کد خبر 1379695
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
افزایش شکاف در اتحادیه اروپا بر سر جنگ اوکراین

شکاف میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا با درخواست آشکار ایتالیا و مجارستان برای برقراری آتش بس در اوکراین و برگزاری مذاکرات صلح با روسیه، افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، دیگر اعضای این نهاد مصمم هستند در آستانه نشست ۳۰ و ۳۱ مه (۹ و ۱۰ خرداد ماه)، موضع تندی در برابر مسکو در پیش گیرند.

در پیش نویس بیانیه پایانی این نشست که به دست رویترز رسیده، افزون بر اینکه پایبندی اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین برای اجرای حق بنیادین خود برای دفاع در برابر تجاوز روسیه، تزلزل ناپذیر توصیف شده، هیچ اشاره ای به مذاکرات صلح نشده است.

به گفته منابع آگاه؛ سفیر ایتالیا در نشست روز جمعه نمایندگان اتحادیه اروپا، با پیشنهاد تغییراتی در متن این پیش نویس، گفته که باید به مذاکرات صلح اشاره و برقراری فوری وسریع آتش بس به عنوان یکی از اهداف نخست اتحادیه اروپا مطرح شود.

این پیشنهاد رم با پشتیبانی مجارستان و قبرس روبه رو شده است که از کشورهایی هستند که با بسته تازه تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه که از چند هفته پیش به علت اختلافات درونی، متوقف شده بود، مخالفت می کنند. مجارستان با تحریم نفتی روسیه مخالف است و قبرس در باره پیشنهاد ممنوعیت فروش املاک به شهروندان روسیه، نگرانی هایی دارد.

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه در اجلاس مجمع داووس، افزون بر در پیش گرفتن موضع تندی در برابر روسیه، به مذاکرات صلح اشاره نکرد.

در تازه ترین پیش نویس قطعنامه پایانی اجلاس اتحادیه اروپا آمده است که این نهاد همچنان به تقویت توانایی دفاعی اوکراین برای دفاع از یکپارچگی سرزمینی و حق حاکمیت خود، پایبند باقی مانده است.

به گفته دیپلمات ها، کشورهای حوزه بالتیک و لهستان، سرسخت ترین حامیان موضع تند در برابر مسکو هستند، به گونه ای که لتونی حتی خواستار صراحت بیشتر متن این بیانیه در مورد افزایش حمایت نظامی از اوکراین شده است.

یک دیپلمات گفته است که پیش نویس تازه متن این بیانیه، پس از نشست نمایندگان اتحادیه اروپا، تهیه می شود.

رم چند روز پیش طرح صلحی با مشارکت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا به عنوان کمک کننده به برقراری آتش بس های اولیه محلی، ارایه کرد.

جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) با حمله همه جانبه نیروهای ارتش روسیه به اوکراین آغاز شد، وارد چهامین ماه شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    اتحادیه اروپا یک اسم تابلویی است اینها هیچ اتحادی باهم ندارند. بهتر است تجزیه شوند به اروپای ضد آمریکا و اروپای آمریکا دوست
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس