کد خبر 1381025
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
آبله میمونی

مقامات مکزیک اعلام کردند، اولین مورد ابتلا به بیماری آبله میمون که از آمریکا وارد این کشور شده است را ثبت کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، هوگو لوپز گاتل معاون وزیر بهداشت مکزیک روز شنبه (به وقت محلی) در توییتر نوشت، مرد ۵۰ ساله که مقیم نیویورک است احتمالاً در هلند به این ویروس آلوده شده است. 

این مرد در حال حاضر در مکزیکو سیتی تحت درمان است و وضعیت او پایدار گزارش شده و در قرنطینه قرار گرفته است. 

کمیته ملی نظارت بر اپیدمیولوژی مکزیک روز چهارشنبه مجموعه‌ای از اقدامات پیشگیرانه این بیماری را به اشتراک گذاشت و اعلام کرد، شناسایی این ویروس در مکزیک حتمی است. 

مقامات آمریکایی روز شنبه گزارش دادند که تعداد موارد آبله میمون در این کشور به ۱۲ مورد رسیده است. 

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهد که موارد جدید ابتلا به آبله میمون در سراسر این کشور از جمله در کلرادو، کالیفرنیا، فلوریدا و یوتا گزارش شده است. 

همچنین این داده‌ها نشان می‌دهد که واشنگتن، ماساچوست، نیویورک و ویرجینیا هر کدام یک مورد از ابتلا به این بیماری را گزارش کرده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

آبله میمون خطرناک‌تر است یا کرونا؟

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون ۲۴۴ مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در سرتاسر جهان گزارش شده که ۱۶۰ مورد آن تایید شده و ۱۸۴ مورد دیگر تحت بررسی است. 

این ویروس اکنون در بیش از ۲۰ کشور ثبت شده است. بیشترین موارد ابتلا در اروپا اعلام شده است. 

 سازمان جهانی بهداشت با این حال همه‌گیری آبله میمون در بین انسان‌ها را «قابل کنترل» توصیف کرد. سازمان جهانی بهداشت همچنین خواستار ذخیره واکسن‌ها و داروهای موجود برای مقابله با آبله میمون در راستای توزیع عادلانه آن‌ها در سطح جهان شد.  

به گفته سازمان جهانی بهداشت هنوز بسیاری از پرسش‌ها درباره نحوه شیوع اولیه آبله میمون در بین انسان‌ها بی‌پاسخ مانده است. با این حال مقامات این سازمان بر این باور هستند که تغییرات ژنتیکی ویروس آبله میمون نقشی در شیوع آن بین انسان‌ها ندارد.  

آبله‌میمون شبیه به آبله انسانی است. این بیماری در بسیاری از مناطق جهان سال‌ها است که ریشه‌کن شده و نمونه تازه‌ای از آن گزارش نشده است؛ با این حال طی سال‌های اخیر به ویژه پس از همه‌گیری ویروس کرونا، نگرانی از شیوع این ویروس بیشتر شده است. 

علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، درد عضلات، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است. 

التهابات پوستی نیز ممکن است ایجاد شود که معمولاً روی صورت قبل از انتشار به سایر قسمت‌های بدن شروع می‌شود. در نهایت یک دلمه تشکیل می‌دهد و می‌افتد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس