کد خبر 1379300
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
مجارستان همچنان مخالف تحریم نفتی روسیه است

نخست وزیر مجارستان می‌گوید کشورش در شرایطی نیست که بتواند برای تحریم نفتی روسیه با اتحادیه اروپا همراهی کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مجارستان بار دیگر مخالفت خود را در خصوص وضع تحریم نفتی علیه روسیه اعلام کرد.

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان در نامه‌ای به رئیس شورای اروپا نوشت: تحریم‌های جدید پیشنهادی اتحادیه اروپا از جمله تحریم نفتی علیه روسیه، نباید در نشست هفته آینده سران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گیرد.

نخست وزیر مجارستان در نامه‌ای به تاریخ ۲۳ مه که به رؤیت رویترز رسید، اعلام کرد که بعید است تا آن زمان راه حلی پیدا شود و مجارستان در شرایطی نیست که تا زمانی که همه مسائل باقی مانده حل و فصل نشده، بتواند با تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا موافقت کند.

پیشتر روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در کشاکشی بر سر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه ادعا کرد که تحریم نفتی مسکو از سوی اتحادیه اروپا هر لحظه محتمل‌تر می‌شود.

مجارستان تا کنون چند بار تأکید کره است که تحریم انرژی روسیه به مثابه بمب هسته‌ای بوده و از آنجایی که امنیت ملی و منافع این کشور را با مخاطره مواجه خواهد کرد، هرگز مورد موافقت قرار نخواهد گرفت. از سوی دیگر نیز جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر گفته است: وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر سر ممنوعیت واردات نفت و گاز طبیعی روسیه به توافق نرسیده‌اند و گفت و گوها در مورد این موضوع ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس