کد خبر 1372421
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
افزایش اختلافات درونی در جبهه پنجشیر؛ نشست وین لغو شد

در پی افزایش اختلافات داخلی در جبهه پنجشیر بر سر رهبری این گروه، نشست سران این جبهه که قرار بود در وین برگزار شود، لغو شد.

به گزارش مشرق، منابع خبری اعلام کردند که نشست جبهه پنجشیر که قرار بود در وین برگزار شود به دلیل اختلاف سران این جبهه بر سر رهبری «احمد مسعود» لغو شد.

به گزارش «کابل نیوز»، به ابتکار «محمد یونس قانونی» قرار بود از ۱۹ تا ۲۱ ماه می نشست جبهه مقاومت در وین پایتخت اتریش برگزار شود و اکثر رهبران سیاسی مخالف طالبان که ساکن خارج افغانستان هستند نیز برای شرکت در این نشست دعوت شده بودند.

براساس این گزارش، از جمله شخصیت‌هایی که دعوت را پذیرفته بودند عبدالرب رسول سیاف، کریم خلیلی، محمد محقق، احمد ضیا مسعود، صلاح الدین ربانی، عطا محمد نور، رحمت الله نبیل، تادین خان، فضل احمد معنوی، احمد ولی مسعود و احمد مسعود بودند.

گزارش می‌افزاید که هماهنگی برای برگزاری این نشست توسط  «منیژه باختری» سفیر افغانستان در اتریش و برادر محمد یونس قانونی که در حال حاضر معاون سفیر این کشور است، صورت گرفته بود.

منابع افزودند که این نشست به دلیل اختلاف شخصیت‌های سیاسی بر سر اینکه احمد مسعود به عنوان رهبر جبهه پنجشیر در این نشست حضور یابد یا نه به توافق نرسیدند و به این دلیل نشست لغو شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    6 1
    با دیدن احمد مسعود یاد رضا دیبا هو شورای الکی یش می افتم
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      با دیدن وحوش طالب و حقانی با دیدن تروریست های انتحاری‌ طالبان و حقانی یاد چه کسی می افتی ؟ !!! مردم و اقوام افغان از ترس شما تروریست ها انتحاریون فرار کردند ایران یا. پاکستان ، اروپا ... و !!! چقدر شما تروریست های طالب و حقانی مهربون و گوگولی هستید آخه !!! خخخ
  • احمد IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    اینها همان نقش منافقین ایران را دا رند که رسوا شدندوبه دامان غرب پناه برده اند، اگر وجودی داشتند در زمان اشغال کدام گوری بودند!
  • ایرانشهر IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 2
    ایران نباید همه تخم مرغ هاشو در سبد طالبان بذاره ، طالبان تا الان حداقل ۳ بار درگیری مرزی با مرزبانان ما داشته و حمله به کنسولگری ایران در هرات و خیلی مسائل دیگه باعث میشه که ماهیت واقعی طالبان برا ما دیگه روشن شده باشه . تازه هنوز خیلی قدرتمند نشده اند وای به روزی که دشمنان منطقه ای و جهانی ایران آنها را به سلاح های پیشرفته غربی مجهز کنند.
    • AU ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      7 0
      وای وای! نظرتون در رابطه با ترکیه چیه؟! نظرتون در رابطه با خشک کردن اب رودخانه ها سوریه،عراق و ایران و 10 تا 15 سال گردخاک دادن به مردم منطقه توسط رژیم ترکیه چیه؟!
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      جناب اوغان طالب پرست اوغان حقانی پرست جالا چون ترکیه سد سازی کرده ایران نباید حق آبه قانونی خودش رو از تروریست های طالبان و حقانی دریافت کند ؟. توجیه نکن !!!
  • AU ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 0
    نیروهای اپوزیسون اسمشونه! که اکثرا با همون غربی ها هستن. کانون قدرت رو در افغانستان از دست دادن و دیگه نمی تون نفوذی در افغانستان داشته باشن و منافع و خرابکارهاشون رو ادامه بدن ..! حالا اونجا هم به جون هم دیگه افتادن..
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      مگه تروریست های طالبان و حقانی که دو دهه انتحار و قتل عام افاغنه رو تو پرونده اشون دارند بین اقوام افغانستان ارزش و اعتباری دارند ؟ اگر اعتباری داشتند چرا با اربابان آمریکایی شما در دوحه قطر توافق کردند حاکمیت افغانستان رو از تروریست های آمریکایی تحویل بگیرند با کمک آمریکا و پاکستان به قدرت و حاکمیت در افغانستان بازگشتند ؟. حالا بیا منو تکفیر کن طالب پرست تکفیری !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس