کد خبر 1381101
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
ترکیه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه طی گزارشی از تداوم و تشدید بمباران‌ غیرنظامیان در مناطقی از این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای نظامی ترکیه بمباران منازل غیرنظامیان در حومه مناطق «تل تمر» و «ابو راسین» در شمال غربی استان «الحسکه» را تشدید کرده‌اند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: «یک هواپیمای جاسوسی بزرگ ترکیه بر فراز حومه تل تمر و ابو راسین (زرکان) در حومه حالسکه پرواز کرد و بعد از آن، نیروهای ترکیه بمباران توپخانه‌ای و موشکی خود را بر شهرهای ابو راسین و حومه تل تمر در شمال غربی الحسکه تشدید کردند».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود: «ده‌ها موشک به مرکز شهر ابو راسین اصابت کرد و موجب واردشدن خسارات مادی زیادی به خانه‌های ساکنان شد؛ یکی از خانه‌های مسکونی آسیب‌دیده نیز در آتش سوخت. این بمباران به روستاهای تل الورد، خربه شعیر، الکوزلیه، الغیبیش، سکر حمیر، طویله، تل جمعه و تل کیفجی آشوری‌ها کشیده شد».

بیشتر بخوانید:

در ادامه گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه آمده است: «بمباران خشونت‌آمیز و مداوم باعث آواره شدن اکثر ساکنان منطقه از خانه‌های خود و مجروح شدن یکی از نیروهای گروه قسد شده است».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه  در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد: «این بمباران همزمان با پرواز پهپادهای ترکیه بر فراز منطقه صورت گرفته است».

تداوم حملات هوایی ترکیه در مرزهای سوریه و عراق باعث واکنش‌های زیادی در این کشورها و منطقه شده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اخیراً و در واکنش به اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرزهای این دو کشور اعلام کرده بود که تهران تنها راه رفع نگرانی‌های امنیتی آنکارا را گفت‌وگو، احترام به توافقات دوجانبه و توافقات روند آستانه از جمله رعایت اصل عدم به توسل به زور می‌داند.

این در حالی است که مقامات دولت ترکیه، دلیل تداوم این عملیات‌های هوایی در مرزهای عراق و سوریه را مبارزه با گروهک‌های تروریستی عنوان کرده و علاوه بر پایبندی به روندهای صلح و تنش‌زدایی، اذعان می‌کنند که آنکارا به خاک دیگر کشورها چشم طمع ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    5 11
    ترکیه ایران و سوریه که هر از چند گاهی هم عراق به خاطر منافع مشترک و همکاری کردهای تروریست و مزدور اسراییل که دم از تجزیه می زنند با هم هماهنک می شن تا این تروریست ها را نابود کنن ننگ بر کرد تروریست که سربازان مرزی ما را شهید می کنند زنده با وطن
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      10 1
      آیا خطر پانترک ها و نقش ستون پنجمی آنها کمتر از تروریست هست ؟! واقعیت این است که کشور ما باید کوردها رو جذب خودش کند ..همان گونه که شیعه برای ایران استراتژیک هست ، یابد روی افکار عمومی کردها بیشتر تمرکز کرد ..باید مناطق کرد نشین به ایران الحاق بشه ...بهترین کار برای مبارزه با پروژه های عثمانی صهیونیستی که نهایتا باعث تشکیل اسرائیل بزرگ میشه
    • ایمان IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      1 7
      وقتی میگی افکار عمومی کردها خندم میگیره..خخخخخ..اگر ایران میخواست همین امروز مناطق عرب و تورک نشبن که چند وقتیست کرد نشین شده رو به خاک خودش الحاق میکرد.ولی کردها خطری بزرگ برای خاورمیانه هستند..برای همین هم باید در جنگ و نا امنی های الان و اینده جمعیتشون کمتر و کمتر بشه..بعدا راجع به الحاق اون مناطق هم صحبت خواهیم کرد
    • US ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      کرد ها جزیی از فرهنگ چند هزار ساله ایرن هستند . اونی که برای منطقه از اسراییل وجودش خطرناکه پانترک ها با نژادی از شرق آسیا هستند هر کسی نقشه توهمی ترکیه در سال 2050 رو نگاه کرده باشه متوجه میشه این ها اصلا به فکر مبارزه با تروریسم نیستند امروز پ ک ک فردا میشه اسد و عراق و فرداها ارمنستان و ایران.. زگیل ناتو خیلی پرو شده
    • US ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      اسراییل و کردها خخخ؟ اسلام خخخ؟ پانترک ها دقیقا خیلی وقته با این کلمات بازی میکنن کردها به مراتب خطرشون از پانترک ها کمتره و اگر با ترکیه و اسراییل رابطه پنهانی دارند کوتاهی از مسولین نابخرد ماست و نیروی دافعه دارند دقیقا الان سوریه عراق ایران ارمنستان و روسیه در یک جبهه هستند ،الهامم خانم جدیدا گفته قدرت ترکیه برای ما هم خوبه، و ترکیه به عراق و سوریه و باکو البته جراتش رو نداره و اسراییل از تالش شمالی(آران) به ارمنستان و ایران حمله کنن لابد؟
  • محمود IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 1
    کی هست که بد جوری چوب این کارها را بخوری
  • ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 0
    کل جمعیت ترک های جهان، ۱۷۰میلیون نفر هم نمیشه. ایران‌ دومین کشور‌پرجمعیت ترک زبان جهان‌هست. که تازه کل جمعیت ایران ۸۰میلیون هم نمیشه.___آریایی‌ها‌قرنها از این‌بیچارگان‌ جلوتر است.
    • حسین IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 8
      وقتی میگی ایران بزرگترین کشور ترک زبان دنیا هستش پس چرا هنوز اموزش به زبان مادریشون قدغن هستش؟ پس نشون میده عملا آریایی ها هنوز تو قرون قبل میلاد زندگی میکنند که ارزشی برای سایر اقوام قائل نیستند و افکار نژادپرستانه دارند و اگر روزی ایران عزیزم تجزیه بشه همین افکار نژادپرستانه امثال این آریایی ها هستش که کشور رو در این مسیر قرار داده
    • ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      6 1
      آذری آریایی است
    • ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      7 2
      چون ترک های ایران، آریایی هستند و اصلا ترک نیستند
    • US ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 1
      چون آذری قبل اسلام تات زبون بوده و نه تورک مغول زبون شرق آسیا.. فارسی کردی لری بلوچی گیلک تالشی مازنی مشهدی و تاتی همه هم خانواده هستند اما زبون ترکی که گویش شصت وششم مغولیه در ایران هم خانواده ندارد. خود ترکیه هم بعد اسلام با ورود سلجوقیان ترکی رو هر ساله جشن میگیره برای اینکه چون تا قبل اسلام استان ایران بوده و خودش رو از ایران جدا بدونه.. ترکیه استان ما بوده ما هیچوقت جز ترکیه نبودیم این غیرت ایرانیه حساب آذری ایرانی تات زبون از ترک و مغول شرق آسیا جداس قرارداد گوک ترک گواه خیلی چیزهاس تا قرن پنجم میلادی اسم ترک(ده قرن بعد هخامنشیان ) در شرق آسیا همچین چیزی نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس