رشد روابط تجاری ایران و بلغارستان

معاون وزیر امور خارجه بلغارستان که برای حضور در سومین دور رایزنی ایران و بلغارستان به تهران سفر کرده است امروز یکشنبه با مهدی صفری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، ولیسلاو پتروا که برای حضور در سومین دور رایزنی ایران و بلغارستان به تهران سفر کرده است امروز یکشنبه با مهدی صفری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از افزایش تبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته، ترانزیت و حمل و نقل را یکی از مزیت‌های مهم روابط دو کشور دانست که می‌تواند باعث گسترش همکاری تجاری دوجانبه و منطقه‌ای شود.

‌صفری انرژی را زمینه مهم دیگر همکاری دوجانبه دانست و اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با بلغارستان در این حوزه همکاری نماید.

معاون وزیر امور خارجه بلغارستان نیز روند روابط تجاری ایران و بلغارستان را روبه رشد توصیف کرد و با توجه به نگرانی اروپا در دو حوزه امنیت انرژی و امنیت غذایی، برای گسترش همکاری دوجانبه در دو حوزه مذکور اعلام آمادگی کرد.

‌پتروا همچنین برگزاری نشست مشترک تجار دو کشور و برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را گامی مهم برای افزایش مبادلات تجاری فیمابین دانست.

شایان ذکر است حجم مبادلات تجاری ایران و بلغارستان در سال ۲۰۲۱ به ۱۸۵ میلیون دلار رسید که به نسبت سال قبل از آن بیش از ۳۰ درصد افزایش داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس