کد خبر 1379070
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

خودروهای رنو خودرو های چند منظوره ای هستند که توسط شرکت خودروسازی چندملیتی فرانسوی گروه رنو از سال ۱۸۹۹ تولید شدند. این شرکت طیف وسیعی از خودروها و ون ها را تولید می کند که اولین خودروی تولیدی آنها Renault Voiturette ۱CV است که در سال ۱۸۹۸ عرضه شد.

گروه رنو به تولید لوازم یدکی رنو با کیفیت عالی و مقرون به صرفه معروف هستند. قطعات یدکی که شما برای خودروی خود می خرید باید اورجینال و با دوام باشد تا هم از هزینه های اضافی جلوگیری شود و هم خودرو تا مدت های طولانی کار کند.

مانند بسیاری از خودروسازان قدیمی، رنو خود را در موتوراسپورت، به ویژه مسابقات رالی، فرمول ۱ و فرمول E تثبیت کرد که ابزاری برای تعیین ارزش خودرو و تکنیک بازاریابی در آن زمان بود.

۴ مدل برتر رنو

Lutecia/Clio (هاچ بک)

رنو کلیو (معروف به رنو لوتسیا در ژاپن) یک خودروی هاچ بک است که توسط خودروساز فرانسوی رنو تولید می شود. Clio در سال ۱۹۹۰ عرضه شد و در حال حاضر نسل پنجم خود را از سال ۲۰۱۹ عرضه می کند.

کلیو یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اروپا از زمان عرضه آن است و یکی از دو خودرویی است که دو بار به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شده است، موفقیتی که در سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۶ انجام داد.

Clio/Lutecia در پنج تریم موجود است. سطح پایه دارای ویژگی های استانداردی مانند اتصال USB، بلوتوث، شیشه های برقی جلو، درب گرم کن و آینه های قابل تنظیم الکتریکی و کروز کنترل است. تریم‌های بالایی ویژگی‌هایی مانند رادیو DAB، ناوبری ماهواره‌ای، رینگ‌های آلیاژی ۱۶/۱۷ اینچی، چراغ‌های جلو LED، تهویه مطبوع، سنسورهای پارک عقب، کنترل تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی سراسری، ورود و استارت بدون کلید، برف‌پاک‌کن‌ها و چراغ‌های خودکار را اضافه می‌کنند. و سیستم اطلاعات سرگرمی MediaNav رنو با صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی.

کلیو فضای پا و سر کافی برای سرنشینان صندلی جلو دارد، در حالی که صندلی‌های عقب برای کودکان یا بزرگسالان قد متوسط مناسب‌تر هستند، افراد قد بلند برای فضای زانو و پا مشکل دارند. کلیو دارای یک صندوق عقب ۳۹۱ لیتری است که اگر بهترین نباشد در کلاس خود یکی از بهترین ها است.

در زیر کاپوت، کلیو به یک موتور ۱.۰ لیتری سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با ۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۹ پوند فوت گشتاور مجهز شده است که به یک گیربکس پنج سرعته متصل است. این موتور همچنین با یک توربوشارژر با قدرت ۸۹ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ پوند فوت، همراه با یک گیربکس شش سرعته دستی یا خودکار CVT موجود است.

فلوئنس (سدان)

رنو فلوئنس یک سدان جمع و جور است که توسط خودروساز فرانسوی رنو تولید می شود. فلوئنس در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد و تا سال ۲۰۱۸ که با رنو مگان جایگزین شد در تولید باقی ماند.

فلوئنس در چهار نسخه Expression، Dynamique، Limited و R-Link موجود است. Expression سطح مبتدی به ویژگی‌های استانداردی مانند شیشه‌های برقی جلو، ورودی بدون کلید هندزفری، تهویه مطبوع و رینگ‌های آلیاژی ۱۵ اینچی مجهز شده است. در حالی که تریم های بالایی ویژگی هایی مانند صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۷ اینچی R-Link، Sat Nav، فرمان روکش چرمی، روکش نیمه چرمی و رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی را اضافه می کنند.

کابین فلوئنس جادار است و سطوح خوبی از راحتی را برای سرنشینان صندلی های جلو و عقب ارائه می دهد، با فضای پا و سر کافی در سراسر آن. فلوئنس دارای یک صندوق عقب ۵۳۰ لیتری است که بسیار چشمگیر است، می تواند چمدان و سایر موارد بزرگ را در خود جای دهد. در صورت نیاز به فضای اضافی برای صندوق عقب، صندلی‌های عقب را می‌توان تا کرد تا صندوق عقب برای تطبیق‌پذیری بیشتر افزایش یابد.

رنو فلوئنس به یک موتور ۱.۵ لیتری دیزل مجهز شده است که بین ۹۳ تا ۱۰۸ اسب بخار قدرت تولید می کند. این موتور به گیربکس پنج سرعته دستی، شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک متصل می شود. گیربکس دستی در مقایسه با اتوماتیک که کمی کند است پاسخ بهتری دارد.

کولیوس (SUV)

رنو کولئوس یک کراس اوور SUV جمع و جور است که توسط شرکت خودروسازی چندملیتی فرانسوی رنو ساخته شده است. Koleas در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد و از سال ۲۰۱۶ در دومین نسل خود قرار دارد.

نمای بیرونی کولئوس از طرفین دارای انحنا است، در حالی که طراحی صورت جلو دارای نشان رنو، چراغ‌های روشنایی L شکل در روز با برجسته‌های کرومی است، و در عقب، چراغ‌های عقب باریک زیبا وجود دارد.

فضای داخلی به خوبی طراحی شده است و دارای ویژگی های استانداردی مانند صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی چشم انداز است، در حالی که تریم بالاتر به صفحه نمایش لمسی خازنی پرتره ۸.۷ اینچی، درب عقب برقی و صندلی های چرمی مجهز شده است.

از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به شش کیسه هوا، دوربین دید عقب، مانیتور فشار باد لاستیک‌ها، ریل‌های سقف، سنسورهای عقب، کروز کنترل، برف‌پاک‌کن خودکار، چراغ‌های جلوی حسگر غروب، سیستم صوتی آرکامیس با هشت بلندگو، کنترل تهویه مطبوع دو منطقه‌ای، کابین LED اشاره کرد. چراغ ها، ابزار دیجیتال TFT، فرمان روکش چرمی و رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی.

فضای داخلی با راحتی کافی در کابین مناسب است. کولئوس فضای پا و سر کافی برای سرنشینان جلو و عقب دارد.

در زیر کاپوت، کولئوس به یک موتور ۲.۵ لیتری خطی ۴ بنزینی مجهز شده است که ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۱۶۶ پوند فوت گشتاور تولید می کند. موتور به یک CVT اتوماتیک با حالت دستی متصل می شود. موتورهای اختیاری دیگری نیز ارائه می شوند.

اگر یکی از صاحبان خودرو هیوندای هستید و به دنبال خرید لوازم یدکی هیوندای اصل و اورجینال از برند جنیون پارت هستید و در عین حال می خواهید بسیار مقرون به صرفه باشند از طریق فروشگاه های اینترنتی اقدام به خرید کنید و یا به خیابان ملت تهران سر بزنید.

کاپتور (SUV)

طراحی بیرونی بزرگترین نقطه فروش Captur است و چشم نواز است. صورت استاندارد دارای LED DRL'a C شکل در سپر، چراغ‌های LED جلو و عقب، خطوط براق و رینگ‌های آلیاژی است، در حالی که تریم‌های بالاتر رنگ بیرونی دو رنگ، سنسورهای پارک عقب، سنسورهای جلو و کرومی را اضافه می‌کنند.

فضای داخلی دارای پلاستیک های نرم و لطیف و داشبورد زیبا است. مدل‌های کپچر ۲۰۱۷ و بالاتر، فضای پا و سر کافی برای هر پنج سرنشین دارند و صندلی‌ها راحت و پشتیبانی می‌کنند. صندلی عقب می تواند به جلو و عقب بچرخد تا فضای کفش یا پا را افزایش دهد. کپچر دارای یک صندوق عقب ۴۲۲ لیتری است که با حرکت رو به جلو صندلی تا ۵۳۶ لیتر افزایش می یابد.

 از ویژگی های استاندارد کپچر می توان به سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، بلوتوث، اپل کارپلی، اندروید اتو، پورت های USB، رادیو DAB و نمایشگر اطلاعات درایور TFT ۴.۲ اینچی اشاره کرد. مدل‌های سطح بالا یک شارژر تلفن بی‌سیم، یک صفحه نمایش لمسی پرتره ۹.۳ اینچی و یک صفحه نمایش اطلاعات راننده ۱۰ اینچی را اضافه می‌کنند.

کپچر به موتور ۰.۹ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ پوند فوت گشتاور یا موتور ۱.۵ لیتری دیزل توربوشارژ با ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ پوند فوت مجهز شده است. این موتورها به گیربکس پنج سرعته دستی، شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک متصل می شوند.

شما میتوانید از فروشگاه اینترنتی راغبی دارای سالها تجربه، به خرید لوازم یدکی کولیوس با کیفیت و قیمت عالی بپردازید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس