کد خبر 1376678
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
قیمت مصرف کننده در بریتانیا رکورد ۴۰ سال گذشته را شکست

ارقام رسمی اداره آمار ملی انگلیس که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که قیمت مصرف کننده در انگلیس طی ماه گذشته با جهش ۹ درصدی به بالاترین رقم خود در ۴۰ سال گذشته رسید.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، ارقام رسمی اداره آمار ملی انگلیس که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که قیمت مصرف کننده در انگلیس طی ماه گذشته با جهش ۹ درصدی به بالاترین رقم خود در ۴۰ سال گذشته رسید و بیشترین افزایش در قیمت مواد غذایی و انرژی مشاهده شد.

افزایش کنونی شاخص قیمت مصرف کننده در انگلیس بالاترین میزان از زمان شروع ثبت قیمت‌ها در سال ۱۹۸۹ محسوب می‌شود که ۲.۵ درصد نسبت به ماه قبل از آن جهش داشته است.

اداره آمار ملی انگلیس تخمین می زند که تورم در این کشور "در حدود سال ۱۹۸۲" بالاتر از میزان کنونی بوده است.

بر اساس یک نظرسنجی اخیر که توسط شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی منتشر شد، با افزایش قیمت‌ها، یک چهارم ساکنان بریتانیا شروع به حذف وعده های غذایی برای صرفه جویی در هزینه ها کرده‌اند.

اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان، اخیراً چشم انداز فعلی مصرف کنندگان را "آخرالزمانی" توصیف کرد.

پیش از این در ماه جاری میلادی، این تنظیم‌کننده مالی هشدار داده بود که بریتانیایی‌ها با یک شوک "تاریخی" در درآمد خود مواجه خواهند شد چرا که پیش بینی می‌کند قیمت‌ها همچنان در حال افزایش باشند.

بانک مرکزی انگلیس همچنین گفت که بحران هزینه زندگی می تواند اقتصاد را در اواخر سال جاری وارد رکود کند.

به منظور جلوگیری از این امر، این تنظیم کننده تا کنون چهار بار در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش داده است و از پایین‌ترین نرخ خود در تاریخ یعنی ۰.۱ درصد در طول همه گیری کرونا به بالاترین رقم در ۱۳ سال گذشته یعنی ۱ درصد رساند.

تحلیلگران انتظار دارند که بانک مرکزی در نشست های آتی، نرخ بهره بانکی را افزایش دهد.

پس از گزارش تورم روز چهارشنبه، اتاق بازرگانی بریتانیا از دولت این کشور درخواست کرد تا اقداماتی را برای حمایت از مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها، اتخاذ کند.

کاهش مالیات بر ارزش افزوده روی قبوض انرژی برای مشاغل و مهار افزایش اخیر بیمه ملی و مالیات بر درآمد از جمله اقدامات درخواست شده است.

بریتانیا تنها کشور غربی نیست که از افزایش قیمت ها رنج می برد. ایالات متحده، آلمان و تعدادی از کشورهای دیگر، پس از اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه روسیه، شاهد جهش تورم به بالاترین میزان در دهه‌های گذشته بوده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    اونها اگر پوند رفته بالا در آمد هم پوند هست نه ما که ریال میگیریم دلار خرج میکنیم
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    هنوز مونده برسن به حد ماها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس