دست رد صهیونیست ها به درخواست آمریکا در باره راهپیمایی پرچم

رژیم صهیونیستی درخواست آمریکا برای بازنگری در تصمیم برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در قدس از ترس تشدید تنش و درگیری در سرزمین های اشغالی را نپذیرفت.

به گزارش مشرق، یک مقام صهیونیست دیروز (پنجشنبه) فاش کرد که دولت آمریکا در حال اعمال فشار بر اسرائیل برای لغو یا تغییر مسیر راهپیمایی پرچم از «باب العامود» و منطقه اسلامی قدس شرقی است. 

بر پایه اعلام شبکه روسیا الیوم به نقل از این مقام صهیونیست، فشارهای آمریکا بر اسرائیل برای لغو یا تغییر مسیر راهپیمایی پرچم تا کنون هیچ نتیجه ای نداشته است. 

در همین پیوند، مرکز اطلاع رسانی فلسطین امروز جمعه به نقل از روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» خبر داد که «اومر بارلیو» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پاسخ به درخواست سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی برای تغییر مسیر برگزاری راهپیمایی پرچم گفته است: نخست، من این نگرانی‌ها را درک می‌کنم و دوم اینکه از نزدیک پیگیر اقدام های انجام شده هستم و به هر شیوه‌ای تلاش خواهیم کرد تا مانع از هرگونه تنش و درگیری در منطقه شویم.

وی گفته که این راهپیمایی ۳۰ سال است که برگزار می‌شود و رژیم صهیونیستی بر برگزاری آن اصرار دارد و قصدی هم برای تغییر مسیر برگزاری آن ندارد.

این راهپیمایی قرار است از باب العامود عبور کرده و پس از طی کردن محله های مسلمانان در قدس به دیوار براق می‌رسد.

راهپیمایی طبق برنامه برگزار خواهد شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین پایگاه خبری "انتلی نیوز" اعلام کرد که مسئولان اسرائیلی گفته‌اند که راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در قدس اشغالی، طبق برنامه و در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که راهپیمایی پرچم طبق برنامه قبلی از محله باب العامود عبور کرده و مقابل دیوار براق (دیوار ندبه) به پایان خواهد رسید و از داخل مسجد الاقصی نیز عبور نخواهد کرد.

اقدامی که ممکن است به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها منجر شود

گروه‌های مقاومت فلسطین هم به شدت نسبت به این اقدام تحریک‌آمیز و احمقانه صهیونیست‌ها هشدار داده و اعلام کرده‌اند که قطعا در برابر اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس که با هدف یهودی‌سازی این شهر انجام می‌گیرد، ساکت نمی‌نشینند.

مقاومت فلسطین در آستانه برگزاری «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی، به منظور آمادگی برای رویارویی نظامی احتمالی با رژیم اشغالگر صهیونیستی نیروهای خود را به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.

برخی منابع در مقاومت فلسطین گفته اند که فرماندهان مقاومت اظهارنظرهای سران دشمن صهیونیستی در مورد شهر قدس را به دقت پیگیری می‌کنند و تصمیم واضح و روشنی برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان اشغالگر از جمله راهپیمایی پرچم در شهر قدس و عبور آن از محله اسلامی و باب العامود و تعرض جمعی به مسجد الاقصی اتخاذ کرده‌اند.

این منابع تاکید کردند که مقاومت تحرکات دشمن صهیونیستی در نوار غزه از جمله پروازهای گسترده پهپادهای جاسوسی و هجومی دشمن در آسمان مناطق مختلف این باریکه را نیز زیر نظر دارد و نیروهای خود را برای هرگونه درگیری و رویارویی احتمالی با دشمن به حالت آماده‌باش درآورده است.

سال گذشته نیز تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس و مسجد الاقصی با وجود هشدارهای مقاومت، به درگیری و جنگی دیگر در غزه منجر شد که ۱۲ روز به طول انجامید و تنش و درگیری‌های شدیدی را هم در سراسر سرزمین های اشغالی از جمله فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ به دنبال داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    4 0
    نمی دانم چرا از تجارت ایران با دنیا آمریکا و عربستان و اسرائیل دل درد دارند!به این دلیل باید بازدارندگی هسته‌ای داشته باشیم، تا ضعیف باشیم وضعیت همین آشو همین کاسه بوده و خواهد بود، آنهایی که هسته‌ای ندارند همه عضو یک اعتلاف مثل عرب و ناتو هستند، مستقل ها هم مثل پاکستان و هند و اسرائیل هم سلاح هسته‌ای دارند. ایران؟! به یونان گرسنه رو ندهید که برای اسرائیل اجازه تمرین برای حمله به ایران رو از روی آسمانش را داده بود و تمرین هم می کردند.
  • علیرضا IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    8 0
    اسایش جهان ومنطقه فقط محواسراییل،تاجهان ازشراین موشهای کثیف وجعلی ورانده شده ازاروپا،،ارام گیردان شاالله
  • NL ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 0
    تااسراییل وصهیونیست وجود داره.بشریت روی آرامش نخاهددید
  • پیروزه IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    دقیقا باید بمب هسته ای در این دور زمانه داشت چون داریم به سمت دنیای توحش می رویم.
  • عبدالله IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    4 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    نیویورک تایمز تیتر زده انفجار پارچین حمله پهپادی به ساختمان تحقیقاتی وزارت دفاع ایران بود
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    به امید خدا دیگه نفس های سگ _یو___نیستها به آخر رسیده با این راهپیمایی پرچم جنگ تمام عیاری خواهد شد و دشمن نابود میشه انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس