امروزه کشاورزان و باغداران به منظور سهولت بیشتر و کاهش هزینه ها از انواع ادوات و تجهیزات کشاورزی جهت انجام مراحل مختلف کاشت، داشت، برداشت و همچنین جهت نگهداری از گیاهان و محصولات بهره می برند.

در گذشته تجهیزات کشاورزی حالت ساده و کلاسیک داشتند که با دست ساخته می شدند اما با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات کشاورزی مدرن به بازار عرضه شدند که به کمک این تجهیزات کشاورزی مراحل مختلف کار به صورت تخصصی با سرعت بیشتری انجام می شود و استفاده از آنها نیازمند نیروی جسمانی کمتری می باشد. در ادامه به منظور آشنایی بیشتر با این تجهیزات کشاورزی و نحوه عملکرد آنها، به معرفی پرمصرف ترین تجهیزات کشاورزی می پردازیم.

پرمصرف ترین تجهیزات کشاورزی

اره موتوری

اره موتوری یا اره زنجیری از کارآمدترین تجهیزات کشاورزی می باشد که دارای یک زنجیر بلند با دندانه های تیز است که پیرامون محور یک ورقه فلزی قرار گرفته است. با روشن شدن موتور، این زنجیر شروع به چرخیدن کرده و سبب برش چوب می شود. سوخت موتور این اره موتوری می تواند برق یا بنزین باشد. از عوامل تاثیرگذار بر کارایی اره موتوری، می توان به توان موتور، سرعت چرخش زنجیر و طول ورق فلزی اشاره کرد که این موارد با توجه به قطر چوب یا جسمی که برش می دهیم، متغیر است، لذا بهتر است پیش از خرید اره موتوری با کارشناس آگاه این حوزه مشورت کنید.

بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات کشاورزی را از کجا بخریم؟

چاله کن

چاله کن از تجهیزات کشاورزی ویژه جهت ایجاد چاله و گودال در زمین است. با روشن شدن موتور، تیغه های دستگاه چاله کن به صورت دورانی حرکت کرده و زمین را حفر می کنند. چاله های ایجاد شده برای کاشت نهال و درخت، نصب فنس و تیر برق و دفن چالکود، مناسب می باشند. منبع تغذیه موتور دستگاه چاله کن یا گودال کن می تواند برقی، بنزینی یا دیزلی باشد.

بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات کشاورزی را از کجا بخریم؟

سمپاش

یکی از اقدامات ضروری جهت نگهداری و حفظ شرایط مطلوب گیاهان و محصولات کشاورزی سمپاشی است. دستگاه سمپاش برای پخش یکنواخت سم و مواد شیمیایی به صورت تخصصی در دو نوع دستی و مکانیزه تولید شده است. انواع مختلف سمپاش به صورت شارژی و بنزینی وجود دارد که با توجه به مقیاس زمین کشاورزی یا باغ، نوع مناسب آن مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات کشاورزی را از کجا بخریم؟

چمن زن

ماشین چمن زن برای کوتاه کردن چمن در سریع ترین زمان و با کمترین نیروی انسانی از جمله تجهیزات کشاورزی ضروری در زمین های بزرگ است. چمن زن انواع دستی و موتوری دارد که نوع موتوری آن می تواند برقی یا بنزینی باشد. برخی چمن زن ها محفظه ای برای جمع آوری چمن های برش خورده و ضایعات دارند و برخی دیگر فاقد این محفظه هستند.

علف زن

علف زن از جمله تجهیزات کشاورزی کاربردی جهت کوتاه کردن درختچه ها، هرس کردن و کندن علف های هرز و سایر مواردی استفاده می شود که ماشین چمن زنی قادر به حذف آنها نیست. علف زنی در زمان مناسب به حفظ مرغوبیت خاک کمک می کند. ماشین های علف زن از لحاظ نوع حمل در دو نوع پشتی و دوشی در دسترس هستند و از نظر نوع سوخت موتور، برخی از آنها بنزینی و برخی دیگر شارژی هستند و با باتری کار می کنند.

شمشاد زن

شمشاد زن برای هرس کردن و شکل دادن درخت ها و درختچه ها بدون آسیب دیدن قسمت های چوبی کاربرد دارد. انواع دستی و موتوری شمشاد زن وجود دارد که نوع دستی آن برای کار های سبک استفاده می شود و نوع موتوری آن با برق یا بنزین کار می کند که طبیعتاً از قدرت بالاتری برخوردار است.

نهرکن

برای حفر نهر آب و زهکشی زمین زراعی از دستگاه نهرکن استفاده می شود. دستگاه نهرکن به پشت تراکتور یا تیلر متصل می شود و به جر حفر نهر، برای شخم زدن مجدد خاک نیز کاربرد دارد. نهرکن از دو گاو آهن برگردان تشکیل شده است که از ناحیه تیغه به یکدیگر متصل شده اند. با توجه به اینکه حفر نهر بدون استفاده از دستگاه بسیار زمان بر است، با استفاده از نهرکن در زمان و نیروی انسانی صرفه جویی می شود.

برگ جمع کن

دستگاه برگ جمع کن به طور اختصاصی برای جمع آوری برگ، خرده چوب و سایر ضایعات کوچک بدون آسیب به چمن استفاده می شود. برگ جمع کن در انواع دستی و موتوری عرضه می شود که نوع موتوری آن می تواند برقی (شارژی) یا بنزینی باشد و انواع مختلف برگ جمع کن موتوری نیز به صورت دمنده و مکنده موجود هستند. برگ جمع کن های مکنده به یک محفظه متصل می شوند و با نیروی مکش، برگ ها را در داخل محفظه ای که برای جمع آوری برگ ها تعبیه شده است، جمع می کنند.

در حال حاضر شرکت های بسیاری در یک بازار رقابتی، انواع مختلف تجهیزات کشاورزی را تولید و به بازار عرضه می کنند، در این میان هایپر صنعت فامکو به عنوان بزرگ ترین هایپر مارکت صنعتی خاورمیانه تامین کننده انواع تجهیزات کشاورزی و صنعتی و وارد کننده برند های مطرح تجهیزات کشاورزی، مرغوب ترین تجهیزات کشاورزی را با گارانتی به مشتریان عرضه می کند تا با اطمینان خاطر و پس از مشاوره فنی، محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند. هایپر صنعت فامکو با حذف واسطه ها و عرضه دسته اول محصولات، بهترین قیمت تجهیزات کشاورزی را تضمین می کند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس