کد خبر 1380544
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: چهار پایان غالبا اگر از مسیری رفتند و در گل گیر افتادند، نوبت بعدی از آنجا عبور نمی کنند.

مقامات آمریکایی دیده بودند که ایران، دزدان دریایی انگلیس را به خاطر توقیف نفتکش در تنگه جبل الطارق، چگونه در خلیج فارس تحقیر کرد و خفت داد.

آمریکایی ها پاییز سال گذشته هم در دریای عمان، به مدت شش ساعت با نیروی دریایی سپاه دست و پنجه نرم کرده و سرانجام در وضعیتی تحقیر آمیز، مجبور شده بودند نیروهای ایرانی را با نفت و نفتکش توقیف شده تنها بگذارند و عقب نشینی کنند.

آن زمان نیوزویک به نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شد"نیروهای ایرانی یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کرده‌اند و نیروهای آمریکایی، فقط حادثه را تماشا نموده و با نیروهای سپاه پاسداران مقابله نکرده است". خبرگزاری آسوشیتد پرس هم نوشته بود "ایران یک نفتکش تحت پرچم ویتنام را در دریای عمان توقیف کرد". 

ناو آمریکایی، آن زمان  با محاصره نفتکش مذکور و عملیات هلی برن توسط تکاوران قهرمان ایرانی مواجه شده و پس از شش ساعت کلنجار ، عقب نشینی را بر درگیری ترجیح داده بود.

امشب ظاهرا دو نفتکش متعلق به یونانی ها توسط سپاه پاسداران توقیف شد، اما واقعیت ماجرا این است که چون بانی توقیف نفتکش ایرانی توسط دولت یونان، آمریکایی ها بوده و اقدام به سرقت محموله نفت ایران کرده اند، بنابراین همان آمریکایی ها هم امروز گرفتار تحقیر و خفت خود خواسته شدند. ظاهرا یکی از نفتکش ها، حامل نفت به آمریکا بوده است.

اکنون با ضرب شست امروز سپاه پاسداران، تمام بازی میدانی و رسانه ای آمریکا برای اعمال فشار بر ایران، به سوی خود دولتمردان آمریکایی کمانه کرده، با این تفاوت که قیمت نفت هم مجددا در دنیا صعودی شده و کشورهای بسیاری، متعرض اقدامات ماجرا جویانه و تورم زای آمریکا در بلبشوی فعلی اقتصاد جهانی خواهند شد.

برآیند ماجرا، ضربه دیگری بر پرستیژ ابر قدرتی آمریکاست و باز دیگر ثابت می کند که تصمیم گیران واشنگتن، ناتوان از تصمیم گیری مبتنی بر عقلانیت راهبردی هستند و از ورود در باتلاق عبرت نمی گیرند. اکنون حماقت های دولت بایدن، تنه به تنه حماقت هایی در دولت ترامپ می زند، که توسط دموکرات ها به خاطر ناکارآمدی و خسارت هایش برای آمریکا، هجو شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    30 0
    واقعا معنی نوکر بازهم اینجا مسجل شد.این یونان بدبخت هم از آمریکا خورد(انداختش جلو دعوا)هم از ایران.نوش جونتون.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    9 3
    تصمیم گیران واشنگتن، ناتوان از تصمیم گیری مبتنی بر عقلانیت راهبردی هستند و از ورود در باتلاق عبرت نمی گیرند. ( امیدوارم تصمیم گیران عاقل ما فکری برای این گاو بی عقل که اتفاقا شاخ های تیز از جنس اتم هم داره کرده باشند )
    • hldv IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      2 3
      اشتباهی مثبت دادم
  • تبریزی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    26 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند همچنانکه تا امروز هم نتوانسته #خمینی_کبیر #امام_خامنه_ای
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    12 1
    اجرت با سیدالشهدا برای جهاد تبیینت آقای ایمانی
  • مجید IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 0
    ماهمیشه آمریکا را تحقیر میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس