پرتغال آماده توسعه روابط فرهنگی با ایران است

سفیر پرتغال در ایران در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما باید به دنبال رواج ادبیات پرتغال و ایران باشیم و از فرصت رویدادهای فرهنگی استفاده کنیم.

به گزارش مشرق، کارلوس کاستا نهوش در بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: با توجه به توانمندی‌های ایران در حوزه فرهنگی می‌توانیم با مقامات فرهنگی پرتغال رایزنی کرده و روابط خود را در آینده توسعه دهیم.

وی افزود: از جمله اقدامات می‌تواند حضور دو کشور در نمایشگاه‌های کتاب باشد و بتوان فرصت‌هایی برای ترجمه آثار کشورها فراهم کرد.

سفیر پرتغال در ایران با اشاره به برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب تهران و مهمان نوازی ایرانی‌ها اضافه کرد: ما باید به دنبال رواج ادبیات پرتغال و ایران باشیم و از فرصت رویدادهای فرهنگی استفاده کنیم.

وی در خصوص چاپ برخی کتب ترجمه در ایران نیز گفت: چنین رویدادهایی مورد استقبال است و امیدواریم در دور بعدی نمایشگاه تعداد کتب ترجمه شده را افزایش دهیم.

کاستا نهوش همچنین به ارتباطات ورزشی ایران و پرتغال و حضور کی روش اشاره کرد و گفت: سیاست‌های ورزشی موجب نزدیکی کشورها به یکدیگر و ایجاد حس اعتماد و دوستی می‌شود و سفارت پرتغال حامی چنین سیاست گذاری‌هایی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس