فرانسه خواستار تصویب تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه شد

کاترین کولونا وزیر امور خارجه جدید فرانسه اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید ششمین بسته تحریمی خود علیه روسیه را تصویب کند.

به گزارش مشرق از سی ان ان، کولونا عصر سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود در برلین بر لزوم تقویت حمایت از اوکراین تاکید کرد. 

وی تصریح کرد: ما باید به سرعت بسته ششم تحریم‌ها (علیه روسیه) را تصویب کنیم که پایان تدریجی واردات نفت از روسیه را درنظر می‌گیرد. 

علیرغم مخالفت کشورهایی مانند مجارستان با تحریم‌های روسیه، کولونا از تصویب این بسته تحریمی ابراز خوشبینی کرد. 

به گزارش مشرق، این درحالی است که رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در حاشیه نشست مجمع اقتصاد جهانی در شهر داووس گفت، بعید است که در این اجلاس توافق مشترکی در مورد تحریم علیه روسیه بدست آید. 

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در حاشیه نشست مجمع اقتصاد جهانی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم اجلاس مجمع اقتصاد مکان مناسبی برای بحث درباره تحریم نفت روسیه باشد ولی مذاکره با کشورهای عضو درباره این موضوع همچنان ادامه دارد.

کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که واردات نفت از روسیه تا پایان سال در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تدریج متوقف شود، در حالی که مجارستان و چند کشور دیگر می‌توانند فرصت بیشتری داشته باشند. این شدیدترین تحریم اتحادیه اروپا در پاسخ به حمله روسیه علیه اوکراین خواهد بود. 

کمیسیون اروپا در نظر دارد تغییراتی را در برنامه تحریم خود بر نفت روسیه برای جلب نظر کشورهایی مانند مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک که مایل به اعمال تحریم‌ها نیستند انجام دهند. 

اجماع در مورد تصویب این بسته در این هفته با موانعی روبه رو شده است، به طوری که برخی از کشورها به دلیل وابستگی انرژی خود به نفت روسیه، در برابر تحریم پیشنهادی واردات نفت این کشور مقاومت می‌کنند و این احتمال که آن‌ها این اقدام را وتو کنند وجود دارد مگر اینکه معافیت‌هایی به آن‌ها اعطا شود.

دولت مجارستان گفته است هرگونه تحریم علیه نفت روسیه را وتو خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    3 0
    بعد از اوکراین انشاءالله نوبت فرانسه خواهد بود. بگو انشاءالله.
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 0
      انشاالله.
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 0
    نابودی شما دور نیست تا شما هستید آمریکا کدخداست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس