کد خبر 1379957
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
آمریکا محموله نفتی ایران را ضبط کرد

۳ منبع آگاه اعلام کرد که آمریکا رسما یک محموله نفت توقیف شده ایران در یک نفتکش با خدمه روس را ضبط کرده و درحال ارسال آن به خاک خود است.

به گزارش مشرق به نقل از فاینانشیال پست، ۳ منبع آگاه اعلام کردند که آمریکا رسما محموله نفت ایران را که اخیرا در نزدیکی سواحل یونان توقیف شده بود را ضبط کرده است.

این نفتکش به دلیل شرایط بد آب و هوایی مجبور شده به سواحل یونان پناه ببرد که در آنجا گارد ساحلی یونان این نفتکش را توقیف و به درخواست نظام قضایی آمریکا نفت آن را تسلیم طرف آمریکایی کرده است.

این نفتکش ابتدا به بهانه تحریم‌های اتحادیه اروپا توقیف شد.

به گفته یک منبع آگاه روز پنجشنبه گذشته وزارت دادگستری آمریکا به یونان اعلام کرده که محموله نفت این کشتی ایرانی است.

منابع آگاه بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرده‌اند که نفت این شناور حالا به یک نفتکش دیگر که از سوی آمریکا اجاره شده است منتقل شده و در حال انتقال به خاک آمریکا است.

کشور ایران ‌در واکنش به این اقدام کاردار یونان را احضار کرد و این اقدام را دزدی بین المللی عنوان کرد و در بیانیه‌ای از دولت یونان خواست که فوراً به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.

در این بیانیه آمده است: یک فروند کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت یونان در سواحل این کشور نگه داشته و بار آن با حکم دادگاه و با هماهنگی دولت آمریکا، توقیف شد درحالی که این کشتی به منظور حفظ ایمنی پرسنل و کشتی، به سواحل یونان پناه برده است اما متاسفانه هیچ گونه همکاری و کمک‌رسانی با کشتی مدنظر قرار نگرفته و توسط نیروهای نظامی، تخلیه بار صورت گرفته که این اقدام، مصداق بارز دزدی دریایی است.

نفتکش توقیف شده پگاس نام داشته که با پرچم ایران بوده و خدمه روسی داشته است و البته نام آن به لانا تغییر داده شده است. مقصد این نفتکش ترکیه بوده است و گفته می‌شود این محموله ۱۱۵ هزار تن حجم داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    13 9
    همه دنیا گوش به فرمان آمریکا هستند تا اقتصاد شون ضربه نخورد .
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      8 0
      بگو می ترسند آمریکا به اقتصادشان ضربه بزند. چون کشورهایی ضعیف و وابسته و ناتوانند. مثل همین یونان که بدبخت ترین کشور اروپا است.
    • DE ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      5 0
      همه دنیا گوش به فرمان آمریکا هستند تا اقتصاد شون ضربه نخورد. / نه کاملا غلط کردی عوضی نوشتی...منظور کاملا غلط نوشتی و عوضی گرفتی قدرت با جنایت را .باید اینطور بنویسی : امریکا در اکثر کسورها با کودتا و یا انقلابات رنگی یا دستکاری در ذهن مردم نوکرهای خودش و صهیونیست را سر کار آورده تا بهشون دستور بدهد. برای مثال اگر رژزم گاوهای شیرده یک حکومت مردمی بود و بجای هزاران میلیارد دلاری که سالها صرف کشتن مسلمانان عراق و یمن و ایران کمک صدام و لیبی و فلسطین و سوریه ‌‌....کرده بود خرج آبادانی این کشورها میکرد اکنون امریکا در مقابل کشورهای مسلمان مو ش کوری بیش نبود. کما اینکه تا حدود ۵۰۰ سال پیش اولا امریکایی وجود نداشت ثانیا کل اروپای قرون وسطی در اعماق وحشیگری و بی تمدنی بسر میبرد. در جنگهای اروپا که مانند وحشی ها به جان هم می افتادند تا قبل از جنگ جهانی اول چند میلیون کشته شدند تازه کشته های دو جنگ جهانی بیش از ۱۰۰ میلیون است. و هنوز از کشت و کشتار و قتل و غارت و فروش اسلحه و دخالت در دیگر کشورها ارتزاق میکنند.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    3 0
    آمریکا ومزدور حقیرش یونان کود خوردند!
  • درخشان IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    5 0
    یکبار برای همیشه یک کشتی آمریکایی را مصادره کنید با محموله اش بنام دولت ایران تا از این غلطها تکرار نشه
  • جواد IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    3 0
    فقط چند کشتی امریکایی باید مصادره بشه با بار
  • پرویز DE ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    1 4
    یاد ماجرای جالبی افتادم ، مسابقه کشتی ارتش های جهان در ایران ، سالن سرپوشیده محمد رضاشاه پر از جمعیت بود ، بسیار بیشتر از ظرفیت ، فینال وزن دهم یا فوق سنگین امروز ، از ایران روانشاد یعقوبعلی شورورزی در برابر حریف روسی ، دو قهرمان با تشویق کر کننده تماشاگران بروی تشک آمدند ، در صورت پیروزی شورورزی و کسب مدال طلا تیم ارتش ایران قهرمان ارتشهای جهان میشد ، پس از مقدمات دو حریف به دو گوشه تشک رفتند و داور هر دو را به وسط تشک دعوت کرد پس از دست دادن داور سوت شروع مسابقه را زد ، اینجا اتفاقی افتاد که سالن به ناگاه انگار یک کلید را را زده باشند در سکوتی عجیب فرو رفت سکوت کامل ، قهرمان روس پس از دست دادن بسرعت برق دو خم شورورزی را گرفت و او را در یک غافلگیری برق آسا و باور نکردنی ضربه کرد ، ده ثانیه هم نشد ، دو قهرمان دست دادند ، دستها از هم جدا شد و شورورزی ضربه شد ، در آن سکوت مرگبار که حتا صدای نفس کسی شنیده نمیشد یک نفر از وسط تماشاچیان فریاد زد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس