف: توپ اکنون در زمین آمریکاست

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین یادآور شد از سر گیری مذاکرات وین منوط به تصمیم آمریکا و نه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق، نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین ضمن یادآوری رویکرد منعطف جمهوری اسلامی در مذاکرات وین گفت اکنون نوبت اقدام از سوی دولت آمریکا است.
میخائیل اولیانوف امروز سه شنبه در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود آورد: مذاکرات وین بر سر برجام از ۱۰ مارس متوقف شده است. بنا به گزارش رسانه ای، ایران در سفر اخیر هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به تهران درجه خاصی از انعطاف از خود نشان داد و اکنون منتظر پاسخ طرف آمریکایی است.

دیپلمات ارشد روسیه در وین با یادآوری اینکه مذاکرات وین برای از سرگیری منتظر تصمیم سیاسی از سوی دولت آمریکاست گفت توپ (اکنون) در زمین واشنگتن است.

در آخرین تحولات حول برجام، عصر روز گذشته، آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون اشاره به تعهدات طرف های ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، در گزارش خود مدعی شد که میزان اورانیوم غنی شده تهران به ۱۸ برابر مقدار تعیین شده ذیل برجام رسیده است. این آژانس ضمن طرح ادعاهای تکراری برضد ایران در گزارش خود مدعی شد: تهران در خصوص مشاهده ذرات اورانیوم در ۳ سایت اعلام نشده خود، توضیحات موثقی به این آژانس ارائه نکرده است. مسائل پادمانی مربوط به این ۳ مکان باقیمانده است.

دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی که از ۶ دی‌ سال ۱۴۰۰ آغاز شد، از ۲۰ اسفند ماه و به منظور انجام مشورت‌ های سیاسی وارد وقفه شد تا نمایندگان کشورهای ۱+۴ به پایتخت‌های خود بازگشته‌ و به مشورت هایی مبادرت نمایند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 0
    با توجه به وقت کشی روسها و عدم تمایل به فرجام این معاهده برجام مرد البته همان زمان روحانی و ترامپ مرده بود منتهی همیشه قهرمان بازی دولتها مارو بیچاره کرده
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 2
      با توجه به تو دهنی خوردن یانکی های گاوچرون تروریست و تیم جدید مذاکره کنندهٔ ایران که بر خلاف قبل متون توافقنامه رو میخونه (عجیبه ها!!)، برجام به درک واصل شد، الهی آمین!!!
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • حبیب اله منصوری IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 0
    بله مردم اعتماد خود را از مسؤلین دو. رو و اختلاس گر از دست داده اند که کشور را با بی تدبیری به فلاکت انداخته اند اما از کشور خود دفاع می‌کنند نه به قیمت ی که مردم ضجر بکشند مسؤلین په په خرید از خارج کنند چرا خودشون را به نفهمی زده اند مردم همان مردم با غیرت هستن مسؤلین عرضه ندارن تدبیر کنند
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 0
      این موساد و هاسبارات که اینقدر احمقن که یه معلم فارسی درست حسابی برای این سایبریاشون نمیگیرن!! با این مثلا فارسی نوشتنت که لو رفتی !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس