ادعای وقیحانه ارتش رژیم صهیونیستی درباره شهادت خبرنگار فلسطینی

مسئول تحقیق ارتش رژیم صهیونیستی درباره نحوه شهادت یک خبرنگار فلسطینی برای عدم انجام تحقیقات کیفری در این‌باره بهانه‌هایی مطرح کرد.

به گزارش مشرق، «یفت تومر یروشالمی» دادستان کل نظامی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ادعای وقیحانه‌ای را درباره عامل احتمالی به شهادت رساندن «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه «الجزیره» مطرح کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «فرانس ۲۴»، یروشالمی گفت، اگر یک سرباز رژیم صهیونیستی گلوله‌ای را شلیک کرده باشد که موجب کشته شدن ابوعاقله شده است، این سرباز لزوماً بابت رفتار مجرمانه گناهکار شناخته نمی‌شود.

یروشالمی گفت: «با توجه به اینکه خانم ابوعاقله در یک منطقه فعال جنگی کشته شده بدون وجود شواهد بیشتر نمی‌توان هیچ ظن فوری درباره ارتکاب اقدام مجرمانه مطرح کرد.»

این مقام صهیونیست فردی است که قرار است در نهایت تعیین کند آیا عامل احتمالی به شهادت رساندن ابوعاقله محاکمه می‌شود یا خیر. او مدعی شد هنوز مشخص نیست که این خبرنگار حین پوشش درگیری در شهر «جنین»، با گلوله فلسطینی‌ها کشته شده با با شلیک نظامیان صهیونیست.

او با تکرار این ادعا که صهیونیست‌ها برای تکمیل تحقیقات خود به گلوله‌ای که به سر ابوعاقله اصابت کرده نیاز دارند گفت: «ناتوانی در بررسی گلوله که توسط مقامات فلسطینی نگه داشته می‌شود شبهاتی را درباره چگونگی مرگ خانم ابوعاقله ایجاد می‌کند».

یروشالمی همچنین مدعی شد: «تصمیم نهایی درباره اینکه تحقیقات کیفری در این زمینه آغاز شود، فقط زمانی اتخاذ خواهد شد که شواهد بیشتری از طریق تحقیقات عملیاتی و دیگر منابع قابل دسترس باشند».

این اظهارات دادستان کل رژیم صهیونیستی پس از فشارهای بین‌المللی مطرح شده است.او پیش‌تر اعلام کرده بود که هیچ گونه شبهه جنایی درباره قتل ابو عاقله وجود دارد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای، تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای عدم اجرای تحقیقات درباره جنایت به شهادت رساندن شیرین ابو عاقله را نتیجه ناکامی این رژیم در پنهان کردن جنایت‌هایش دانست.

در این بیانیه آمده است که ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها ادله و شواهد، نتایج کالبدشکافی و دیگر ادله مربوط به ترور شیرین ابو عاقله را نادیده گرفته است.

دو هفته پیش بود که نظامیان رژیم صهیونیستی، در یورش به منطقه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری، این خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به شهادت رسانده و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.

شهادت ابوعاقله اولین جنایت رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی نبوده و بر اساس اعلام وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، از انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ تا به امروز ۴۵ روزنامه‌نگار به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    3 0
    در همه جای دنیا رفتار وقیح و سخیف این جماعت کثیف چقدر شبیه هم هست مبنای رفتار اینها بر دروغ ملعون و کشتار و فرا ر از مسؤلیت گذارده شده است.
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    3 0
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    فکر نکنم به اندازه شما شیعه سانان وقیح باشند
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    هیچکس رک سراغ ندارم وقیح تر از شیعه سانان در این جهان باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس