کد خبر 1377835
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
سایه فقر بر خط مقدم نظام سلامت انگلیس

افزایش تورم بی سابقه و هزینه های زندگی در انگلیس، شمار فزاینده‌ای از کارکنان بیمارستان‌های این کشور را با فقر شدید روبرو کرده تا برای امرار معاش به بانک های غذا و دریافت وام متوسل شوند.

به گزارش مشرق، این روزها جیب افرادی که در خط مقدم مقابله با همه‌گیری کرونا و انواع سویه‌های آن در انگلیس مبارزه می‌کنند خالی شده و از عهده هزینه های پرخرج زندگی بر نمی‌آیند.

قیمت مواد غذایی در انگلیس به دلیل تبعات برگزیت، بحران کرونا و شرایط ناشی از جنگ در اوکراین، طی ماه‌های اخیر تا ۶۰ درصد افزایش یافته است. بانک مرکزی انگلیس دو هفته پیش، با افزایش نرخ بهره بین بانکی به بالاترین سطح در ۱۳ سال گذشته، در بیانیه ای خطر رکود اقتصادی را پیش بینی کرد.

شاخص نرخ تورم در انگلیس بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور به ۹ درصد در ماه گذشته میلادی (آوریل) رسیده است. این رقم علاوه براینکه بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته بشمار می‌رود، در واقع یک جهش دو درصدی را در عرض یک ماه نشان می‌دهد.

پیش از جنگ اوکراین پیش‌بینی می‌شد که نرخ تورم با وجود فشارهای ناشی از برگزیت و بحران همه‌گیری کرونا در محدوده ۲ درصد سیر کند. اما حالا اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم به دلیل افزایش بهای انرژی، تا پایان سال‌جاری میلادی به بالای ۱۰ درصد می رسد.

مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که در طول یک سال آینده از هر ۲۰ شهروند انگلیسی، یک نفر قادر به خرید مواد غذایی و پرداخت قبوض انرژی نخواهد بود. طبق تحقیقات به عمل آمده، هزینه‌های زندگی اکنون دغدغه اصلی خانوارهای انگلیسی است و ۹۰ درصد آنها نگران پیامدهای ناشی از افزایش قیمت ها هستند.

روزنامه ایندیپندنت امروز (شنبه) گزارش داد که شش مرکز بهداشتی در انگلیس به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کمک به کادر درمان که با افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بانک‌های غذا و طرح‌ اختصاص کوپن غذا راه‌اندازی کرده‌اند.

گفته می‌شود سایر مراکز درمانی هم در حال بررسی اقدام مشابهی هستند. برخی از بیمارستان‌ها هم شروع به ارائه وام‌های اضطراری برای کمک به کارکنانی کرده‌اند که تحت فشار مالی شدید هستند.

انجمن «کاول نرس» که از پرستاران، ماماها و دستیاران مراقبت های بهداشتی انگلیس حمایت می کند، به ایندیپندنت گفت که در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش ۱۴۰ درصدی شمار کارکنانی بوده که نیازمند کمک مالی بوده‌اند.

«گراهام ریوی» رئیس کمیته اتحادیه های کارگری کالج سلطنتی پرستاری (RCN) انگلیس هم گفت که جیب کارکنان به دلیل افزایش شدید قیمت سوخت خالی شده و "اکنون شاهد هستیم که برخی برای تغذیه خانواده خود با مشکل مواجه شده اند. "

همچنین پروفسور آلیسون لیری، رئیس مراقبت‌های بهداشتی و مدل‌سازی نیروی کار در دانشگاه ساوت بانک لندن، به ایندیپندنت گفت: «چندین مرکز درمانی انگلیس با من تماس گرفته و اعلام کردند که بسیار نگران تأثیر هزینه‌های زندگی بر کارکنان خود هستند. برخی به دنبال راه اندازی مبادلات غذایی یا برپایی بانک های غذا هستند و برخی به دنبال راه های دیگری برای کمک هستند.»

«کیت جارمن» یکی از مدیران بیمارستان میلتون کینز اظهار داشت که این مرکز بهداشتی چند ماه پیش برای حمایت از کارکنانی که برای تامین هزینه های غذا با مشکل مواجه هستند، یک آشپزخانه اجتماعی راه اندازی کرده است.

ایندیپندنت به نقل از مدیر یکی از مراکز درمانی که در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی برنامه مبادله مواد غذایی است گزارش داد که برخی کارکنان پیگیر بانک‌های لباس هم هستند. او که نامش قید نشده است گفت؛ شمار کارکنانی که توانایی پرداخت اجاره بها ندارند و ناگزیر به نقل مکان شده‌اند افزایش یافته است. این درحالیست که به گفته این مقام بهداشتی، افراد توان پرداخت هزینه سفر به محل کار را هم ندارند و به این ترتیب موقعیت شغلی آن‌ها زیر سووال رفته است.

گزارش ها حاکیست که سالانه هزاران پرستار در انگلیس به دلیل دستمزد پایین این حرفه را ترک می‌کنند. افزایش هزینه‌های زندگی و تورم بی‌سابقه اوضاع را تشدید کرده و دولت محافظه‌کار بوریس جانسون  هم حاضر به افزایش کمک‌ هزینه‌های معیشتی به مردم نیست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 5
    غربگدا ها که میگن اروپاوامریکا گل وبلبل هست وفقط ایران چون باامریکارابطه نداره فقر مشکل اقتصادی هست!!!
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      ایران مشکلش آمریکا نیست مشکلش زالوهای نفتی و انگل های بیت المال هست ایران کشوری هست که می تونه 10 تا کشور مثل انگلیس رو سیر کنه ولی نصف مردمش ماهی یه بار گوشت نمی تونن بخورند در حالی که سرانه مصرف گوشت در آمریکا 6.5 کیلو در ماه برای هر فرد و در اروپا 5.7 کیلو هست
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 1
    پنج درصد فقیر اونقدر زیاد نیست
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      برای کشوری که استعمارگر هست و کل دنیا رو چپاول میکنه ۱ عدد فقیر هم زیاد هست.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • NL ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      اومدی دمنده بلوند چشم آبی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس