کد خبر 1373232
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۲
انصارالله: مفاد توافق آتش‌بس یمن کاملا واضح است

سخنگوی جنبش انصارالله در واکنش به ادامه حملات ائتلاف سعودی در یمن گفت که شرایط آتش‌بس انسانی اعلام شده از سوی سازمان ملل روشن است و بر توقف عملیات نظامی تأکید دارد.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در صفحه توئیتر خود نوشت که «مفاد آتش‌بس مشخص و بدون ابهام است و بر توقف عملیات نظامی و بازگشایی بندر الجدیده و فرودگاه صنعاء تأکید دارد».

وی افزود: «طبق مفاد آتش‌بس اعلام شده، بندر الحدیده باید به روی تعدادی مشخص از کشتی‌ها و فرودگاه صنعاء با دو پرواز در هفته به سمت اردن و مصر بازگشایی شود و کسانی که شروط دیگری را پیش می‌کشند قصد مانع‌تراشی در اجرای بندهای توافق آتش‌بس را دارند».

اکنون بیش از یک ماه از اجرای آتش‌بس در یمن تحت نظارت سازمان می‌گذرد،  اما متجاوزان با حملاتشان به مناطق مختلف یمن، همچنان آتش‌بس را نقض می‌کنند.

«محمد عبدالسلام» هفته پیش با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت گذشت یک ماه از اجرای آتش‌بس در یمن تأکید کرد که یک ماه از آتش‌بس انسانی در یمن گذشته است اما هنوز اجازه پرواز هواپیماها از فرودگاه صنعا داده نشده است.

عبدالسلام با متهم کردن ائتلاف عربی به جلوگیری از فعالیت فرودگاه صنعا آن را نقض صریح توافق آتش‌بس دانست.

وی گفت: علاوه بر این، روند ورود کشتی‌ها به بندر حدیده با کارشکنی مواجه می‌شود و آتش‌بس هم مکرراً نقض می‌شود و امروز هم هواپیمای تجسسی ائتلاف دو حمله به منطقه مأرب انجام داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس