کد خبر 1373577
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
تورم بی‌سابقه، انگلیسی‌ها را بی‌خواب کرده است

نتایج مطالعات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که ۲۰ درصد از مردم به دلیل استرس ناشی از افزایش تورم بی‌سابقه در این کشور با مشکل بی‌خوابی مواجه شده‌اند.

به گزارش مشرق، طبق تحقیقات موسسه مالی اعتباری «شوبروک» تقریباً از هر ۱۰ نفر ۹ نفر (۸۶٪) در انگلیس نگران افزایش هزینه‌های زندگی هستند و از هر ۱۰ نفر یکی (۱۰٪) گفته‌ است که هزینه های ماهانه آن‌ها برای اقلام اساسی بیش از ۳۰۰ پوند افزایش یافته است.

همچنین یک پنجم (۲۰٪) مردم مجبور به استفاده از پس انداز خود شده اند و حدود ۱۹ درصد نگران هستند که در آینده نزدیک مجبور به انجام این کار شوند.

نظرسنجی صورت گرفته از یکهزار و پانصد انگلیسی نشان می‌دهد که تقریباً ۲۸ درصد مردم از هزینه‌های خود کم کرده و ۲۰ درصد مدیریت امور مالی را عامل اصلی استرس خود می‌دانند.  

بانک مرکزی انگلیس هفته گذشته با افزایش نرخ بهره بین بانکی به بالاترین سطح در ۱۳ سال گذشته، در بیانیه ای خطر رکود اقتصادی را پیش بینی کرد و این در حالی است که تورم به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسیده است. پیش بینی های اقتصادی حاکی از آن است که به دلیل یک جهش دیگر در بهای انرژی، تا پایان سال‌جاری میلادی نرخ تورم به بالای ۱۰ درصد می رسد.

"موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی" انگلیس تخمین می زند که ۱.۵ میلیون خانوار بریتانیایی یا به عبارتی از هر ۲۰ خانوار، یکی به زودی باید با صورتحساب های مربوط به غذا و انرژی دست و پنجه نرم کند که هزینه آن از درآمد کسب شده فراتر خواهد رفت. همچنین پیش بینی ها حاکی از آن است که اقتصاد انگلیس در نیمه دوم سال وارد رکورد می شود.  

نظرسنجی موسسه مشاوره بریتین‌ ثینکس هم نشان می دهد که هزینه زندگی اکنون دغدغه اصلی خانوارهای انگلیسی است و ۹۰ درصد آنها نگران پیامدهای ناشی از افزایش قیمت ها هستند.

در چنین شرایطی دولت انگلیس حاضر به تخصیص بودجه اضطراری برای کمک به مردم این کشور نیست. مایکل گوو وزیر مسکن و جوامع محلی انگلیس امروز (چهارشنبه) به شبکه رادیویی ال‌بی‌سی گفت که دولت شاید برای خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های پایین‌تر کمک‌هزینه‌های مختصری را در نظر بگیرد اما نیازی به تخصیص بودجه اضطراری نمی‌بیند.

این درحالیست که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس می‌گوید که پس‌لرزه‌های ناشی از همه‌گیری کرونا باعث افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی در سراسر جهان شده اما گزینه‌های او برای مقابله با این مساله در داخل کشور محدود است.

طبق تحقیقات اندیشکده اقتصادی و اجتماعی انگلیس، بیش از ۲۵۰ هزار خانوار در سال آینده "به فقر خواهند رفت" و تعداد کل فقر شدید در این کشور به حدود ۱.۲ میلیون نفر خواهد رسید، مگر اینکه دولت برای کمک به فقیرترین خانواده هایی که از شوک قیمت انرژی آسیب دیده اند کمک کند.

این اندیشکده انگلیسی که از زمان همه‌پرسی برگزیت کاهش هزینه های رفاهی را مقصر دانسته است، گفت که بیش از ۱.۵ میلیون خانوار شاهد افزایش قبوض غذا و انرژی خواهند بود که از درآمد قابل تصرف آنها بیشتر است و مجبور خواهند بود که برای جبران کسری به پس انداز یا استقراض اضافی متکی باشند و این وضعیت میلیون ها خانواده را در وضعیت مالی آسیب پذیر قرار می دهند.

پروفسور آدریان پابست، معاون اندیشکده اقتصادی و اجتماعی انگلیس گفت: افزایش قیمت ها صورت حساب ها را بالا می برد، تقاضا را کاهش می دهد و نابرابری درآمد را افزایش می دهد. این فشار به خانوارهای کم درآمد که در برخی از مناطق محروم کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی زندگی می کنند، بیشترین ضربه را خواهد زد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    5 1
    پس به وضعیت ما چه باید گفت؟
  • حميد TR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    1 0
    گور پدر انگليسا …حقشونه..ولي مشرق يك كلمه راجع به گرونيه مرغ و تخم مرغ و روغن و لبنيات كه در راهه اشاره نميكني…بخدا هركي حرف ميزنه طرفدار روحاني نيست..سيد ابراهيم عزيز بايد يه عده از مشاورا و معاوناشو يا عوض كنه يا باز خواست كنه كه وعده الكي به مردم ندن…هر كدومم توانايي ندارن رو عوض كنه
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 1
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس