کد خبر 1378734
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
مرگ گارد امنیتی سفارت قطر در پاریس

رسانه‌ها از مرگ یک گارد امنیتی سفارت قطر در پایتخت فرانسه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای از مرگ یک نگهبان امنیتی سفارت قطر در شهر «پاریس» پایتخت فرانسه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک منبع نزدیک به تیم تحقیقات این حادثه گفت که یک نگهبان امنیتی در ساعات اولیه روز دوشنبه در سفارت قطر در پاریس در حادثه‌ای کشته شد. این منبع مدعی شده که این حادثه هیچ ارتباطی با تروریسم نداشته باشد.

این منبع مطلع  گفت که این حادثه حوالی ساعت شش و نیم صبح به وقت گرینویچ رخ داد و افزود که مظنون وارد سفارت شده و با نگهبان درگیر شده بود و پس از اصابت مشت جان، نگهبان امنیتی خود را از دست داد.

شبکه خبری «تی‌آرتی» نیز در این زمینه گزارش کرد که منابع اطلاعاتی گفتند که مظنون دارای سوابق کیفری است.

در حالی که تحقیقات دادستانی از مظنون به اتهام «قتل عمد» آغاز شد، اعلام شد که هنوز دادسرای مبارزه با تروریسم وارد این موضوع نشده است. از سوی دیگر، برخی منابع گزارش دادند که مظنون موفق به ورود به سفارت شده و حادثه در داخل سفارت رخ داده است.

در فرانسه تا چندی قبل حوادث تروریستی به وقوع م‌ پیوست که اکثر ظشان ها کار تروریست‌های داعش بود. چندی قبل، چاقوکشی در شهر «نیس» فرانسه در یک کلیسا همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبرساز شد.

 در این حادثه، یک مرد در کلیسای «سنت-پیر د آرن» شهر نیس فرانسه به دو نفر با چاقو حمله و آنها را زخمی کرد. به روایت رسانه‌های فرانسوی، ضارب یک کشیش ۵۷ ساله را ۲۰ بار هدف ضربات چاقو قرار داد.

روزنامه «لوپوینت» فرانسه هم در گزارشی درباره این حمله با ضربات چاقو نوشت: «حداقل ۱۰ نفر در زمان حمله در کلیسا حضور داشتند و ضارب وقتی وارد کلیسا شد فریاد می‌زد: «ما باید ماکرون را بکشیم.»

رسانه‌های فرانسه در آن برهه نوشتند که مظنون حمله به کلیسای نیس که متولد همین شهر بوده، هیچ سابقه کیفری نداشته اما از اختلال «دو قطبی» رنج می‌برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس