کد خبر 1417940
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
طالبان

سخنگوی طالبان مدعی شد که در عملیات نظامی این گروه ۴۰ نفر از اعضای جبهه پنجشیر کشته شدند.

به گزارش مشرق، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که عملیاتی از سوی این گروه در پنجشیر انجام شده است.

مجاهد در رشته توئیتی نوشت: «در شهرستان‌های رخه، دره و افشار ولایت پنجشیر عملیاتی انجام شد که ۴۰ نفر از جمله ۳ فرمانده ارشد جبهه پنجشیر (فهیم کماندو، جواد و محمدیار) کشته و ۱۰۰ نفر نیز بازداشت شدند.»

وی افزود: این افراد به دنبال برهم زدن امنیت مردم بودند که جلوی آنها گرفته شده است.

این در حالی است که روز گذشته برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که طالبان ۸ عضو جبهه پنجشیر را بازداشت و تیرباران کرده که انتشار ویدیوها این حادثه واکنش گسترده‌ای در شبکه اجتماعی به همراه داشته است.

از طرف دیگر صبغت الله احمدی، سخنگوی جبهه پنجشیر نیز مدعی شده است که در درگیری‌های این جبهه با طالبان در پنجشیر، ۷۱ عضو طالبان کشته شده‌اند.

وی در رشته توییئی نوشته است که  ۳۲ نفر از قطعات ویژه عمری و بدری طالبان در روز شنبه کشته شده‌ و همچنین در حملات روز یک‌شنبه نیز با کشته‌شدن ۳۱ عضو طالبان هجوم این گروه با شکست مواجه شد.

سخن‌گوی «جبهه پنجشیر» ادعا کرده است که در روز دوشنبه ۱۱ نفر از اعضای این گروه و هشت نفر از طالبان کشته‌ شده‌اند.

احمدی همچنین مدعی شده است که طالبان برخی از اسرای این گروه را تیرباران کرده است.

این در حالی است که احمد مسعود  رهبر جبهه پنجشیر در آخرین اظهارت خود و در گفتگو با یک رسانه هندی فاش کرده است که وزیر امور خارجه طالبان در جلسه‌ای که در ایران برگزار شده، به وی پیشنهاد پذیرش پست وزارت را داده اما وی این پیشنهاد را رد کرده است.

وی با بیان اینکه جبهه پنجشیر در مراحل اولیه خود است، اظهار داشت: «هیچ کشوری تاکنون از این جبهه حمایت نکرده و ما در حال حاضر در چند ولایت از جمله هرات، تخار، بغلان، قندوز و بدخشان در حال مبارزه هستیم.»

رهبر جبهه پنجشیر تعداد شبه‌نظامیان این جبهه را سه هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، از تمامی این افراد، حمایت شده و به آنها حقوق پرداخت می‌شود.

مسعود ادامه داد: «در حال حاضر تاکتیک جنگی مانند همانند احمد شاه مسعود بر جنگ چریکی متمرکز شده و تا کنون طالبان نیز در حمله به مواضع ما موفقیتی کسب نکرده است.»

به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، پنجشیر آخرین ولایتی بود که پس از یکماه به تصرف این گروه در آمد و جبهه پنجشیر به رهبری احمد مسعود گفته است که به مبارزه علیه طالبان ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 1
    ذات طالبان همین است تندرو و خشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس