.

چند روز قبل منابع خبری امریکا به نقل از پنتاگون از موافقت جو بایدن رئیس جمهور امریکا با ارسال سامانه های راکت انداز توپخانه ای "هیمارس" برای ارتش اوکراین خبر دادند.

سرویس جهان مشرق _ ارتش روسیه به پیشروی آرام خود در جبهه شرقی اوکراین ادامه می‌دهد؛ از عصر روز گذشته قوای روسی تقریبا نیمی از شهر مهم سورودونتسک در استان لوهانسک را به تصرف خود درآورده اند و درگیری برای پاکسازی سایر مناطق این شهر ادامه دارد؛ عمده قوای اوکراینی دست به عقب نشینی از این شهر به سمت منطقه لیچانسک زده اند و سقوط سورودونتسک و تصرف کامل استان لوهانسک توسط روسیه قطعی خواهد بود.

تحولات روز نود و ششم جنگ اوکراین:

رایزنی مقامات جمهوری دونتسک برای به رسمیت شناختن استقلال این منطقه/ هویتزرهای Krab لهستانی به ارتش اوکراین اهدا شد/ نگاهی به خسارات تجهیزاتی روسیه و اوکراین پس از ۱۴ هفته نبرد +نقشه و تصاویر

بر خلاف عملیات تهاجمی ارتش روسیه در شمال شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین در ماه نخست نبرد که بدون برنامه ریزی دقیق و رعایت اصول نظامی و با تلفات و خسارات بالا در نهایت منجر به عقب نشینی شد، به نظر می رسد فرماندهان ارتش روسیه از تجارب قبلی درس گرفته و در جبهه شرقی با دقت عمل بهتری دست به پیشروی در میدان نبرد می زنند و تا هنگامی که محدوده شهر مورد هدف به طور کامل با آتش پشتیبانی پاکسازی نشده باشد، اقدام به ورود به شهر مربوطه نمی کنند.

اتمام حجت بایدن با ارتش اوکراین

چند روز قبل منابع خبری امریکا به نقل از پنتاگون از موافقت جو بایدن رئیس جمهور امریکا با ارسال سامانه های راکت انداز توپخانه ای "هیمارس" برای ارتش اوکراین خبر دادند.

اتمام حجت بایدن با ارتش اوکراین؛ موشک بالستیک نمی‌دهیم! / تصرف نیمی از شهر سورودونتسک توسط ارتش روسیه/ اتحادیه اروپا سرانجام بر سر تحریم نفتی مسکو به توافق رسید +تصاویر

این مسئله یک بار دیگر موجب شد تا کرملین تهدید جدی علیه این تصمیم واشنگتن اعلام کند؛ با این مضمون که روسیه پاسخ سنگینی به ارسال تسلیحات دوربرد که خاک این کشور را هدف قرار بدهد خواهد داد. اما روز گذشته جو بایدن رسما اعلام کرد که موشک های دوربرد که قابلیت نصب بر روی سیستم های راکت انداز چندگانه امریکایی دارند را به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

اتمام حجت بایدن با ارتش اوکراین؛ موشک بالستیک نمی‌دهیم! / تصرف نیمی از شهر سورودونتسک توسط ارتش روسیه/ اتحادیه اروپا سرانجام بر سر تحریم نفتی مسکو به توافق رسید +تصاویر

احتمالا تنها راکت های میان برد سری M۳۰ و M۳۱ امریکایی با بردی بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر برای مقابله با توپخانه ارتش روسیه به کی‌یف ارسال خواهد شد و خبری از ارسال موشک بالستیک تاکتیکی MGM۱۴۰ATACMS که در نسخه های متفاوت بردی بین ۱۳۰ تا ۳۰۰ کیلومتر دارد نخواهد بود.

توافق سران اتحادیه اروپا بر سر تحریم نفتی روسیه

سرانجام کشورهای اروپایی برای تحریم بخشی از نفت روسیه به توافق رسیدند.

به گزارش رویترز، چارلز میشل رییس شورای اروپا در توییتی مدعی شد در نشست غیرعلنی روز گذشته، سران کشورهای اروپایی درباره تحریم بخشی از واردات نفت روسیه که توسط نفت کش و از طریق دریا به اتحادیه اروپا صادر می‌شود به توافق رسیدند. این تحریم شامل واردات نفت از طریق خط لوله نمی‌شود.

اتمام حجت بایدن با ارتش اوکراین؛ موشک بالستیک نمی‌دهیم! / تصرف نیمی از شهر سورودونتسک توسط ارتش روسیه/ اتحادیه اروپا سرانجام بر سر تحریم نفتی مسکو به توافق رسید +تصاویر

کشورهای اروپایی از ابتدای جنگ اوکراین در صدد تحریم نفت روسیه بوده اند که این تحریم با واکنش منفی کشورهایی که دسترسی به دریا ندارند، مانند مجارستان و اسلواکی مواجه بوده است. این کشورها تحریم تمام نفت روسیه را خطری جدی برای امنیت انرژی خود قلمداد میکردند چون بدلیل عدم دسترسی به دریا، جایگزینی نفت روسیه برایشان بسیار مشکل است.

حال اتحادیه اروپا تصمیم گرفته بخشی از واردات نفت روسیه که از طریق خط لوله صورت می‌پذیرد را معاف نماید. دو سوم واردات نفت روسیه توسط اروپا از طریق دریا و نفتکش صورت می‌گیرد و یک سوم آن نیز از طریق خط لوله موسوم به Druzhba انجام می‌شود. به دنبال انتشار این خبر قیمت نفت برنت به ۱۲۱ دلار در هر بشکه صعود کرد.

بر اساس آخرین اطلاعات مربوط به صادرات نفت روسیه، این کشور به طور میانگین روزانه حدود ۷.۵ میلیون بشکه نفت صادر میکند که چین با واردات ۳.۶ میلیون بشکه در روز بزرگترین مقصد صادراتی نفت روسیه است.

اتمام حجت بایدن با ارتش اوکراین؛ موشک بالستیک نمی‌دهیم! / تصرف نیمی از شهر سورودونتسک توسط ارتش روسیه/ اتحادیه اروپا سرانجام بر سر تحریم نفتی مسکو به توافق رسید +تصاویر

همچنین اروپا به طور میانگین روزانه ۳.۲ میلیون بشکه واردات نفت از روسیه داشته است که در تحریم فعلی، به طور میانگین حدود ۲.۱ میلیون بشکه از نفت روسیه شامل تحریم های اتحادیه اروپا می‌گردد. تحریم فعلی اتحادیه اروپا از نوع تحریم های اولیه بوده و شامل دیگر کشورها نمی‌شود.

همچنین هند نیز اخیرا به مشتریان نفت روسیه اضافه شده است. در گزارشی که اخیرا بلومبرگ منتشر کرده است، واردات نفت روسیه توسط چین و هند رشد چشمگیری داشته است به طوریکه هند با ثبت یک رکورد تاریخی واردات نفت روسیه را ۲۵ برابر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    40 14
    از دشمنان برند شکایت به دوستان ..چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم ...?؟؟؟؟؟؟
    • DE ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      22 53
      از دشمنان برند شکایت به دوستان ..چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم ...?؟؟؟؟؟؟- دوستی با مردم دانا نکوست - دشمن دانا به از نادان دوست/ دشمن دانا بلندت می کند - بر زمینت می زند نادان دوست/ کلام امام علی (ع) حضرت در این باره فرموده اند: «هم نشینی با دوست خردمند، زندگی بخش جان و روح است. دشمن با خرد برای تو از دوست نادان مطمئن تر است.»// دوستی امریکا و ناتو و غربی ها تا کنون چه کسی را نجات داده اینها چیزهایی نیست که بتوان از تاریخ پاک کرد. امریکا از بدو تولد تا کنون به جنایت و غارت حتی دوستان خود مشغول است. زیرا کاپیتالیسم و سرمایه داری یعنی همین. و دقیقا کمونیست هم نمونه دیگری از استعمار انسانهاست که شوروی را زمین زد . امریکای در حال افول آخرین دست و پاهای خود را میزنند. این ددمنشان اگر به قرادادهای بین المللی که خود هزاران بار تایید کرده اند پایدار بودند , اکنون بشر بعد از دو جنگ جهانی با بیش از 100 میلیون کشته و کشورهای خراب و اروپایی با خاک یکسان شده ..., با خیانت و عهد شکنی و رضالت با کودتای مخملی در کشورها ناتو را برای غارت ته مانده شوروی به مرزهای روسیه نمیرساندند. روسیه یک سانتیمتر خود را به مرزهای کشورهای های غربی نزدیک نکرده بود و سالها اخطار و شکایت میکرد و سیا 30یون عقب افتاده مست ویسکی و نوکران حلقه بگوش آنها و عروسکهای غربی هر هر کرکر میکردند و روسیه را مسخره میکردند فقط 15000 نفر زن و بچه پیر جوان روسی تبار را نئونازی های فاشیست اوکراین کشتند وامریکا دلقک را مامور جنگ با روسیه نمود به امید تضعیف و شکست و غارت روسیه .. اسناد این جنایات کشتن 15000 نفر روسی تبار در سازمانهای حقوق بشری دستنشانده غرب خاک میخورد.اینجا بحث بر سر دزدی و غارت منابع روسیه است دقیقا کاری که هیتلر نیمه تمام گذاشت و کاری که امریکا و ناتو و صهیونیستها در عراق سوریه جنگ تحمیلی به ایران..یمن .. لیبی لبنان.....فلسطین هنوز ادامه میدهند. رژیم سرمایه داری امریکایی و غارت انسانها دقیقا مانند رژیم کمونیست که آنهم روی دیگر این سکه بود مانند شوروی در حال افول و تکه تکه شدن است.
    • DE ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      تازه اول جنگه ببینید اوکراین با چه خفت وخواری روسیه را بیرون میدازه
    • NL ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      29 9
      ۱۱:۵۴ کپی کردن مطالب و درجواب کاربران دیگر گذاشتن عین بیسوادی محض هست
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      28 10
      دوستی با مردم دانا نکوست...جواب.حالا که شمشیر شما دوستان بر گردن ماست و قسم خوردید تا جون گرفته نکنید رها نکنید . شما سوارید و ما پیاده. ظلمتان اوج گرفته .اوج. خودتان متوجه نیستید .گلبولهای سفید دارند همه چیز را قورت می دهند . جامعه ایران دچار بیماری خود ایمنی شده.از شر شما به خدا پناه می بریم و بس .یا صاحب آلزمان کمک.
    • DE ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      6 26
      شیعه انگلیسی و حجتیه ای ها و مرفهین بی درد و اشرافیون و اشرفیون و غربگداها بعد از 32 سال خیانت به مردم و رانت و داداچ و حقوق نجومی حالا تازه یاد کمک از امام زمان افتادند!!!!
    • ناشناس IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 4
      به 17:04 شیعه انگلیسی و آمریکایی کم بود . شیعه روسی هم بهش اضافه شد !!!
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 1
      شیعه انگلیسی و حجتیه ای ها ....جواب ...آزبس رانت گرفتیم اس و پاس و در بدر شدیم. توی هر خونواده سه نفر بیکار .مواد مخدر و فساد و فحشا و جرم و جنایت ارزان و یه لقمه نان گران . فحش دادن و تهمت زدن راحت و گفتن حرف راست و حق سخت و دشوار .اوباش و اشرار دستشون باز و فحش می دهند و تهمت می زنند و آدمهای نیکوکار و عفیف مظلوم و مقهور .یا خدایه اسم اعظمت قسمت می دهم انقلابیون سه آتشه را هر چه زود تر و قبل از آنکه مملکت رابه کلی نابود کنند .هدایت کن .و راه امام باقر ع را نشانشان بده .
  • احمد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    41 45
    ظاهرا موج جنگ به سود روسیه در جریانه . عقب نشینی از کیف از نظر تبلیغاتی و روحی یه مدت تاثیر بد خودشو رو روی سربازان روسی گذاشته بود اما دوباره با اراده و صبر و تحمل ابتکار جنگو بدست گرفتند . اینجا درک می کنیم چقد روحیه سربازان تاثیر داره تو نبردها . الان دیگه میشه گفت سی درصد اوکراین تحت تصرف روسیه هست .
    • CH ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      39 30
      ۱۱:۲۲ - یه عده احمق با اینکه میدونن روسیه عیله منافع ملیشون عمل میکنه باز ازاین چکمه بی سر وپا حمایت میکنند هرچند اخرش شکسته.
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      24 45
      اخه پهن مغز اگه میدونستی منافع ملی چیه که قر نمیدادی باسه هیچی
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      ۱۲:۳۹ خوب کله پوک نفهم وقتی روسیه عیله ایران وفروش نفت اوپک بیانه میده تو تو کدام جنگلهای امازون به سر میبردی تو که هر وتر هیچی حالت نیست تورا به خدا کامنت نذار درجواب دیگران
    • محمد IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      16 28
      12:19 باز زبون باز کردی ادم نمیشی :)
    • US ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      4 4
      ۱۳:۴۰ هوش.... سر پیازی ته پیازی که خودت میدازی وسط؟!!!!!
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      3 22
      15:52 تو هم حتمأ ..ن پیازی! صد پیف بر تو!
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      5 0
      ۱۹:۵۰ - خدا شفات بده اوضات خیلی خرابه
  • احمد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    19 31
    چقد عقب نشینی از کیف روی روحیه سربازان روسیه تاثیر بدی گذاشته بود . الان دوباره ابتکار عمل رو بدست گرفتند . روحیه ظاهرا خیلی تاثیر داره تو اراده ها و ابتکارات . الان دیگه میشه گفت سی درصد اوکراین تحت تصرف روسیه هست
    • TR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      29 25
      ۱۱:۲۴ گناهت چیه بگو، چپ وچور و وارونه کامنت گذاشتن بعید نیست.هههههه
  • نیما IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    47 53
    شکست زلنسکی وو فتح اوکراین توسط روسیه حتمی است و زلنسکی نیز همانند اشرف غنی عبرتی برای همیشه خواهد بود همنطوری که اشرف غنی آب علیه ایران بست دولتش سقوط کرد زلنسکی نیز در همه قطعنامه ها علیه ایران رای می داد به آمریکا جون دلبست اما سرانجام معلوم است جنگ بدبختی تنها چیزی است که آمریکا ها برای غرب اسیا یا همون خاورمیانه آورندو برای اروپا هم چیزی بهتر از این نیاوردند
    • نقی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      29 10
      احتمالا دوتا زلنسکی وجود دارد و شما از دومی صحبت می کنید که ما نمی شناسیم! زلنسکی، رئیس جمهور اکراین، تا بحال روسیه و کل اعتبار آنرا نه تنها زیر سئوال برده ، بلکه از نفس می اندازد و بخوبی اثبات کرده که با شکل و قیافه ظاهراً ساده خود، توانسته حمایت مردم بسیاری از کشورها و کل رهبران قدرتمند دنیا را با خود همراه کند! تاریخ بشر از شگفتی های غیر قابل پیش بینی کم ندارد و در عرصه امروز: آیا فکر کرده اید که روسیه با آنهمه قدرت و با پشتیبانی چین و چندین کشور دیگر، هرگز نخواهد توانست ضرب شست زلنسکی را خنثی کند؟ (رجوع شود به غلظت شکر آب روسیه با غرب و رویارویی کل مردم دنیا با قوانین دوران جنگ سرد برای قدرتمندی روسیه)
    • DE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      6 24
      زلنسکی با قیافه ساده ...فقط با فشار امریکا و صهیونیستها از 145 کشور در دنیا حمایت 38 تا شون که اکثرا در اروپا هستند و اتحادیه صهیونیستی اروپا به آنها دستور میدهد و چند کشور دزد غارتگر و متجاوز مانند صهیون امریکا و انگل لیس فعلا دردناچاری تا قبل از زمستان سختی که در پیش است تمام انبارهای خود را در اوکراین خالی کردند تا امریکا و انگلیس و صهیون بتوانند سالهای متمادی هزاران میلیارد دلار اسلحه به اروپا بفروشند و بخاطر تامین قطعات یدکی کل اروپا را مستعمره خود کنند. مردم اوکراین حسابشون از دلقک جداست .وقتی 20000000 بیست میلیون اوکراینی فرار میکنند و به دلقینسکی پشت میکنند اونوقت لابد چند میلیارد طرفدار دلقینسکی در سراسر دنیا هستند . جورج موش تا چند سال نمیدونست تفاوت ایران و عراق چیه و کدام کدامند .همین اخیرا با زصحبت کرد که روسیه به کشور مستقلی مانند عراق حمله کرده خخخخ .اکثر امریکایی ها اصلا مشکلشون اوکراین و روسیه نیست چه برسه به بیش از صد کشور دیگر . چی سر هم میبافی الکی .
    • US ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      60 5
      ۱۷:۱۵ عزیز از وضعیتی که تو کشور حکم فرماست مشخصه کی چی یا شر و ور به هم میبافه. برو خدا شفات بده افکار شماها کلا پوسیده هست وسیاست ها تماما درمقابل تمام کشورها اشتباست وضعیت همینی که هست که الان همه میبینن بیخودی از غرب بد گویی نکن راهی جز کنار امدن با غرب نیست لجبازی بیشتر کشور را بیشتر به منجلاب نابودی میکشاند.بهتره سرعقل بیاین و هم خودتون وهم ملت را نابودتر نکنید.
    • DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 54
      .....راهی جز کنار امدن با غرب نیست لجبازی بیشتر کشور را بیشتر به منجلاب نابودی میکشاند.بهتره سرعقل بیاین و هم خودتون وهم ملت را نابودتر نکنید..... افرادی مانند شماها آدرس ذلت و بدبختی برای مردم دنیا میپیچند که امریکا روی سرشون سوار شده تاریخ ایران پر است از وادادگان و جاسوسان و وطنفروشان ‌....شما از همون مردمی هستید که با یزید بیعت کردند و خون امام حسن ع را روی زمین ریختند. دلقک کودتای نارنجی هم همین نسخه را برای اوکراین پیچید و خواست نوکری غرب را بکنه که باعث کشته شدن هزاران نفر شد .قرنها دوتا ملت قبل از پیچیدن نسخه ذلت یکی بودند و اوکرازنیها از نفت و گاز و معادن مفت روسیه بهشت شده بودند. الان باید کاسه گدایی بگیرن دستسون جلوی امپریالیست جهانخوار. همون گاوهای شیرده و سران مرتجع عرب با امریکا کنار اومدند کافیه. به دستورش و با خرج هزاران میلیاردی عربها داعش را درست کردند و صدها هزار نفر مسلمان را قتل عام کردند. شماها غربگداها ۳۲ سال کشور را به فلاکت کشیدید حالا دستمال دستتون گرفید برای مردم اشک تمساح میریزید. حناتون رنگ نداره جزو آمار نیستید. تمام.
    • US ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      25 0
      ۲۳:۰۳ جناب چرا شما درجواب دیگران همش همین متن را کپی میزنی بیخیال شو وکمی با واقعیتا کنار بیا وکمی منطق داشته باش.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    10 17
    امان از جهل و گمراهی ؟؟؟ یا ولی عصر بدادمان برس .
    • DE ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 0
      امان از جهل و گمراهی وادادگان و جاسوسان و وطنفروشان ‌ رژیم سرمایه داری امریکایی ؟؟؟ یا ولی عصر بدادمان برس .
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    39 36
    فقط نگاه کنید شیوه حمایت امریکا از متحدانش رو که از ترس نمیتونه حتی یه موشک بابرد 200 ویا 300 کیلومتر رو به متحدش بده و ایران که حماس رو که از لحاظ مذهبی متفاوت هستیم و حتی در بعضی موارد سیاسی مانند وقایع سوریه اختلاف نظر هم داشتیم به موشک هایی بابرد بالا مجهز کرده.با این شیوه حمایت به زودی دور بر به قول بعضی ها کد خدا به شدت خالی خواهد شد.
    • نقی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      1 0
      نه خیر عزیزم، این مورد مربوط به مدیریت و پلیس بازی بین کشورهای کوچک توسط ابر قدرتها می باشد، یعنی اگر ایران هم روزی به اندازه آمریکا، قدرتمند و ابرقدرت شود، موشکهای با برد بالای صد کیلومتر را در همه جای خاورمیانه، محکوم و قدغن خواهد کرد و حق دارد !
    • تمام IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      5 1
      حمله به خاک مسکو قطعا به آتش جنگ دامن می‌زنه. همین الان شمال و غرب و تقریباً جنوب اوکراین در امنیت کامل بسر میبره‌. این بده بستون ابر قدرت هاست. شرق مال روسیه بقیش مال اوکراین. بنظر میرسه غرب و روسیه می‌خوان جنگ رو پایان بدن. روسیه هم به این نتیجه رسیده که لقمه بزرگتر از دهنش برداشته و به همون شرق جدایی طلب ها بسنده کرده.
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      2 0
      این نقی چی میگه علتش فقط یک چیزه و اونهم روسیه تهدید کرده اگر موشوک برد بلند به اوکراین تحویل بشه به مثابه اعلام جنگ با روسیه است چون در اونصورت پایتخت روسیه یعنی مسکو و برخی شهرهای مهم روسیه به خطر میافته وگرنه موشک با برد 300 کیلومتر ( که تو همین خبر هم آمده بود)رو خیلی از کشورهای متوسط نظامی هم دارن ولی جرئت ارسال ندارن وگرنه همین ابرقدرت ها در زمان جنگ صدها موشک برد بلند به صدام دادن
  • پوتین IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    24 38
    روسیه داره کم کم اوکراین رو می بلعه، همین دیروزدوشهر دیگه اوکراین در لوهانسک تصرف شد.
  • مجتبی از زنجان IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    9 17
    آقای پوتین چرا میخوای اوکراین رو تجزیه کنی کریمه رو که گرفتی شرق اوکراین هم میخوای چون همشون روس هستند کشور خودت۵۰۰نژاد زندگی میکنه لعنت به دنیا خدا یاور مظلوم انشالله
    • یوسف از همدان IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      3 3
      آقا مجتبی بالاخره داری متوجه می شوی که خداوند انسان ها را متفاوت آفریده و هیچ کس نباید به هر بهانه ای این تنوع (فرهنگی زبانی)را از بین ببرد و سعی کنه کشور را به بهانه حفظ اتحاد و انسجام ملی یک دست کنه . دوشونیری کی نمنه دییرم دا ؟
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      6 9
      برای یهودی رلنسکی از خدا نام نبر روسیه حمله نمی کردمی خواستند کشور خزر بسازنند شمال ایران هم بود البته شما فقط زلنسکی را می بینی این دلقک دشمن منطقه است سوروس یک مجارستانی است وخرر حالا بفهم چدا دمکرات ها با روسیه دشمن هستند
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      5 35
      بحث تجزیه کشورهای بزرگ تازه شروع جنگهای میراث خواران شروع می شود - آلمان تجزیه خواهد شد - فرانسه تجزیه خواهد شد - انگلیس تجزیه شده در ایرلند و اسکاتلند و..و بیشتر تجزیه خواهد شد - ایالتهای آمریکا هم همینطور تجزیه خواهند شد جنگهای اینگونه ای دقیقا مثل قرن قبل مثل شب سیاه دارد هجوم می آورد این بار ثروت مردم آسیا بداد غرب نخواهد رسید چون اعتبار ی به غرب قائل نیستند و اعتمادشان هم در جنگ دو بوسیله غربیها زابین رفته است - فویل لک یا امرکیه او یوروپیه
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      7 33
      غربگدای حقیر
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      10 25
      بعد از حمله روسیه به اوکراین و نابودی آزمایشگاههای بیولوژیک آمریکا در این کشور تاکنون سویه جدید کرونا به وجود نیامده است! باتوجه به این موضوع که مقامات روسیه گفته بودند کرونا اقدام امریکا در اوکراین بوده است، بزودی مردم عاقل دنیا قضاوت خواهند کرد که حمله روسیه به اوکراین چقدربه نفع مردم جهان بوده
  • مهدی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 24
    خوشبختانه توپخانه ما از کوتاه برد تا بلند برد رو پوشش میده
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    4 17
    سلام فررررررررررمانده
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      سلام فرمانده
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 50
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • FR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    3 7
    ظاهراً با صادرات بحدو حصر نفت روسیه بچین وهند و همینطور اروپا.عقل حکم می‌کنه که صادرات نفت ایران افسانه ای بیش نیست ..یعنی ایران بازار نفت خود را بروسیه تقدیم نموده.امید وارم اشتباه کرده باشم .یکی روشنمون کنه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 10
    اونهایی که میان اینجا و به قلم مردم می نویسند بدانند هیچ ایرانی از روسیه یا اوکراین حمایت نمی کنه. اینکار البانی نشین هاست. فقط برخی نطریاتشون رو در مورد اتفاقات آینده می نویسند.
  • پیام راهبردی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 20
    سگهای پشمالوی اقیانوسیه به همراه راسوی اندونزی!
  • ف GB ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 12
    روسیه پیروز میدان است..غربگرایان الکی دست و پا نزنند
    • FI ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 17
      ایرانی یعنی آزاده یعنی دشمن هر مستکبری در جهان.
  • رضا IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 23
    یاد اون شیخی افتادم که می گفت، دنیای آینده دنیای موشک ها نیست
    • US ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      16 0
      ۲۰:۳۷ اون شیخ هنوز هم درست گفته یه نگاهی به مردم ومملکت برباد رفته بنداز به حرف اون شیخ میرسی البته اگه درک وفهم داشته باشی.
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    26 2
    از عمو پوتین چه خبر؟ شنیدم سرطانش پیشرفت کرده و تعادل نداره و بینایی اش افت کرده و به زیردستانش پرخاش میکند.انشالله یکی دو سال دیگه به درک واصل بشه
    • CH ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      21 1
      البته که خداوند همیشه حاضر هست وجواب میدهد تو همین دنیا این تنها چیزی هست که از دین من حقانیتش پی بردم
    • DE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 29
      از عمو پوتین چه خبر؟ شنیدم سرطانش پیشرفت کرده ....عجب یعنی واقعا اصلاحات افتاده به جون پوتین؟ خدا کنه . تنها راهی که میشه روسیه را شکست داد همین روش هستش. باید غربگداها و وطنفروشان و رفرمیستها و اصلاح طلبها را در روسیه تقویت کرد و مانند اوکراین با کودتای نارنجی و جورج سوروسی روسیه را نوکر غرب کرد با جنگ نمیشه . مرگ بر پوتین و دشمنان خبیث و جنایتکارش.
    • CH ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      13 0
      ۱۲:۴۵ حسین باز که امدی درجواب دیگران به شر و ورگفتن خسته نمیشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس