کد خبر 1378881
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
پرواز خطوط هوایی مصر به یمن از سرگرفته شد

منابع خبری مصر روز دوشنبه اعلام کردند که مقامات این کشور اجازه راه اندازی پرواز مستقیم میان قاهره و صنعا را در چارچوب توافق آتش بس سازمان ملل متحد صادر کردند.

به گزارش مشرق از رسانه‌های مصری، وزارت امورخارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامح الشکری وزیر خارجه در این زمینه با  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تلفنی گفت وگو کرد.

در این تماس تلفنی گوترش قدردانی و تشکر خود را از عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر به دلیل اجازه برای راه اندازی پرواز مستقیم میان قاهره و صنعا در چارچوب آتش بس در یمن را ابراز کرده است.

وزارت امورخارجه مصر به جزییات بیشتر درخصوص تاریخ دقیق آغاز این پروازها و شروع آن هیچ اشاره‌ای نکرده است.

شکری نیز در این تماس تلفنی ابراز امیدواری کرده است که راه اندازی پرواز مستقیم میان قاهره و صنعا در تحکیم این آتش بس در یمن و کاهش درد و رنج و مشکلات مردم  و حمایت از یافتن راه حلی دائمی برای بحران این کشور  مؤثر واقع شود.

شرکت ملی هواپیمایی مصر ۲۶ مارس سال ۲۰۱۵ (۴ فروردین ۱۳۹۴) پروازهای خود از قاهره به صنعا را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

این کار در راستای پاسخ مثبت به خواسته ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان صورت گرفت.

در همین راستا، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که تمامی طرف‌ها بر پایبندی خود به آتش بس تاکید کرده‌اند.

دفتر هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن توییت کرد، تمامی طرف‌ها بر پایبندی خود به آتش بس تاکید کرده‌اند و تلاش‌ها برای پیشرفت در خصوص گشایش مسیرها در تعز و سایر استان‌ها ادامه دارد.

هانس گروندبرگ یکم آوریل جاری (۱۲ فروردین ماه) از موافقت طرف‌های درگیر در یمن با آتش‌بس دو ماهه و قابل تمدید که از دوم آوریل اجرایی شد، خبر داد.

ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان، نیروهای دولت مستعفی یمن و نیز جنبش انصارالله از این آتش‌بس استقبال کردند.

از مهمترین بندهای این توافقنامه، ازسرگیری پروازهای تجاری از فرودگاه صنعا با دو پرواز در هفته یکی به مقصد مصر و دیگری اردن بود.

ائتلاف متجاوز عربی از سال ۲۰۱۶ که انصارالله را به استفاده نظامی از فرودگاه صنعا متهم کرد و انصارالله نیز بارها این اتهام را رد کرد، پروازهای مسافربری در این فرودگاه را متوقف کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس