تغییر ساعت کار ادارات در حال بررسی است

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: برنامه تغییر ساعت کار بخش اداری با پیشنهاد شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق و با کمک استانداران در حال بررسی است و امیدواریم به‌زودی ابلاغ شود.

به گزارش مشرق، بخش اداری کشور یکی از بخش‌های پُرمصرف انرژی است که رعایت شدن مدیریت مصرف از سوی این بخش می‌تواند به گذر مطمئن از پیک تابستان کمک کند.

بر این اساس امسال شرکت مدیریت شبکه برق ایران مصمم شده تا با کنترل میزان مصرف برق در بخش اداری به تامین برق سایر بخش‌ها کمک کند.

طبق ماده ۲ مصوبه هیات وزیران، همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی نسبت به سال گذشته در طول ساعت کاری روزانه هستند و در صورت رعایت‌نکردن با قطع برق روبرو می‌شوند.

«مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق در همین باره در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بخش اداری کار خود را یک تا دو ساعت زودتر از قبل، آغاز و زودتر به پایان برسانند تا ساعت اوج مصرف یعنی ۱۲ تا  ۱۷ وسایل سرمایشی به طور کامل خاموش شود.

وی ادامه داد: این اقدام به‌تنهایی می‌تواند یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در پی داشته و امکان تامین پایدار انرژی برای سایر مشترکان را فراهم خواهد کرد.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: اکنون این موضوع در حال بررسی است و امید است به‌زودی ابلاغ شود.

رجبی مشهدی افزود: از روز گذشته مصرف اداره‌ها و ارگان‌های مهم توسط شرکت‌های توزیع مورد پایش و رصد قرار گرفته است، در این طرح  ضمن ارزیابی راهکارهای پیشنهادی مدیریت بار در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های موجود به‌منظور گذر از پیک تابستان سال جاری، برنامه‌های کنترل بار مشترکان ولتاژ اولیه، ثانویه و همچنین مشترکان حساس نظامی، بانک‌ها و ارگان‌های مهم نیز مورد رصد  قرار گرفت.

وی افزود: قرار شده دستگاه‌های مجاز استخراج رمزارز در زمان اوج مصرف برق در صورت بروز محدودیت با اعلام دیسپاچینگ ملی از شبکه خارج شوند و برای این مهم برنامه‌های مدیریت مصرف را دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شبکه برق ایران ادامه داد: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است و در این باره سیاست‌های تنبیهی و تشویقی  در دستور کار قرار دارد.

رجبی مشهدی درباره بررسی آخرین وضعیت تراز تولید و مصرف برق در روزهای گرم پیش‌رو، تاکید کرد: نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند و نیاز مصرف در هفته جاری به دلیل گرمای شدید این روزها، افزایش بیشتری خواهد یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    آخه کجای دنیا ساعت 6:30 کارمند رو میبرن سر کار؟
  • ج د ا IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    به جای این کارها از ساعت کار ادارات کم کنید و روزهای پنجشنبه را هم تعطیل اعلام کنید . تهران که تعطیل هست سایر استانها هم روزهای پنجشنبه تعطیل کنید تا کارمندان هم نفسی بکشند و قدری استراحت کنند و مقداری از استرس و التهاب کاری و اداری دور باشند تا با انرژی بیشتری در طول هفته کار کنند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس