کد خبر 1381132
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
امدادرسانی شبانه به حادثه‌دیدگان متروپل

عضو شورای شهر تهران بر لزوم تشکیل کمیسیون مشترک و تخصصی برای نظارت بر پروژه‌های مشارکتی شهرداری تأکید کرد و گفت: شهرداری آبادان به دلیل منفعت از تخریب ساختمان سرباز زده است.

به گزارش مشرق، نرجس سلیمانی در صحن امروز شورای  شهر تهران با اشاره به حادثه متروپل اظهارداشت: نظارت دقیق بر پروژه‌های مشارکتی شهرداری ضرورت دارد. در حادثه آبادان که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شد این سوال مطرح است که قوانین و مقررات ساختمانی کمبود و نقصی داریم؟ ما کمبود قانون نداریم البته به روزرسانی آن بنا بر شرایط انجام می شود اما نکته اصلی نظارت است.

عضو شورای شهر تهران افزود: نظارت بر عهده سازمان نظام مهندسی است و این سازمان به شهرداری آبادان در خصوص متروپل هشدار داده بود و شهرداری به دلیل منفعت از تخریب ساختمان سرباز زده است.

سلیمانی با بیان اینکه عدم رابطه موثر و عملیاتی بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: شهرداری در پروژه های مشارکتی با توجه به منفعت نمی تواند وارد نظارت شود؛ باید کمیسیون مشترک و تخصصی برای نظارت بر پروژه های مشارکتی شهرداری با حضور کمیسیون نظارت و حقوقی، معماری و شهرسازی، کمیسوین برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل تشکیل شود تا نظارت موثری صورت بگیرد.

وی در خصوص گلایه شهروندان از حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: در تمام کشورهایی که حمل و نقل عمومی دارند، شهروندان کثیر السفر هزینه کمتری را با کارت ها می پردازند و درخواست می شود تسهیلات و تشویقات لازم برای مسافران کثیرالسفر فراهم شود چون به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک می کنند.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه پیگیری حادثه آبادان و جلوگیری از چنین حوادثی در کشور بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ماجرای ساختمان های ناایمن فراتر از کار آتش نشانی است؛ طرحی از چهار ماه پیش توسط شهرداری آغاز شده است و تقاضای من این است که در جلسات آتی شورا گزارش مفصلی از این طرح ارائه شود تا بدانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد تا شورا نقش خود را ایفا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دکتر فریماه رجاوند IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    مقصران را هرچه سریعتر اعدام کنید
  • رضا IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    به شهرداری چه؟شهرداری طفلک مثل همیشه فقط سهمشو گرفته.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    اثبات این ادعا خیلی کار سختی بوده!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس