کد خبر 1381012
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
قدرت آبله میمون بیشتر است یا کرونا؟

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد اگر در همین مقطع کنونی اقدامات لازم انجام شود، می‌توان آبله میمونی را مهار کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: اولویت فعلی باید کنترل آبله میمونی در کشورهای غیرآندمیک باشد. این موضوع با اقدام سریع قابل دستیابی است.

آبله میمون به طور معمول یک عفونت ویروسی خفیف بومی کشورهای آفریقایی است اما گسترش آن به کشورهای غیربومی مانند اروپا و ایالات متحده نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. تاکنون بیش از ۲۰۰ کشور این عفونت را تایید کرده‌اند و حدود ۲۰ کشور نیز موارد مشکوک داشته‌اند.

سیلوی برایاند، مدیر پیشگیری بیماری‌های عفونی سازمان جهانی بهداشت، درباره این بیماری گفت: ما تصور می‌کنیم اگر در حال حاضر اقدامات درست را انجام دهیم، می‌توانیم این بیماری را به راحتی مهار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون فرصتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری وجود دارد، از همه مردم خواست که نگران نباشند زیرا انتقال ویروس آبله میمونی بسیار کندتر از سایر ویروس‌ها مانند کروناست.

مقامات بهداشت جهانی گفته‌اند: در حال حاضر نیازی به واکسیناسیون انبوه نیست اما واکسیناسیون هدفمند در صورت امکان برای تماس نزدیک افراد آلوده موضوعی است که باید آن را مد نظر قرار داد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • صاحبخانهء خاطی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 3
    ها ها ها ها.... ما دهه پنجاهی ها واکسن آبله زده ایم دیگه نمی گیریم ، شما جوان تر ها می گیرید قیافه هاتون سوراخ سوراخ میشه هه هه هه هه
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      3 0
      خیلی امیدوار نباشید اگر ویروس منتقل شده و گسترش پیداکرده یعنی آبله هست اما چه آبله ای معلوم نیست حالا فعلا میگن میمون حرف شما مثل اینه که موقع شیوع کرونا کسی می گفت من واکسن آنفولانزا زدم هیچوقت کرونا نمی گیرم
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    خیلی امیدوار نباشید اگر ویروس منتقل شده و گسترش پیداکرده یعنی آبله هست اما چه آبله ای معلوم نیست حالا فعلا میگن میمون حرف شما مثل اینه که موقع شیوع کرونا کسی می گفت من واکسن آنفولانزا زدم هیچوقت کرونا نمی گیرم
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    این ادعای سازمان بهداشت جهانی که ابله ی میمون بومی آفریقاست ، دروغ محض است ، این ویروس و بیماری‌های همه گیر از این نوع از آزمایشگاه های صهیونیست های پنتاگون ، منشأ می گیرد ، در عجبم چرا دولت‌های نسبتا مستقل و دلسوز ، پیگیر این آزمایشگاه ها نمی شوند؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    خدا رحمتت کنه مه لقا خانم که رفتی و کرونا و... رو ندیدی!
  • DE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    آبله میمون خطرناک‌تر است یا کرونا؟ این دیگه در تخصص ماها نیست فقط لابراتوارهای زیر زمینی اوکراین بیشترین تخصص و تجربه را در بیماریهای مصنوعی ژنتیکی و مسری و شیمیایی و میکروبی دارند. اونها باید نظر بدهند.
  • فرهاد IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    ببا نوبت اینه سوراخمون کنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس