کد خبر 1378845
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
یک پهپاد سعودی در آسمان صنعاء سرنگون شد

پدافند هوایی یمن یک پهپاد جاسوسی عربستان سعودی را در حریم هوایی پایتخت یمن سرنگون کرد.

به گزارش مشرق، نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه خبر داد که پدافند هوایی این کشور توانسته یک پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی را سرنگون کرد.

بر اساس بیانیه نیروهای مسلح یمن، پدافند هوایی این کشور، یک پهپاد جاسوسی از نوع CH۴‌ وابسته به نیروی هوایی عربستان سعودی را در حریم هوایی صنعاء، پایتخت یمن سرنگون کرده است.

در این بیانیه آمده است که این پهپاد با یک موشک زمین به هوای ساخت داخل و زمانی که در حال انجام عملیات خصمانه در حریم هوایی پایتخت بوده، سرنگون شده است. 

دو روز پیش نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انهدام یک فروند پهپاد متعلق به نیروی هوایی عربستان سعودی در منطقه «حیران» در استان «حجه» خبر داد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت، این پهپاد از نوع «کاریال» ساخت ترکیه بوده که هنگام انجام مأموریت خصمانه و نقض آتش‌بس، با موشک زمینه به هوا ساقط شد.

سریع تأکید کرد، نیروهای مسلح یمن آماده مقابله و پاسخگویی با اینگونه تجاوزات هستند و این اقدامات ائتلاف سعودی بر عدم جدی بودن آن در تعهد به آتش‌بس و روند صلح تأکید می‌کند.

این در حالی است که اوایل آوریل «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن آغاز آتش‌بس و توقف عملیات‌های نظامی در این کشور را اعلام کرده بود؛ آتش‌بسی که شامل تمام عملیات‌های هوایی، زمینی و دریایی [چه در داخل یمن و چه در مرزهای خارجی آن] می‌شود، ولی ائتلاف سعودی همچنان در حال نقض آن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    4 0
    بیرقدار = عثمانیِ بی آبرو
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    0 0
    اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس