کد خبر 1378203
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
احمد مسعود: خواهان آغاز جنگ دیگری در افغانستان نیستم

رهبر جبهه پنجشیر گفت: در ابتدا پیام ما به طالبان مشخص بود و به آنها گفتیم که خواهان آغاز جنگی دیگر در افغانستان نیستیم و اگر شرایطی فراهم شود که مردم در آینده کشورشان سهیم باشند، می توان به بحران پایان داد.

به گزارش مشرق، «احمد مسعود»، رهبر جبهه پنجشیر در گفت‌وگویی اظهار داشت: در حال حاضر فرصتی برای صلح و آشتی ملی در افغانستان به وجود آمده و با مشارکت مردم در آینده این کشور می‌توان بحران را به پایان برد. 

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی arte فرانسه گفت: پس از تسلط طالبان بر افغانستان، ما در کنار مردم این کشور مقاومت علیه این گروه را انتخاب کردیم. 

مسعود با بیان اینکه طالبان اجازه رفتن دختران به مدرسه را نمی‌دهد و مردم را از اساسی‌ترین حقوق محروم کرده، افزود که طالبان به دنبال حکومت کردن از طریق زور و سرکوب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جبهه مقاومت 3 هزار نیروی نظامی دارد که عمدتا از نظامیان دولت گذشته هستند و همچنین افراد داوطلبی هستند که به دنبال مقاومت در برابر طالبان بوده و ما در نظر داریم تعداد نظامیان را به مرور افزایش دهیم. 

مسعود همچنین در پاسخ به این سوال که این جبهه مقاومت از سوی چه کشوری حمایت می‌شود، گفت: ما حمایت هیچ کشوری را نداریم و حمایت‌های انجام شده در داخل افغانستان توسط گروه‌های مختلف انجام می‌شود و در حال نبرد برای آزادی و دموکراسی در این کشور هستیم. 

وی در ادامه گفت: در ابتدا شروع مقاومت، هیاتی از ما و طالبان دیدار کرده و پیام ما به طالبان مشخص بود و به این گروه گفتیم که خواهان آغاز جنگی دیگر در افغانستان نیستیم و اجازه دهید تا درباره صلح گفت‌وگو کنیم. 

مسعود اظهار داشت: در حال حاضر نیز پیام مشخصی برای طالبان داریم و اکنون زمان آشتی ملی و صلح است و اگر شرایطی فراهم شود که تا مردم در آینده افغانستان سهیم باشند، می توان به بحران در این کشور پایان داد. 

وی تاکید کرد: نیاز است دولت فراگیر از طریق انتخابات تشکیل شود و اگر مردم افغانستان خواستار باقی ماندن طالبان شدند، ما به تصمیم آنها احترام خواهیم گذاشت و از طریق سیاسی خواسته‌های خود را دنبال خواهیم کرد، اما اگر طالبان این اجازه را ندهد چاره‌ای جز مقاومت وجود ندارد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    13 0
    احمد مسعود باید با جنبش اصیل منطقه صلح و از اسلام تبعیت کند.
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 4
      بله باید از اسلام تبعیت کند و ریشه این خوارج جاهل را بکند
    • US ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 0
      خوارج خودتی. طالبان خالصترین جنبش اسلامی فعلی جهان است.
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 4
      بعله واقعن جنبش اصیل تروریستی منطقه ! وحوش طالب و حقانی یک گروه تروریستی افرا گرا قومگرا قبیله پرست قوم پرست هستند که هیچ بویی از انسانیت و اسلام نبرده اند ، اسلام فقط دستاویز این تروریست های قوم پرست شده برای حاکمیت افغانستان
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 0
    تو اتفاقا فقط دنبال جنگ هستی. مثل پدرت. حداقل پدرت با اشغالگر روس جنگید. تو به اشغالگر آمریکایی نازکتر از گل نگفتی خائن پست
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 3
      پدرش مرد بزرگی بود هر چند شاید اشتباهاتی هم داشت در مجموع مرد بزرگی بود ، حداقل مثل گروه تروریستی طالبان و حقانی ملت خویش رو انتحار و کشتار نکرد ، وابسته به سازمان اطلاعات پاکستان نبود
  • بهنام IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 1
    طالبان یک گروه قومی بدون پشتوانه علمی و تجربه کافی در این دوره ی فوق العاده تخصصی در ضمینه سیاسی و حکومت داری است و البته گفتگوها و دست های پنهانی رابطه با آمریکا توسط این گروه هنوز ماهیت واقعی آن مشخص نیست. شاید مانند داعش که بطور غیر مستقیم از سوی آمریکا و اسرائیل حمایت و هدایت میشد، ممکن است این طالبان هم نسخه یی مترادف داعش باشد بصورت دیگری .... به هر حال تا حالا که تصویری بسیار ناکارآمد و دشمن ملت و قوم گرا از خود نشان داده است که نسبتی با اسلام ندارد.
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      درود بر شما ، دقیقا" همینطوره متاسفانه گروه افراطی تروریستی طالبان و حقانی یک گروه قومگرا قبیله گرا هستند که اسلام را بعنوان دست آویزی برای اهداف قومی و قبیله ای خویش که همانا حاکمیت مطلق و بی چون چرای افغانستان هست قرار دادند ، تاریخ افغانستان رو مرور کنید طی 150 سال گذشته قوم پشتون پختون اوغان ها همواره همین هدف رو داشتند و دارند حاکمیت مطلق بر افغانستان ! قطعا" اقوام مختلف افغانستانی تاجیک و هزاره و اوزبک و .... تن به چنین چیزی نخواهند داد ، افغانستان متعلق به یک قوم و قبیله خاص نیست، همه اقوام افغانستان باید در حاکمیت و قدرت این کشور سهیم و شریک باشند در غیر اینصورت جنگ های داخلی افغانستان مجددا" شعله ور خواهد شد ، متاسفانه الان مشاهده خواهید کرد عده ای قوم پرست اوغان هم قبیله طالبان و حقانی ها به این کامنت بنده حمله خواهند کرد اینجانب رو لعن و نفرین تکفیر و زیر کامنت من انتحار مجازی خواهند کرد ! این جماعت هیچ مخالفی رو بر نمی تابند هر کسی سخنی بر علیه تروریست های افراط گرای طالبان و حقانی بگوید مورد اتهام و تکفیر و انتحار قرار می‌دهند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس